
Alpina B10
Medlem-
Innholdsteller
22 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Alpina B10's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Endeledd? Det er på styrearmen du mener? Pleier ikke være den værste jobben men det ytre kuleleddet kan sitte godt fast i konen som er festet nede på fjærbeinet. Du kan selfølgelig banke den ut, men de selger en gaffel på Biltema som kan være grei å bruke til å slå imellom kulen og fjærbeinet. Men du må ikke bruke dette hvis du ikke skal bytte ut delen for den ødelegger som regel gummibelgen som beskytter kulen. Å varme den opp er også et alternativ. Indre ledd er samme sak så vidt jeg husker, bare værre å komme til. Jeg pleier altid å kjøpe nye muttere hvis det ikke følger med fordi det er lettere å banke på mutteren når du har skrudd den løs enn å treffe selve bolten. da ødeleger du ikke bolten i tilfelle du gir opp og vil bruke bilen og skru på mutteren. Det finnes sikkert avtrekkere til dette hvis du sjekker litt rundt.
-
Helt enig med MoePower! Kon filter på orginale motorer har liten/ingen effekt. Eneste er som du sier det kan kansje bli litt mere pustelyd,men min erfaring er at konfilterne ikke filtrer like godt som pappfilter og slipper mer støv inn i motoren. Og du får mer drit på luftmengdemåleren. Kon filter er etter min mening kun lureri fra produsenten. Det er tuning for øyet, og det er nok derfor de kommer i farger som grønn, lyseblå og rosa...... Skal du ha mer futt må du overlade motoren med turbo eller kompressor, eller bare god gammeldags trimming. Større hull i blokka, større hull i toppen og mer bensin....... "There is no replacement for displacement" -Joe Lingerfelt
-
Det spørs om du mener januar i Kautokaino eller agust i Kristiansand, sånn ellers tror jeg ikke du merker store forskjellen...
-
Har kjørt Quaker State 10-30 på min M3 de siste 50.000 km jeg hadde den på veien, min erfaring er at 5-50, 0-40, 5-60 var alt for tynnt når den ble varm og skrangla voldsomt i ventilen når du starta varm motor. Prøvde Penzoil 20-50 en gang da den var på tilbud men den ble for tynn når den ble varm. Nå er min bil kjørt 225000 km og sikkert over gjennosnittet hardt kjørt og sikkert godt slitt. Enig med Bundy, unøvendig med syntetisk olje på S-14, bytt heller litt ofte, jeg har byttet hver 5K da jeg brukte min.
-
Har TUV papirer på mine coil overs fra FK. Kjøpte mine hos Garviks AutoSpar i Sandnes/Stavanger Du kan jo ringe å høre? TLF 51709140
-
Trodde alle 540i Touring hadde nivåregulering bak. Det går et stag fra nivåreguleringen som er skrudd fast i stabstaget, det ser du enkelt under bilen. Hvis du har nivåregulering har du hydraulske dempere bak og det kan du se hvis det går slanger inn på demperene. Hvis du ser inn bak hjulene og ser at det er mye fuktighet på bunnen av fjærbeinet kan det tyde på at demperene lekker og er ødelagte. Da vil også nivået i tanken til hydraulikk oljen/servo oljen synke. Dette er nok en litt kostbar affære å bytte. Jeg tror at hvis du synes den er litt lav bak er enten demperene ødelagt eller så har noen justert på nivået på staget som til nivåreguleringen, du får håpe på det siste. Forran har du nok helt valig mc pearson og der er det somregel kappa fjærer eller senkesett, som ikke er noe big deal å bytte. Kjøpte 540 fjærer til min 530 hos BMW forhandler, tror det kosta 14-1500 nok. Bare så du vet det vil nok orginalfjærer gi deg 5-6 cm klaring til hjulbuen, så hvis du vil ha mer sporty look ville jeg gått for 30-40 mm senkefjærer forran..... Lykke til....
-
Lamda sonden er en sensor som måler oksygen mengden i eksosen. Den sender signal til ECU'n (hjernen) som igjen justerer blandingsforholdet mellom luft og bensin inn i motoren. den prøver å holde et blandings forhold på 14,7 deler luft og 1 del bensin for å holde optimalt forhold for katalysatoren...... -Sånn enkelt forklart.....
-
Sjekk www.gsbildeler.no http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/
-
Du har ikke vurdert å bruke kommpressor i steden for turbo??
-
http://www.kollevold.no/ http://www.dalhems.com/ http://nettbutikk.gsbildeler.no/
-
-Du må ha en eletrisk temeraturmåler som passer til din bil, et rele og gjerne en sikring. Hvis jeg var de ville jeg sett om det var noen andre som du kjenner som har BMW med el.vifte og sett på hvordan de er montert. Ta en tur på GS Bildeler på nettet og se på biler. Der er det tegninger av slikt utstyr. Eller vet jeg det er mange som selger aftermarket vifter, som Rally Design i England, Dalhems og sikkert Kollevoll...... Min 87 M3 har et relativt enkelt opplegg...
-
Min E34 540ia stopper noen ganger ved nedbremsing til 0
emne svarte i Alpina B10 sin Anderslien i Teknisk
-Hadde noe lignende problem på min 530i for et år siden, noen ganger når jeg bremset ned eller skiftet fra revers til drive litt kjapt så daua bilen. Vanlig vis startet bilen igjen med en gang men problemet skjedde oftere og oftere. Etterhvert begynte signalet for girkasse problemer og komme opp i displayet etter at jeg hadde fått gang på bilen. Så tilfeldig stod bilen på tomgang over en lengre periode en gang og sloknet av seg selv og ville ikke starte igjen. sendte bilen til med Falken til verksted og da vi annkom verkstedet startet selvfølgelig bilen uten problemer. Lot bilen stå på verksted og det var som valig den berømte luftmengde måleren som fikk skylden. De skiftet alt og begynte å mene at jeg måtte vurdere å bytte pluggledninger og coiler. Den started og sveiv fint når den var kald og når den ble god og varm begynte den å sutre og daua. Bytte coiler tenkte jeg? Har de røykt maling..... Gikk og henta bilen og ba de skru ut all driten de hadde bytta, venta til bilen ble kald og kjørte hjem i garasjen. Lot den stå på tomgang og selføgelig så skulle det gå ekstra lang tid før den begynte å sutre. Da den daua kjente jeg at bensin slangene inn på fuel rail'n var myke....... Ok... reiv ut alt rælet baki og fant ut at det var ganske forseg gjort å komme til bensinpumpa, (akkurat som de hadde planlagt på forrhånd at noe skulle gå galt her), ga toppen av plast lokket et dunk med baksiden av skrujernet og vrei om nøkkelen og den startet igjen. Monterte trykk måler på føde siden av bensin tilførselen, strakk en slange opp under panseret og la manometert under vindusviskeren. Kjørte en tur og brmset ned i første kryss og trykket forsvant. Gikk bak og dunka i bensin pumpa og starta igjen. Kjørte til MECA og kjøpte ny bensinpumpe 1600 Nok. Monterte pumpa, lett sak, og problemet har vært vekk. Kammeraten min fikk noe av de samme symptomene på sin 540i og reiste rett og kjøpte ny pumpe og da var det slutt på det problemet. Det med lav tomgang, kan komme av lavt bensintrykk tror jeg.... Lykke til.... Tipper bilen din har gått mellom 200 og 250.000 km???? -
Har en pdf.fil jeg kan sende deg der dette står forklart nøye hvis du er interressert. Vet ikke hvordan jeg kan få lagt denne inn her på forumet..
-
confilter - konta - erstatnings filter hva er besst ??
emne svarte i Alpina B10 sin kukkhue i Teknisk
Hvis det ikke er for "look'n" du vil ha konfilter tror jeg det er minimalt å hente på å bytte til konfilter på din bil med mindre den er drastisk modifisert. Hvis det er noen som vet om noen form for tester eller dokumentasjon på om diverse sportsfilter skal hjelpe på efekten er jeg også veldig interrssert hva som er best. Har hatt KN innsatsfilter og et annet sportsfilter i min 87 M3 og kan ikke si at G-tech'n kunne registrere noe forskjell. Bruker Fram innsats luftfilter og skifter det heller litt oftere. Hvis BMW AG trodde den trenger mer luft, hadde den fått mer luft....... -
Regne med du har sjekka det er kjølevann på bilen, ellers vil ikke tempmåleren virke......