Gå til innhold

SilenCer

Medlem
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

SilenCer's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24248270 Bilen står i Oslo
  2. Har også et problem med knirking i dørene foran på min e39, men kun når vinduene er helt igjen.. Så for jeg tar de ned noen cm så stopper det. Antar det da er lista som ligger mellom vindu å dør som må byttes?
  3. Ville gått for et Sønnak Exide. Utrolig bra batterier som er egnet til biler med mye tilleggsutstyr Koster 1300,- ca http://sonnak.com.loopiadns.com/om/personbil/premium
  4. Har en 2x150 / 1x300W Soundmagus som ligger ubrukt i boden, som jeg vurderer å selge. Er brukt 1 gang og er som ny. Veit at komplett.no solgte de for et par år siden, men finner de ikke igjen på siden dems
  5. Da kan du jo spørre deg selv om hvorfor du i det hele tatt kjøpte Nankang til å begynne med? Dessuten går det jo å kjøre etter forholdene. Dekkene er jo lovlige så om det skulle skje noe og man har kjørt med riktig fart og optrådt korrekt etter veitrafikkloven så har man jo sitt på det tørre. Grunnen til at jeg har kjøpt Nankang var at de var billige, men jeg kommer nok til å gå for ett bedre/mer kjent merke neste gang da det er totalt uøkonomisk å kjøpe de, i tilegg til at de er dårlig balanserte. Jeg har aldri kjøpt nankang, de satt på en tideligere bil jeg kjøpte. På vått underlag så måtte jeg kjøre veldig forsiktig for å ikke skli av veien. Man får det man betaler for rett å slett =)
  6. var fine felger det kinz, men er det noen i klubben som har de og som kunne postet et bilde?
  7. Hei, lurer på om jeg kunne fått litt forslag til felger med kant som ser nokså næytrale ut til e39 sedan.. Tenker mest på 18" da jeg vil ha litt kjøre-comfort også Takker for eventuelle svar =)
  8. Har alltid service i sverige, sparer meg for 3-4000kr.. Er så å si halv pris over grensa:) Bare å bestille en time og gå å rusle litt/handle imens..
  9. Altså en ting jeg ikke skjønner, hvorfor utstyre bilen med dårlige dekk? Det kan være livsfarlig for degselv og andre medtrafikanter. Nei, er man glad i bilen så kjøper man gode dekk av kjente merker. Har selv hatt nankang en gang, og aldri mer.
  10. Da har jeg fått orden på det igjen. Var visst jordleder fra chassi i motor-rom til blokka som var problemet. Fikk skrudd det løst og pusset alle overføringer samt at jeg tok på litt polfett rundt muttere/skruer
  11. Da har jeg funnet ut litt mer. Tok startkabelen fra -pol på batteri og frem til motorblokk og fikk start med en gang. Så er et jordingsproblem fra chassiet bak og fremover til motor. Er det noen kjente jordingspunkter som jeg bør sjekke? Eventuelt noen som har tegninger eller vet hvordan man kan få tak i over hvor jordingspunktene sitter på en e39 523 sedan? Mvh Mats
  12. Veit du om minus kabelen går i chassis som igjen går fremover til motorrom via en kabel, eller det det kun chassiet i seg selv som er jordinga? Er dette noe som kan gjøres selv, eventuelt ca pris osv på å få jobben gjort. Delenummer? Skal sjekke jordinga først selvfølgelig. Forresten, veit dere om en BMW forhandler/verksted som dere veit er seriøse i Oslo? takk
  13. God kveld Har et startproblem med bilen som har lagd litt hodebry for meg de sisste dagene. Det hele startet med at jeg skulle ut en kjapp tur, satte meg inn å vrei om tenning. Ingen ting skjedde. Jeg tenkte, okey har vel glemt å skru at et eller annet, så fikk startet den med startkabler fra firmabilen fra plusspolen i motorom og - (minus) polen i chassi. Tenkte så at en god kjøretur skulle få dreisen på batteriet igjen. Men når jeg kom hjem igjen og skulle starte opp igjen skjedde ingen ting. Jeg dro ut det gamle battieret av merke Biltema:D, og tenkte, denne driten skal ut. Så neste dag handlet jeg meg et helt nytt Exide batteri ihåp om at det gamle batteriet var gåent. Satt inn nytt batteri, men neida, igjen ingen start. Det som er merkelig er at når jeg får starthjelp fra motor-rom så starter den med en gang, men ikke via batteriet bak. Så det jeg har kommet frem til kan være mulige årsaker til at den sliter med å få starte fra batteriet må vel være enten: 1. Dårlig jording fra chassi bak til motorblokk/starter 2. Brudd? Eller muligens gåen sikring på plusskabel som går fra batteri til starter. Om det i hele tatt er noe sikring? For alt annet elektrisk fungerer som normalt og det er plenty med strøm på batteriet, men virker som at akkurat i startøyeblikket at den ikke får nok strøm fra batteriet.. Så om noen har noen innspill eller erfaringer de vil komme med så tar jeg imot med åpne armer:) Mvh Mats
×
×
  • Opprett ny...