Gå til innhold

KAHenriksen

Medlem
  • Innholdsteller

    120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Lillehammer

KAHenriksen's Achievements

  1. jeg bare tuslet inn på bmw. de kostet svimlende 6 kr stykke om jeg ikke husker feil. vet ikke hva de skal ha for de andre steder, men om de koster 6 eller 3 kr så er det jo ikke snakk om svimlende summer uansett. fordelen da er at du trenger ikke huske mer enn skiltnummeret.
  2. takk takk! tror dette kan løse det meste. skal sjekke i morgen når det er litt lysere ute.
  3. det sitter to torx skruer der, kan jo prøve å skru de opp, men som sagt er jeg litt skeptisk da det ser ut som om trekket kan bli ødelagt i prosessen om det ikke gjøres riktig.
  4. flott! dette må prøves med en gang!! edit: vel, de eneste skruene jeg så var de til sparkeplata som sitter der, men det hjelper jo ikke stort. har du et bilde eller noe?
  5. jeg skal bytte wirene som brukes for å vippe setene framover når folk skal bak i bilen. wirene er kjøpt og setene skulle plukkes fra hverandre. men når vi kikket nærmere på dette fant vi ut at dette ikke skulle bli så enkelt. det ser ut som om stoffet foran må brettes ut for å få separert de to delene, men stoffet er stiftet fast og det ser ut som om vi kommer til å ødelegge mer enn vi kommer til å fikse. så, er det noen som har noen tips her? kanskje noen som har delt setene før? (jeg har prøvd å se på bildene på både gs og realOEM men blir ikke veldig mye klokere.) takker for all hjelp!
  6. http://www.nordendack.no/product_info.p ... 2_91Y.html jeg syntes at dette er et godt alternativ jeg da.
  7. hei! som topic sier vil den ikke starte. det hele begynte i går kveld etter at jeg hadde kjørt fra lillehammer til grimstad. jeg hadde kommet hjem og stoppet bilen hjemme, dro ned til byen litt seinere for å vaske bilen, alt gikk som smurt. når jeg skulle kjøre vekk etter å ha vaket bilen startet den litt tungt, men den startet fint, når jeg da koblet inn clutchen etter det så stoppet den for meg, men den trillet fint i gang når jeg slapp clutchen. jeg stoppet og da fikk jeg ikke startet igjen. prøvde flere ganger og med startgass, men ingen respons. den kinner men tenner ikke. jeg tenkte at det hadde kommet vann noe sted og tok en tur på kino (lange flate ballær 2 anbefales). når vi kom ut var det likens. men da kom det et smell og det lå en slange på bakken. den skal sitte på innsiden av LMM, men så kommer spørsmålet: hvor skal den ende opp hen? jeg vil tro det er på inntaksmanifoilen men finner ikke noe sted å sette den. det er jo ikke sikkert at jeg har alle delene, men den jeg har er hel - med slangeklemme og hele pakka. er det noen som kan fortelle meg hvor denne skal ende opp og om det kanskje er noe mer/annet som er galt? takker for all hjelp da jeg må til lillehammer på fredag...
  8. gjelder dette for 316, 318is og?
  9. den eneste erfaringa jeg har er fra lastebil, men der er det ganske enkelt: mekanisk dieselpumpe: du må lufte systemet. elektrisk: det spiller ingen rolle. mulig motoren trenger et par ekstra runder på å starte, men hvem vet?
  10. hvorfor skjer alt sånt rett før jul...
  11. takker! skal ta å sjekke ut det. hva kan være galt om ladespenninga er for lav da? kan det være at et batteribytte løser alt?
  12. har sjekket ut litt mer i dag. det viser seg at vifta tilsynelatende ikke er problemet til at varmen blir borte, det virker heller som om det har noe med spenningen å gjøre... har gått tom for strøm et par ganger i vinter, skal skaffe nytt batteri når lønne kommer nå rett før jul. men jeg kjørte en tur i kveld for å lade litt og da merket jeg meg at i det tempmåleren begynte å synke så ble det betydelig mye mindre lys i fjernlysa. ved å prøve litt fram og tilbake med å skru lys av og på fant jeg ut at det ikke egentlig hadde noe å si om jeg skrudde lysene på eller av, men etter å ha skrudd de av og på noen ganger så begynte måleren å vise temperatur igjen. det varierte om den begynte å vise temp når fjernlysa var av eller på. er det tilfeldig eller er det en sammen heng her? hva kan i så fall være galt?
  13. nå har jeg søkt litt rundt omkring og har egentlig bare funnet svar på et par av mine spørsmål. de er som følger: 1: vifta virker bare på siste hakket - dette er motstanden. (tar dette med for å gi dere helheten i det. kanskje det er noe annet som må byttes siden det er en del feil) 2: vifta blåser bare varmt uansett hva jeg skrur og vrir på. det er AC og to soner. (e36 '94 318 is) - har hørt noe om at dette er en magnetventil eller noe som har hengt seg opp? stemmer det? 3: termometeret for kjølevannet virker litt når den selv vil. litt prøving fram og tilbake viser at den viser temperatur helt til jeg skrur på vifteanlegget, da slutter den å vise temperatur. når jeg stopper bilen og sjekker om det er kjølevann i ekspansjonstanken, så er det over minimumsmerket. tror det skulle være alt, kommer jeg på noe mer så oppdaterer jeg bare tråden. håper det er noen som kan svare og i hvert fall på 2 og 3. takker på forhånd for alle svar.
  14. hvis den er analog så funker den jo fram til 08/09 avhengig av hvor du bor.
  15. tysken min er ikke hva den var, men er dette en dekoder for digitalt bakkenett? da har jeg dårlige nyheter til deg. du vil aldri få inn noe annet enn nrk 1, 2, 3 og super med noe annet en enn tuner som er godkjent av RiksTV. dette er fordi kortene som brukes MÅ låses til en tuner under registrering hos rikstv for at du skal få signaler. nrk 1 2 3 og super er åpne kanaler som hvem som helst kan få inn med en vanlig antenne. det jeg prøver å si her er at du må gå til en eller annen butikk som selger dekodere (grundig eller sagem da disse er de eneste som er godkjent) og registrere deg der. kan sjekke på jobb i morgen om de funker på 12volt.
×
×
  • Opprett ny...