Gå til innhold

Harald386

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Drammen

Harald386's Achievements

  1. Fikk en ny lyd fra motorommet denne uka.. Ved turtall fra 2000 og mer kommer en høyere plystrelyd en vanlig. Ganske irriterende og selvfølgelig litt bekymrende samtidig. Hva kan dette være? Har ikke tittet så langt ned i motorrommet, men har en gårlig magefølelse om at turbo er gåen.. Er det noen på forumet som har opplevd noe tilsvarende og kan fortelle meg hvor jeg skal begynne å lete etter feilen? Tenkte å gjøre meg en formening om problemet før jeg tar meg en tur på verkstedet. Takker for svar!
  2. Ja det høres mistenkelig ut som et problem jeg hadde med min... Merket at jeg mistet litt av kreftene i vogna på vei til jobb, men tenkte at det kunne være noen bremser på hengeren jeg kjørte med som hang på.. Men da jeg skulle strarte bilen etter jobb fikk jeg ikke start på den. Jeg stod og prøvde en del ganger, men fikk ikke liv i motoren. Fikk bilen på verksted, og jeg fryktet det verste. Jeg hadde defekt matepumpe. Det resulterte i regning hos Tronrud Bil på 8.000,- Ikke særlig gøy, når det var litt over 1 mnd siden jeg kjøpte bilen... Håper det kun var et enkelt tilfelle for deg, og at du slipper å ringe falken en dag...
  3. Takk for tilbakemeldinger! Denne gangen hjalp det med litt godsnakking Alt var på stell da jeg startet den igjen i går ettermiddag.. Det er jo så himla kaldt om dagen.. Bilen synes det ikke er noe stas å være ute tenker jeg...
  4. I dag på vei til jobb ser jeg plutselig etter oppstart at ingen ting virker i instrumentpanelet.. Det er helt dødt... Speedo, turteller, drivstoff, temp, kjørecomputer, kilometerstand, tripteller ingen visning. Prøvde å stoppe og starte igjen uten at dette hjalp. Har lys i bakgrunnen av panel og bilen går - ingen problem der... Kan dette være en sikring som har gått? og Hvor finner jeg eventuelt denne Takker for all hjelp!
  5. Meget pen E39, flott farge og med riktig utstyr! Holder med en E39 i garasjen, selv om samboeren skulle ha oppgradert sin skyss, men men... Hva slags felger er det? 19-tommer og 275/40 - 235/35. Og kan jeg spørre hvor du har kjøpt de? Lykke til med salget!
  6. hvor finner jeg ut hvilken automatkasse jeg har? GM/ZF Og hvor finner jeg eventuelt mer info om disse automatkassene? Off topic, men kan noen fortelle meg hva betegnelsen på min motor er, ser mange oppgir typebetegnelser jeg ikke kjenner igjen.?! Må si meg enig med de fleste i denne tråden, 530d er en utrolig bil/motor! Vil bare si at chipping er en billig måte å øke effekten i en slik motor, men blir det mye småkjøring kan nok drivstoff-forbruket øke noe, mens på langkjøring er det vesentlig mindre forbruk. Men de fleste gjør vel dette for å få en litt kjappere bil, eller? Iallefall gjorde jeg det! Kan anbefales og jeg kommer til å gjøre det igjen!
  7. OK, jeg har webasto, men altså kun som ekstra varme i kupe under kjøring. Hvordan kan jeg få aktivisert denne før jeg starter. Jeg har ingen "set 1 og set2" i min kjørekomputer. Har kun liten kjørekomp.... Er det mulighet for å ettermontert dette?
  8. Så i dag at jeg hadde en tag i motor-rommet hvor det stod "webasto". Betyr dette at jeg har dette, eller at jeg har mulighet til å ettermontere dette? Hadde jo vært digg med en varm om morgen til nå som vinteren kommer snikende? Har hørt om fjernstyrte webasto i BMW. Hva er vanlig, og hvor kan jeg få dette installert?
  9. Det blir nok vanlig shadow-line om det blir noe. Synes dette ser meget bra ut, men pris har nok litt å si det også.. Noen som har byttet disse listene?, hvor lang tid tar jobben for noen som ikke har gjort slikt før? Skal ta turen til et BMW-verksted og sjekke pris. Kan lønne seg å høre der også.. ikke alltid Koed og GS som er rimligst.. Hva med crom-listen på innsiden av vinduet, kan disse byttes til sort også? Kanskje ikke så mye å hente på totalintrykket, men hadde kanskje gjort seg med sort her også.. noen som vet?
  10. Synes shadowline ser meget bra ut.. Begynner å bli litt lei all crome. Noen her inne som vet hvordan man går frem for å bytte om fra crome-line til shadow-line.. Er dette en enkel sak, noen som har gjort dette? og hva kan dette koste, hvor får jeg kjøpt shadowline. (har ikke hørt på verksted enda)
  11. Prøv å koble fra luftmengdemåleren og se om det har noen effekt. Disse LMM er skrøpelige på BMW og de ikke helt til å stole på. Bare en liten kontakt rett etter luftfilteret ditt. men NB: ikke kjør som Martin Schanke da.. det kan bli dyrt. Ellers tror jeg at jeg hadde tittet litt på det oljeforbruket ditt..
  12. Ang senking av 530d, er denne utstyrt med automatisk høyderegulering bak som standard for alle "norske" biler. Når det gjelder at denne regulerer seg selv, så har det med tyngden å gjøre. Dvs den har samme høyde uansett hvor mye man laster inn bak, og om man kjører med tung henger, campingvogn osv. Jeg har montert senkefjærer foran på bilen min, og jeg fikk ikke noen effekt av at bilen senket seg selv bak, så det tror jeg er kun innbildning. Men hvis du har målt, så kan jeg ta feil. Jeg fikk nemelig opplyst fra Auto-Trio at hvis jeg ønsket å senke bak, måtte jeg bytte til dempere som var 15mm kortere. (Bilstein) Dette hørtes intressant ut, helt til jeg sjekket prisen på å bytte disse. 5-6000. En jobb som tok lang tid fikk jeg som begrunnelse på verkstedet. Dessuten er ikke disse demperne slitt, så jeg venter litt med dette. Bilen min er senket med 30mm foran, men det kan se litt mer ut. Dette er Einbach sitt sett fra GS Bildeler. Gi meg tilbakemelding om du får de til å regulere høyden på et BMW-verksted mha et diagnoseverktøy. (har lest her på forumet at dette bare er tull, så jeg gadd ikke spørre engang). Fint om du kunne lagt ut et bilde av hvordan det ble seende ut.. alltids tøft med bilder
  13. Har du riktige senterringer til de nye felgene dine? Dette kan skape ristinger under kjøring.
  14. Det må være litt av et rykte hvis det ikke finnes en eneste her inne på dette forumet som har opplevd at en automatkasse til BMW har havarert.. Finnes det noen persjoner med dårlige erfaringer fra chipping / tuning av diesel biler? Har selv kun gode erfaringer så langt med ECU-tuning. Det som ofte blir gjort når man ECU-tuner diselbiler at at man omprogramerer automatkassa også. (er meg fortalt) Jeg merker fortsatt at jeg har momentbegrensing inntakt ved igangsetting av bilen min. Driftøknomisk er det også! Forbruket totaltsett blir mindre, så sant man får strekt ut gira litt, og at det ikke bare blir bykjøring.
  15. Dette har jeg fundert litt på selv... Ikke hatt problemer enda, "bank i bordet" Hvilke automatkasser finnes egentlig til E39? Er det forskjell fra motortype til motortype og hvor stor forskjell er det på de ulike modellene? I 540'ne bør det i allefall være ei kasse som tåler en trøkk.. Noen som har erfart at automatkassa har ryki og hva snakker vi om av reperasjoner, kostnader? Fikk plassert noen flere gamper ned i motor'n i sommer og blir selvfølgelig litt bekymret når det kommer slike meldinger.. Jeg kjenner flere som har gjort det samme som meg, og ingen av de som har hatt problemer. Bra om de som har hatt problemer melder det her..
×
×
  • Opprett ny...