Jeg har en 2006 mod E61 M47N2 med snart 200k km på telleren. Service indikatoren sier at DPF skal byttes innen 20k km. Jeg kjører ca. 30k km pr. år hvor 8 -9k er på motorveier i Europa. Jeg har ikke merket noe problem relatert til DPF og stiller derfor spørsmål til om det er påkrevet å bytte DPF ved anbefalt intervall, eller kan jeg kjøre inntil det kommer en «Feilmelding» eller annen indikasjon på at filteret er tett?
Det er ikke et alternativ for meg å fjerne DPF, men jeg vurdere å bytte dette selv og har funnet nytt filter på Ebay: http://www.ebay.com/itm/DIESELPARTIKELFILTER-DPF-BMW-5-ER-E60-E61-520-D-X3-E83-2-0-D-/370919774801?_trksid=p2047675.l2557&ssPageName=STRK%3AMEWAX%3AIT&nma=true&si=DA%252B4WIa1pAhw7XWe1fI9Fk4sJJk%253D&orig_cvip=true&rt=nc
Er det noen som har erfaring med disse?
Er det behov for å resette noe i bilens computer etter man bytter DPF?
Håper at noen av dere eksperter kan hjelpe med synspunkter på dette.