En 96-modell har m43-motor ja, og den er stort å foretrekke foran m40. Er vel heller ikke uvanlig med tikking på denne.. min tidligere e46 318 med m43 motor tikket fra 110 000km, mens den var kald.
Men m43 har et pent forbruk etter mine erfaringer, og passe fartsressurser, dog ikke noe racer ..
På e36 er vel også styrestag et ankepunkt, spesielt på den kilometerstanden. Der er risting et kjennetegn, spesielt ved nedbremsing.
Ellers mener jeg å ha sett at negativ camber i bakstilling er en gjenganger.. ikke nødvendigvis noe stort problem, men dette fører til skjevt slitte bakdekk. I tillegg byttet jeg lmm på min på 105 000km, men det var jo en e46. Vet ikke om det er mer en blokka som er felles mellom e36 m43 og e46 m43.
Angående pris vet jeg ikke helt, men e36 står relativt høyt i pris om dagen, og med tanke på at det er stasjonsvogn bør 75k - 90k være en realistisk pris. Uten at jeg vet hva slags ekstrautstyr og slikt det er på bilen.
edit: mulig jeg overvurderte markedet litt og anslo litt høy pris, men sist jeg sjekka var hvertfall e36 dyrt
men fullt servicehefte og en eier er verdt mye penger når det gjelder e36.
Lykke til med bilkjøp