-
Innholdsteller
99 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Mandal
Trono's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Gorg reagerte på et innlegg i et emne: E92 335ix M-Trim oppgradering
-
Ahh, hehe, jeg tenkte av en eller annen grunn på frontlysene. Vel, takk for oppklaringen Godt det forhåpenligvis kommer noe godt ut av skadene her!
-
Takk for svar! Så lyktene må også byttes? Ellers høres det jo kurrant ut. Skal ta kontakt med Bavaria. Takk!
-
Har en 2009 E92 335ix som fikk seg en dytt i baken, og ble dyttet inn i bilen foran. Forsikringssak og skal bytte fanger foran og bak ++. I den forbindelse tenkte jeg at det burde være en grei mulighet til å oppgradere til M-settet siden det ikke er allverdens til prisforskjell, men for sikkerhetsskyld før det blir bestilling: er M-settet bolt on på X-Drive, eller noe annet jeg bør tenke på? (amerikansk bil om det utgjør noen forskjell)
-
Bump.. kom gjerne med bud.
-
Har hatt en liten oppryddning i garasjen og funnet en del BMW-deler jeg tenkte å kvitte meg med. Vil absolutt helst selge og bli kvitt alt samlet. Skal gi en god pris om noen kommer og bare henter alt Har prøvd å få frem de feil og mangler jeg kan se på bildene. Ikke alt som er i perfekt stand. Har ligget i garasjen et par-tre år, men alt skal være i fungerbar stand. Bilder fra alt her: http://imgur.com/a/jyW1T - Komplett interiør E46 sedan, standard tøy: Frontseter, baksete, hattehylle, dørtrekk m.m. (Et par merker på dører samt to sigaretthull i baksete) - 4 eiket ratt til E31, E36 etc - 3 eiket ratt E36 (tror jeg) - slitasje på topp. - Airbag sensor E36, E31 etc - Blinklys-stikke E46 - Rattsnelle E36, E31 etc - Airbag til 3 eiket ratt, ledning må loddes. - 3 stk airbags 4 eika ratt. - Tomgangsregulator E46. Faktisk usikker på om denne er ny.. Om noen gidder hente i Mandal kan de få alt samlet til 1000,- (eller bud om flere skulle vise interesse) Ta kontakt for mere info.
-
Vil bare lufte bytte av en 2006 R56 (turboversjonen) Mini Cooper S i morsom BMW. Jeg er i hovesak på utkikk etter noe annet som sparker. Muligens E46 330 Cab e.l. Noe moro, og bittelitt mere praktisk, for sommeren. Prisklasse rundt 190 000. Ikke noe veldig ombygd-ikke godkjent! Kan også selges for rett pris. Denne har bare 65000km på rompa. Siste 10-15k er bare langkjørt den og er som å kjøre go-cart. Utrolig moro bil. I tillegg har den følgende oppgraderinger RaceChip Ultimate 227hk/310Nm http://www.racechip.de/en/chiptuning/mi ... /index.php AEM Cold Air Intake (Kaldluft direkte fra hood-scoopet) http://www.carid.com/2007-mini-cooper-a ... 94825.html + Catch tank til olja Hva dette totalt gir av hester er ukjent (oppgitt chip + intake hver for seg er 241hk, men sammen er det kanskje høyere). Det er VESENTLIG kjøreforskjell fra orginalt iallfall I tillegg har jeg ny org. termostat (hus/sensor) og registerkjedestrammer liggende. Dette skal byttes da er det er kjente svakheter. Den tikker litt på tomgang i ny og ne, så i hovedsak burde evt. den gå til noen som kan sjekke opp i det. PM om du har noe interessant å bytte i og for mere info. Edit: Burde kanskje blitt lagt inn under Selges, ikke Ø.K.
-
Har en '98 E46 som jeg kjøpte med facelift-baklyktene, men disse lyser ikke likt som OEM facelift utgaven og får bilen til å se om som en volkswagen e.l. i mørket bakfra Dette har jo med kablingen å gjøre i og med at org. lyktene ikke har kjørelys på biten som sitter på bagasjelokket. Legger ved noen bilder. Slik er kjørelysene i dag: Og slik vil jeg ha dem: Noen som har noen råd på enkleste måte å få ordnet dette? Jeg har lest at man skal kunne kjøpe nytt ledningsnett bak som skal ha delenummer 61-1-20-140-220, men finner ikke dette til salgs noe sted.
-
Har allerede byttet både den og tomgangsregulatoren, så må nok være noe annet her..
-
Kan forresten også nevne at jeg har mistet "finjusteringen" av gassen mellom rennende på tomgang og svakt pådrag. Altså at når bilen renner i fart og jeg svakt trykker på gassen så rykker alltid motoren til. Det tyder kanskje på falskluft? Når jeg tenker etter var vel faktisk akkurat det symptomet jeg fikk på en gammel bil hvor det røk en vakumslange.
-
Takk for svar. Skal teste disse tingene! Det er kun på tomgang og som sagt tar det et minutt eller to etter kaldstart før den starter slikt. Det hender også av og til med en gang jeg har startet den at den dauer. Hvis jeg da trykker på gassen for å holde den i gang er det ofte det ikke skjer noe annet enn "buldring" i et par sekunder før den enten plutselig øker turtallet eller faktisk dauer. La opp en video av den på youtube akkurat om det skulle gi noen andre tips!
-
Har en M43TUB19 motor som sviver ujenvt og jager på tomgang. Det begynte med at av og til bare døde motoren rett etter oppstart uten noe risting eller noe som helst, men ble gradvis værre med at den begynte å enten stå på unormalt høye turtall og jage innimellom. Nå faller den ned på 600-700rpm, rister og jager opp til 1500rpm. Problemet er størst når det blir litt lunk på motoren. Tenkte først det var tomgangsregulatoren, men en ny slik hjalp ikke. Har også byttet luftmengdemåleren uten at det hjalp. Nå kjører jeg uten tomgangsregulatoren og da sviver den i det minste jevnt på en 1200-1300rpm. Noen som har noen idèer om hva annet det kan være?
-
Et par ekstra bilder
-
Jeg kjøpte bilen fra forhandler i vår hvor en av mekanikerene har hatt den i sitt eie. Bilen er en '98 mod 318, gått 226 000, men motor er i følge forhandleren byttet med en som nå har gått ca 150 000. Sviver som ei klokke og bruker ikke olje! Fremstår som veldig pen! Hellakkert for 3-4 år siden, full Rieger body kit, shadowline, 19" felger M3 replicafelger, 15" vinter. 19" felgene har litt kantmerker. Ellers har den Alcantara sportsinteriør, tykt M3 ratt med rund airbag, automatisk klimaanlegg, angleeyes, multifunksjonsratt, cruise control m.m. Bryter til kjørecomputer/OBC er også installert, men må aktiveres hos BMW. Bilen er senket og kilometerene merkes absolutt ikke på karosseriet. Bilen er stiv og sitter veldig godt på veien! Ble sist EU-godkjent når jeg kjøpte den av forhandler i mars. Skal ikke være noe galt med den! Eneste er at jeg har en ny tomgangsregulator på vei i posten etter den gamle tok kvelden. Jeg pendler 10 mil til dagen, og siden vinteren nærmer seg vurderer jeg å bytte den i en vintervennlig og komfortabel pendlebil! Tar gjerne i mot (seriøse) forslag til vurdering. E39 520 e.l. bensin eller diesel, gjerne automat, 4x4 er veldig aktuelt. Vurderer denne i prisklassen 80-90 000,-. Jeg kan vurdere et lite mellomlegg mot en god byttebil. Fant bare ett bilde nå, men flere bilder kan skaffes..
-
Ønsker å kjøpe en tomgangsregulator til en M43 maskin.