Den som leter skal finne.
Nå har jeg hatt et fint helgeprosjekt hvor jeg har demontert massevis i motorrommet, har byttet luftfilter på kjerra osv...
Men den gledelige nyheten er da at jeg fant ut hva feilen her var for noe, etter snart ett år. Tenkte jeg skulle skrive det inn her, da jeg vet andre sliter med det samme.
Som sagt - feilen besto i at den mistet effekt plutselig, og slet med å holde farten i bakker. Samtidig var den helt dau mellom 1500 og 2300 rpm. Jeg byttet MAF, og det hjalp noe, men ikke helt.
Deretter fant jeg ut at denne slangen (nr 6) hadde hoppet av ved turboen: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /21843.gif
Det ble litt bedre etter at jeg fikk satt på en slangeklemme på den, men fremdeles var det dårlig effekt i området over.
I dag fant jeg ut at jeg skulle ta av og rense innsugningsmanifoilen, og i den sammenheng så tenkte jeg på diverse vakumslanger, og om problemet kunne ligge der. Jeg tok av den ene slangen som gikk inn i vakumpumpa, blåste, og hørte at det kom luft ut under manifoilen. I den forbindelse sjekket jeg over slangene når manifoilen likevel var tatt av, og hva fant jeg? Joda, slange nr 9 her: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /20429.gif
var gått tvert av ved festet, og ble bare holdt tilnærmet på plass av beskyttelsen rundt.
Jeg monterte alt sammen igjen etter en liten rens av manifoilen og reparasjon av slangen, og VIPS - bilen god som gull igjen!