Gå til innhold

BMW_Stig

Medlem
  • Innholdsteller

    125
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om BMW_Stig

  • Bursdag 08/11/1985

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn

BMW_Stig's Achievements

  1. Pen og sprek bil selges. Link til annonse: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36953148
  2. Jeg holder også en knapp på veivhusventilen. Min gikk tett og da drakk den mye olje på kort tid og det var mye blårøyk. Det skjedde helt plutselig, så det kan hende din er nesten tett? Kan også være simringen på veivaksel?
  3. Takk for svar. Var veldig trangt å komme til å åpne pluggen, så da åpna jeg termostaten å skyllet gjennom istedenfor.
  4. Er litt nysgjerrig på om du kunne vert interesert i å ta 320 Touringen min i bytte og hvor mye du skulle hatt imellom?
  5. Da tapper man kunn radiatoren. Jeg skal bytte kjølevæske, så da må det som er i motoren også ut.
  6. Som topic sier, hvor er pluggen for å tappe av kjølevæske på motoren på en M52-motor? Er det den som jeg ringa rundt med rødt på bildet?
  7. Var å pratet med mekonomen på torsdag å de kunne ikke si at noe var feil med bilen som kunne gjøre at demperen skulle bli lekk. Dermed var det bare å ringe Koed å få de til å sende en ny demper, så får jeg bare håpe at den varer lengre enn den jeg fikk sist. Men de var ikke interessert i å betale for å få den skiftet så da blir det til at jeg skifter demperen selv denne gangen.
  8. Kjøpe bilstein hos Mekonomen??? Det vil jeg tro blir billig Dessuten planla jeg egentlig å gjøre jobben selv, men siden de skulle bytte bremserør for meg så kunne de liksågodt ta demperen med det samme. Er igrunn fornøyd med Koed. Meget god service, men det er litt dritt å sende pakker i retur når slikt som dette skjer.
  9. Pratet med Koed i dag, å der mente de at det kunne være noe annet galt med bilen, siden demperen ryker etter bare noen uker. Jeg ringte mekonomen i tønsberg (De som gjorde jobben med å bytte den) å da sa han at jeg skulle komme innom med bilen en dag så de får sjekka ut hva som kan være galt. Begge parter (Koed og Mekonomen), inkludert meg, mente jo at det hele var ganske merkelig. Hvis det er en skjeivhet i bilen skulle man jo tro at demperene på begge sidene bak skulle bli lekk (Hvis bakstillingen beveger på seg).
  10. Jeg fikk skifta den ene bakdemperen min for noen uker siden pga lekasje på demper som ga feil på eu-kontroll. I dag da jeg bytta til sommerdekk så ser jeg F#%n meg at det har rent olje nedover demperen og da regner jeg med at demperen er gåen igjen. Skal ta meg en telefon til Koed på mandag å høre hva de har å si til saken.
  11. Jeg skiftet også til Bilstein B8 dempere i mai i fjor. På Eu-kontroll for noen uker siden fikk jeg feil på høyre bakdemper som det lakk olje fra. Kan jo tyde på at kvaliteten på Bilsteindemperene ikke er helt på topp siden det er mange som sliter med at de ryker ganske fort? Jeg har Eibach fjærer som senker 50/30 og jeg er fornøyd med stivheten på oppsettet, men siden det er mange som sliter så kommer jeg nok til å prøve noe annet på neste bil.
  12. Jeg fikk også samme på min E36 touring. Demperen bak er enkel å skifte, men siden jeg uansett skulle ha de på verksted til å bytte bremserørene bak og midten så lar jeg de ta demperen med det samme. De måtte vist ned med bensintanken for å komme til bremserørene, så jeg er glad jeg ikke tok den jobben selv.
  13. Pass også på å rengjøre der plastrøret går inn til toppdekslet. Var en del rusk som lå der hos meg.
  14. Det du trenger av deler er: Ny ventil, ny slange mellom toppdeksel og ventil, ny slange mellom ventil og peilerør, nytt peilerør og muligens ny O-ring til peilerøret om den er ødelagt. (Var ivertfall dette jeg byttet. Kostet ca 1400kr hos Koed) Du har vell M52B25-motoren. Da blir det vell likt som på min M52B20-motor. Ta av luftfilterboks og slangen frem til spjeldet til innsuget. Ta av luftrøret til dynamoen. Kan også være greit å ta av dekslet som ligger over innsuget på toppen av motoren. Selve veivhusventilen er plassert under innsuget, så det er litt knølete å komme til, men det går hvis du har hender som kommer til. Noen sa at de måtte av med innsuget, men jeg klarte fint å bytte ventilen uten å ha av det. Ta av plastslangen som går fra toppdekslet ned til ventilen. Det kan være litt kronglete, så jeg reiv den bare av helt inn mot festet på ventilen. Jeg hadde jo ny uansett. Skruv ut de tre skruvene som holder ventilen og ta av slangen som går ned til peilerøret. Da skal det være å ta ventilen ut av possisjonen sin og lirk den frem og opp så har du den ute. Peilerøret er festa med en skruve + noen slanger som er festa til slangeklammer på den, så skal det bare være å dra peilerøret rett opp. Sjekk at O-ringen nede på bunnpanna at den er hel og fin, hvis ikke må den byttes. Da er det bare å gjøre motsatt operasjon for å sette det sammen. Monter slangen (som går mellom ventilen og peilerøret) til ventilen før du monterer den. Da blir alt så mye lettere. Håper du skjønner hva jeg skriver, å jeg ikke bare forvirrer deg nå. Jeg tok ingen bilder når jeg gjorde det, men det er ikke noe tryllekunst. Lykke til!
  15. Er fortsatt på skolen, men reiser ut i sommer igjen som kadett. Denne gangen skal jeg ombord på Norman Lady.
×
×
  • Opprett ny...