Gå til innhold

skjarnli

Medlem
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om skjarnli

  • Bursdag 10/02/1984

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

skjarnli's Achievements

  1. Reagerer alu på svartstål da?? alu ligger over stål i spenningsrekka, men differansen er ikke så veldig stor. tror kanskje forskjellen i termisk utvidelseskoeffisient mellom stål og alu kan være en faktor... kan være disse faktorene i kombinasjon, samtidlig som at det går krypstrømmer mellom topp og blokk gjennom boltene, som gjør at det oppstår materialtretthet over tid.. Tenkte meir på om det oppstår kjemisk reaksjon,alså om det irret ved kontakt mellom desse metalla slik som vanlig stål og alu gjør. Antar det var dette bmw123d mente?!? det jeg mente var at det er en spenningsforskjell (noe som fører til korrusjon), men den er ikke så veldig stor. det kan jo være en kombinasjon av flere ting, og ikke korrosjonen alene som er årsaken til at gjengene ryker...
  2. innbiller meg at bunnpanna er større på 528 motorn. så det er problem med plassen.
  3. Reagerer alu på svartstål da?? alu ligger over stål i spenningsrekka, men differansen er ikke så veldig stor. tror kanskje forskjellen i termisk utvidelseskoeffisient mellom stål og alu kan være en faktor... kan være disse faktorene i kombinasjon, samtidlig som at det går krypstrømmer mellom topp og blokk gjennom boltene, som gjør at det oppstår materialtretthet over tid..
  4. ABS sin ECU mottar AC spenning fra sensor,er kun en induktiv giver lik svinghjulssensor. Så klarer ikkje å se at dette kan være muli,selv med en direkte kortslutning... Muligens det kunne gå an visst denne bilen hadde hatt Hall-giver på ABS,men det har vel ikkje denne biltypen.. ok. legger meg flat hadde bare hørt om dette som et problem på en annen bil, så jeg tok det for god fisk...
  5. må innrømme at jeg ikke er sikker på hendelsesforløpet. men jeg hadde dette problemet på min e39. føleren på høyre side foran var gått og verkstedet mente at siden jeg hadde kjørt med dette i en periode (over 14 dager...) var sansynligheten stor for at hjernen hadde tatt kvelden. satte spm.tegn ved dette selv, men jeg gjentar bare det som har blitt fortalt meg av verkstedspersonell.. hvis dette er tilfellet vil jeg anta at det må være en kortslutning i følereren som og at hjernen ikke takler denne kortslutningen. det vil da ikke være noe spenningsfall over føleren og hjernen ikke takler den strømmen som da går i den delen av kretsen. dette er bare en antagelse fra min side...
  6. er ikke store jobben. det er beskrevet her http://www.bmwtips.com/tipsntricks/door/panel.htm når du har funnet feilen må du uansett resette feilkoden på airbagen.
  7. hvis en sensor har tatt kvelden kan det være lurt å fikse det så fort som mulig. kjører man for lenge med en gåen sensor kan hjernen ta kvelden, og det koster dineros
  8. på min e39 var styringen av abs og antispinn fra samme styreenhet. så framt det ikke er en egen styreenhet for antispinn vil jeg tro at det er det samme på din bil.
  9. er på utkikk etter topp til en 318 e36 1996mod. motorkode M43/b18. evt hel motor..
  10. ok. takker for svar
  11. ok vil det passe med en topp fra en 1993 modell?
  12. det er en 1996 modell
  13. broren min har trøbbel sprukket topplokk på sin e36 318 ait. vi er på utkikk etter brukt topp eller motor, men trenger motorkoden på motoren. noen som kan hjelpe meg litt her??
  14. noen som har noen 16" felger til e-39? (5-120) samme hva, stål eller alu.... billigst mulig
  15. har to motorer M50/B25 som selges hele eller i deler. Den ene motoren har ødelagte innfestninger til motorfester så den blokka er vel egentlig vrak, den andre har mangel på komp på 3 sylindre. selges hele eller i deler. Står på Hitra i Sør-Trøndelag. kom med bud.
×
×
  • Opprett ny...