wirrumsen
Medlem-
Innholdsteller
162 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Østlandet
wirrumsen's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Jeg vurderer for tiden å (endelig) ta steget tilbake til BMW, og lukter land og strand rundt på E91. Har funnet en 2011-modell som jeg sikler på. Men etter prøvekjøring er det en ting som forundrer meg: på fleste nyere BMW jeg har kjørt har det vært en funksjon på blinklyshendelen slik at man vipper den lett så blinkes det i 3-5 sekunder før det automatisk gir seg. Ved fullt utslag på blinklyshendelen er det selvsagt normal funksjon. Men håper dere forstår. Er denne blinklysfunksjonen meningen å være en del av ekstrautstyr? Eller skal det være en standardfunksjon? Siden jeg er en av de som mener at blinklys er en nødvendighet, synes jeg det er en utrolig hendig funksjon (for eksempel ved filskifte på motorvei).
-
Selv kjørte jeg for mange år siden med tåkelys fordi jeg syntes det så tøft ut på en BMW jeg hadde med angeleyes. Men det var helt til en hjort plutselig spratt forbi foran meg. Den var heldig nok til å unngå å bli truffet av meg, men fikk så til de grader motbevist alle påstander om at tåkelys ga så mye bedre sikt på sidene av veien og at dyr i veikanten da ville bli oppdaget raskere. Gjorde da sammenligning mellom nærlys og tåkelys, og det gikk endelig opp et lys for meg at tåkelysene ikke gjorde annet enn å forvirre. Nå synes jeg tåkelys er totalt meningsløst til annet enn kjøring i svært lav hastighet på dårlig opplyst vei, samt i elendig sikt (hastighet maks 20 km/t). Og jeg skjønner ærlig talt ikke de som kjører med tåkelys fordi det er tøft. Det er jo ingen som ser deg som sjåfør når du kommer kjørende mot de, fordi du blender de.
-
Selge BMW M3 mot kontant betaling i euro....
emne svarte i wirrumsen sin RansoM i Annet BMW og motorprat
Bankene har plikt til å rapportere alle innskudd over 5000 kroner til myndighetene. Det sier seg selv at de fleste innskudd da ikke vil bli fulgt opp av myndighetene, men et valutainnskudd på 60 000 Euro vil definitivt vekke myndighetenes interesse. Du vil da kunne forvente deg en god del spørsmål og oppfølging i ettertid, da dette høres veldig ut som hvitvasking av penger. Det er slett ikke umulig at det også er falske penger du tilbys. Her er litt info: http://www.hvitvasking.no/Hvitvasking/Indikatorer-pa-hvitvasking---hva-kan-rapporteringspliktige-se-etter/ -
Dette er vel et utmerket eksempel på hvordan man IKKE skal ta bilder av biler man ønsker å selge... Se gjennom bildene så skjønner du sikkert: Finn-annonsen
-
Handle familie bil på budsjett (E39) 2000 - 2001 mod
emne svarte i wirrumsen sin karlocks i Annet BMW og motorprat
Disse motorene er stort sett solide saker. Litt tørst, men god for mangfoldige kilometer om man bare sørger for å gi de nødvendig pleie og omsorg. Er det manuell eller automat du ønsker? Om det er automat må du passe på hvor godt holdt automatkassa er. Det bør være skiftet olje rundt ca 200k kilometer, helst før, selv om man sier det er "livstidsolje". Under prøvekjøring føler du hvor mykt den girer. Går det litt i rykk og napp, og er den evt treg når du skal flytte spaken, er det god grunn til å styre unna. En havarert kasse ønsker du ikke å oppleve... Rust er også naturlig å være på utkikk etter. Hjulbuene er typisk angrepet, sjekk også kanten nederst på dørene samt kanalene. Området rundt tanklokket er også utsatt. Her må du åpne luka for å se. Kan være en del rust som skjuler seg der. Bagasjeluken, både sedan og stasjonsvogn, er særlig utsatt for rust. Dersom det er stasjonsvogn du ender opp med som mest aktuell, sjekk også om bakruteviskeren fungerer som den skal. Disse har en tendens til å gå i stå. Dette er dog relativt enkelt å fikse selv. Når du prøvekjører må du også være på vakt etter ulyder. Klunking er en vanlig ulyd, og betyr gjerne mye fomling i blinde for å finne årsaken. Sjekk slitasje på dekkene. Slites de ujevnt? -
Og likevel fortsetter folk å kjøre rundt med feil lys? Da sier det vel mest om folket som aldri lærer... Det er også stor forskjell på at de er blant rånerne HELE tiden og tar seg en tur innom i ny og ne for å vise seg/forebygge/vise at "vi har dere i kikkerten".
-
Nåja, lenge siden du har vært på byen? Hver helg tropper politiet mannsterke opp i sentrum rundt om i landet for å se til at ting og tang går ordentlig for seg når horder av varierende grad av beruselse kommer sammen, samt slå ned på ordensforstyrrelsene. Om det virkelig var slik at politiet bedrev klappjakt på rånere, ville ikke disse fritt få kjørt rundt med håpløse tåkelys, manglende blinklys, rusing av motor, basskassa på max etc. Men burning nær tettbebyggelse særlig i de sene nattetimer, og fartsfantomer, slår de naturligvis ned på. Men kanskje hadde du hatt godt av å ta deg en tur innom den lokale politistasjonen for å få en liten innføring i hva de EGENTLIG gjør i politiet? At man også slår ned på forhold i trafikken gjøres av flere grunner: - man har et ønske om å unngå fullstendig anarki på veiene - en bil betyr mye masse i bevegelse og følgelig svært mye energi. Skadeomfanget når noe skjer er dermed ofte enormt. Du fikk kanskje med deg gårsdagens bussulykke i Sveits? Riktignok buss og ikke bil, men i trafikken likevel. En knarker volder stort sett ikke skade på andre personer, og nøyer seg stort sett med mindre kriminelle forhold (dog veldig irriterende for de som rammes). Gjør du en feilvurdering i trafikken risikerer du å ende som drapsmann selv om du ellers er verdens snilleste og mest lovlydige gutt. Se bare på den 19 år gamle jenta i Trøndelag som er i rettsak for tida tiltalt for uaktsomhet når hennes venninne døde. Hun gjorde en grov feilvurdering ved å kjøre for fort etter forholdene, og det endte med at hun mistet kontrollen i en sving og endte i fronten på et vogntog. Når det er sagt har politiet langt bedre kontroll på hvem som er knarkere i byen og hvem som er råkjørere. Men siden du ikke driver med narkotika (antar jeg), men heller sitter i bilen, skjønner du ikke hvor forfulgt de som driver med narkotika føler seg.
-
Stein i glasshus? Mulig avsløring av den andre minst intelligente folkegruppene? For øvrig har jeg meget stor respekt for de aller fleste politibetjenter. Noen ganske få grinebitere, men den store majoriteten er meget hyggelige folk som får høre mye dritt hver eneste dag fra folk som konkurrerer i VM i elendige unnskyldninger.
-
De nye prikkbelastningsreglene som ble iverksatt 1 Juli
emne svarte i wirrumsen sin karl92 i Annet BMW og motorprat
Riktig. Det er ingen regel. Men du skal holde så lang avstand at du trygt kan stoppe uten å dulte inni bilen foran dersom noe hender. Som trafikkreglene sier: § 13. Særlige bestemmelser om kjørefarten 1. Kjørende må kunne stanse på den vegstrekning som den kjørende har oversikt over, og foran enhver påregnelig hindring. -
De nye prikkbelastningsreglene som ble iverksatt 1 Juli
emne svarte i wirrumsen sin karl92 i Annet BMW og motorprat
En senil, gammel tulling foran deg er ingen unnskyldning for å ikke overholde 3-sekundersregelen. -
Bo ett år i USA, trenger hjelp til å velge bil
emne svarte i wirrumsen sin sigurd_E34 i Annet BMW og motorprat
Du må ta med i betraktningen at forsikringen kan være svært høy. Tenk norske priser og pluss gjerne på litt ekstra. -
Der tar du ganske feil Forsikringsselskapet prøver alle utveier som går! Så er det en Motor som ikke er godkjent eller Turbo/Kompressor så vil ikke forsikringsselskapet punge ut For de så er det om å gjøre og tjene penger vettu Nei, for forsikringsselskapet er det om å gjøre at du har den bilen du har sagt du skal forsikre. Har du forsikret en 316i, er det en 316i i originalutførelse (motormessig særlig) som forsikringsselskapet forventer å finne når du kræsjer bilen. Når de derimot oppdager at denne 316i er oppgradert i betydelig grad, har du løyet for forsikringsselskapet (=tillitsbrudd). Legger forsikringsselskapet godviljen til, gir de deg et oppgjør tilsvarende den bil du har forsikret (316i). Om de derimot ser at bilen ikke er som du har sagt den var, og du i tillegg muligens har kjørt på litt ekstra, kan de nekte deg utbetaling, eventuelt en betydelig avkorting.