Gå til innhold

DagBMW

Medlem
  • Innholdsteller

    37
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

DagBMW's Achievements

  1. Heisann Har en 93mod 318IS selv som jeg skal bygge turbo på Leverte motoren til overhaling idag, skifte registerskjede, strammer og skinner, skifte alle hydrauliske ventilløfterne, syrebade ventilene og skifta alt av pakkninger. Planslipe og porte toppen. Etter at dette er gjort så skal jeg få montert et "snilt" turbokitt fra Koed. Skal kjøre på en 0,5bars ladetrykk til og starte med. Ble oppgitt og gi en 50-60hk økning. Etter at turbokittet er montert skal kammene slipes og tilpasses best mulig for turbo. Senere skal smidd innmat inn. Er det noe mer jeg kanskje bør tenke på og gjøre?
  2. Heihei, takk for svar, og beklager for tregt svar fra meg grunnet militæret Lyden var der fra jeg kjøpte bilen på 198.000 km, bilen har nå gått 212.000. Han jeg kjøpte bilen av hadde bare pusset den opp, og knapt kjørt med den. Tar det lang tid og skru av dekslene for og komme til kjedet og skinnene? Har perm fra fredag, skal sjekke det ut da.
  3. Har hatt en stygg ulyd i motoren en lang stund nå. Bilen er en e36 318is coupe 92mod. Lyden kommer når jeg starter bilen, og stiger gradvis, mellom 3000-4000rpm er lyden som værst, og blir helt borte etter 4000rpm. Var på BMW verksted igår for og forhøre meg om dette, og han sa at det muligens kunne være registerkjede som var slapt. Leste et annet sted her på forumet om en annen som hadde samme lyd, og hos han var det vannpumpa som lagde den lyden. Noen her som kanskje vet hva det kan være? Lyden er en intens rasle/skrape lyd ved gasspådrag, værst mellom 3-4k rpm, og helt stille etter det. Kan se om jeg kan ta opp lyden og legge den ut. Takker for svar
  4. Hei. Lurer på et spørsmål. Den stålplaten som er festet bak støtfangeren, som støtfangeren igjen festes på, er det denne ? http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1772821&CarReference_ID=2972&CategoryType_ID=1 Og hvorfor har dem 2stk på siden dems, ene til 975kr, og andre til 1312,50kr.
  5. Er det stress og fjerne innmaten? Bilen bør vel bli littegrann sprekere også da, siden katten fjerner en 15hk.
  6. jeg har akkurat det samme problemet. Har tatt diagnosetest, ingen feil.
  7. Har IS utgaven selv, det jeg gjorde med ramma var og skjære 2*75mm hull, og plassere 2 bassrør der, kappa dem slik at de lå pent utenifra, og ikke stakk laangt ned i bagasjen. Blei merkbart mye bedre bass i kupeen en før.
  8. Har du fortsatt delene til salgs?
  9. Hvis bassreflexrørene sitter på sidene kan du snu kassa slik at elementene peker oppover, og borr en 3 hull på ca 75mm bredde, og monter 3 blanke porter der. da skal du få trykket ut i coupeen, jeg har gjort det med min, ble stoor forandring.
  10. Hvis bassreflexrørene sitter på sidene kan du snu kassa slik at elementene peker oppover, og bor en 3 hull på ca 75mm bredde, og monter 3 blanke porter der. da skal du få trykket ut i coupeen, jeg har gjort det med min, ble stoor forandring.
  11. hva er problemet? Liten plass? Eller at det ikke kommer noe bass inn i coupen ?
  12. skjekk luftmengdemåler\ kassspjeldsensoren! og ellers for falsk luft! samme dritten jeg hadde på min gamle isn hvor finner jeg denne gassspjeldsensoren? Den trkker ikke falskluft, det har jeg sjekket. opplever også noen ganger når jeg kjører og tråkker inn kløtsjen at den faller ned til 100rpm, andre ganger bare dør den helt..
  13. Kan vel si at jeg har "nesten" samme problem. Ved ca 4000rpm så mister bilen alt som heter drag, putrer seg opp til litt over 5000rpm, så kommer draget tilbake. Har tatt diagnosetest, ingen feilmeldinger. Noen som vet hva dette kan være ? BTW, er en 318IS E36 93mod
  14. Jodda, dem passer som hånd i hanske. Når jeg kommer hjem fra jobb idag kan jeg slenge opp et bilde på hvordan jeg har det Men de går bare en vei inn da. Breieste siden skal peke utover, mens den smaleste skal peke mot utsiden. Lage en dårlig tegning:D hattehylla: --------------------------------- feste: smal - bre bre - smal Håper du ble smartere Løft inn den smale delen først, så presser du på plass den brede Må bruke litt makt da det skal sitte skikkelig fast .
  15. i e36 coupe så må du løsne sidepanelene bak framdørene. Av med taklistene som går bakover, og armputene på hverside, da kan du trekke hattehylla av klipsene. Vet ikke hvordan det er på din, men kanskje det ga deg en pekepin. Du kan jo eventuelt rikke litt på hattehylla. så ser du for hva som holder den igjen. Slik jeg fant det ut på min
×
×
  • Opprett ny...