Gå til innhold

karlsen80

Medlem
  • Innholdsteller

    55
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sortland

karlsen80's Achievements

  1. Nå har jeg fått undersøkt bremsene mine hos en tidligere BMW forhandler. De finner ikke feil med bremsene mine, og mener at det er vakuumet som drar pedalen så langt ned. Skulle gitt oppdatering på dette for lenge siden, men har vært opptatt med jobb i det siste.
  2. TRF-Racing: Klart det, normalt sett hadde jeg nok løsnet filterhuset selv for å se nivået, men det er mye annet verkstedet skal gjøre. Å når de likevel skal jobbe endel med bilen så kan de godt sjekke bremsene og bremsevæskenivået i samme slengen. Er ikke så alt for lenge siden jeg kjøpte bilen, og har (desverre) funnet ut at den har mye av standarfeilene som er på E39. Blandt annet airbag unit, begge airbagene forran, sensormatter i setene, begge beltestrammerene, microbryter bakrute, flere foringer, 3 av 4 fuktsperrer i dørene, og veivhusventilasjon må skiftes... er det jeg kommer på i farta, lista er lang hvis jeg nevner "ikke standard" feil også... Det som kanskje skuffer mest er at den hadde både InspII og takst før jeg kjøpte bilen (ikke merkeverksted), og enda er det så mye feil og mangler. Men når det er sagt, så ser bilen veldig fin ut, er god å kjøre selv om det er litt rakkling og kakkling i forstillinga, og når den har fått seg noen timer på verkstedet så er det en veldig bra bil tror jeg. Og forhandlern tar på seg arbeidet og kostnadene med å fikse både de små og store feilene jeg har funnet, og er ganske sikker på at de ordner bremsene til meg også uten for mye krangling.
  3. aigin: så dårlige er ikke bremsene enda, men jeg ser poenget ditt. stianiquniez: Jeg skal til forhandleren ila. mandagen så får de ta den, er litt lat å skru selv så lenge jeg har bruktbilgaranti på bilen
  4. Jeg har heller ikke opplevd at bremsepedalen skal synke i bunn men nevnte d for ettpar stykker etter at jeg oppdaget det, det var da diskusjonen begynte Den er fast og fin når motoren ikke går, men synker i bunn når jeg starter. Nivået i beholderen vet jeg ikke siden den er så bortgjemt, men har bruktbilgaranti på bilen så jeg satser på å få komme inn på verkstedet ganske kjapt for feilsøking og reperasjon. Takker Dere for kjappe svar *opplevd på andre biler*
  5. Jeg sto i kø i dag og holdt ett jevnt, moderat mot hardt trykk på bremsepedalen mens jeg ventet. Pedalen gikk rolig i bunn da jeg gjorde det, er det rett? Jeg har søkt litt på forumet og spurt litt rundt om det skal være slik, men det er delte meninger om dette. Noen sier det skal være slik, og andre mener at det er en lekkasje eller luft i systemet. Jeg prøvde på en annen E39 hvor den gikk i bunn, og en E46 hvor den ikke gjorde det. Det fikk meg bare enda mer i tvil... Bilen er en 03 525dat.
  6. Heihei. Jeg har en pre facelift 320i (m20) jeg ikke får over 3200 rpm hverken i stillestående, eller i fart. Samt at den tidvis smånykker litt når motoren ikke har belastning feks. på flat veg. Kan dette være ett symptom på dårlig bensinpumpe/relè? Jeg har skiftet coil, fordelerlokk, rotor, plugger, pluggledninger, bensinfilter, luftfilter, rengjort luftmengdemåleren, og søkt etter vakuumlekasjer med stargass, og det fjernet ikke problemet. Når den nykker på flat veg hører jeg tidvis en kneppelyd som for meg høres ut som kommer fra venstre side under bilen. *3200rpm er visst ikke ett fast tall, i dag ville den ikke over 2800rpm*
  7. Jeg biter gjerne i på en slik.
  8. Litt flaut kanskje, men jeg har faktisk ikke tenkt tanken på at kammen i seg selv kunne være årsaken til turtallet. Var overbevist om at jeg har rota med vakuumslangene, eller at en av dem var sprukket. Takker for svar janerik... skal justere litt så fort jeg kommer på land, og satse på at det gjør slik at bekymringene mine forsvinner
  9. Ingen som har en idè på dette? Hadde vært supert hvis jeg kunne slippe å bruke verksted for å finne ut av en sånn "tullefeil". Legger med ett bilde av godbilen
  10. Kammen er orginal. Det ble også skiftet løftere og exentere, og eksosventilene ble slipt.
  11. Hei! Som overskriften forteller så har jeg fått høyere tomgangsturtall etter kam og toppakningsskifte. Bilen er en E30 320i(a) 86mod. Når motoren er kald ligger den på ca 1400 O/min, og ved temperert og driftsvarm motor ligger den på rundt 1200 O/min. Når jeg setter den i drive og holder den på bremsen blir turtallet "normalt". Jeg tror selv at det kan være ett par vakuumslanger som har byttet plass, eller at en eller flere av disse er morkne. Er det noen her som har opplevd det samme, eller har en idè om hvilke slanger eller andre ting som kan være årsaken til dette?
  12. Nå går den for 205.000 eller høystbydende over det. Årsavgift for 2009 er betalt.
  13. Bumper igjen
  14. Jeg har en knallbillig e46 tilsalgs: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16586419
  15. bumper denne da jeg har gått enda mer ned i pris.
×
×
  • Opprett ny...