
saure89
Medlem-
Innholdsteller
248 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Contact Methods
-
MSN
olesaure_89@hotmail.com
Profile Information
-
Interesser:
ørsta,møre og romsdal
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
saure89's Achievements
Newbie (1/14)
1
Nettsamfunnsomdømme
-
Freakshow reagerte på et innlegg i et emne: E30 325Turbo
-
-
Hei tok ny komtest og den va ok. Kobla vekk heile veivhusventilasjonen og bilen fungerte fint. Demonterte alle slanga og rør på den å sjekka men ser egentlig ikkje tett ut. Men fungerar vertfall no. So for berre bestille nye rør og filter og filter så eg er sikker. Takker for svar:)
-
Stemmer dobbel vanos med alu blokk med. Brukte en penetratspray for å sjekke etter sprekker også. Først en som trekker ned i godset og evt sprekker og så en for å trekke det fram igjen. Har brukt den tidligere på topper me godt resultat. Viste ingen sprekker på den. Har skrudd ut alle pluggene like myjke olje på alle. Egentlig. So min teori må vere at det blir trykk i bunnpanna så fort en får opp litt turtall og deretter presser olje opp i veivhusventilasjonen og i innsuget.
-
hei. Kjøpt en e46 328med m52ub28 motor.Skulle vere deffekt toppakning, demonterte topp og skiftatoppakkning og ventiltetninga,sjekka etter sprekker i topp og blokk og målte etter skeivheter i toppen.de såg fint ut. har skifta toppakning på mange bmw motorar før.Men aldri opplevd noke sant før. starta opp bilen etter skifte. bilen sto å gjekk 20 min på tomgang ingen røyk eller noe. tok en rolig prøvetur. å bilen begynner ganske fort å fjuske å ryke. forsvann vel 2-3 olje som gjekk i eksosanlegge på 5 min kjøring:P. tatt sylingder lekasje test å den er egentlig grei, likt på alle sylindra. ikkje trykk i bunnpanna på tomgang heller. so spørsmåle mit er om det noken som har våre bort i noke lignandes? Ej tru at det må vere stempel ringa, en oljering. so må vere defekte.men skulle tru en fekk utslag på sylinderlekasje test då...
-
då trur ej har fonna ut ka eg gjer me tenninga blir en tenningsmodul beregna for ms-sprut og wastespark coil. Sann eg har lest ska det funke bra. Noken so har noke erfaring me det? Et anna spørsmål er ka dyser eg ska gå for. kor mange cc? ska kjøre 98bensin dårlig me e85 i område så. turbo blir nokk precison 6766. men bør eg gå for kulelager eller helde det me glide lager? skal ikkje over 2 bar ladetrykk. ser mange meiner en bør ha kulelager når en ska ha høgt ladetrykk.
-
eksosmanifold ferdig punkta i hop i kveld. tig-ing igjen so e det berre å begynne på innsugsmanifold
-
ka eksoshus du kjøre med på din turbo da?
-
ja du henta vertfall mykje på å justere kammen til rette løfte. gjor det på forge motoren og det va jevla stor forskjell på effekta og responsen.
-
hei lure på ka anbefalinga folk har til turbo? evt ka andre har kjørt me og kva tall dokke he oppnådd. vurdere en Precision 6766. men lurer på om d blir veldig seint register me den. måle må vere og greie 6-700 whp å få en motor me et godt register
-
kor tjukke plater folk bruker når dei sveisa alu innsug? 3mm?
-
Skjer litt. Alt til motor ferdig maskinert. SÅ blir montering av motor og sveising av eksos og innsugsmanifold etter kvart:)
-
ja hjerna. ja skal ikkje vere noke problem å ta dela frå den nei:)
-
bud notert. vil du hente eller må den sendast i tilfelle? bur i ørsta i møre og romsdal