Gå til innhold

Nadar

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Larvik, Norge

Nadar's Achievements

  1. Jeg har en -94 540 (produsert oktober 93) med original fjernkontroll (IR) i nøklene (ja, jeg vet det er original, måtte bestille en ny og det var ei papirmølle uten like for å få rett kode i nøkkelen) med mottager i midtspeilet og original alarm. Jeg forsøker å finne ut om denne har ZVM eller ZKE uten å plukke ut hanskerommet. Jeg kan i alle fall bekrefte at de overnevnte "tegna" ikke er til å stole på med mindre ZKE har vært tilgjengelig helt siden 1989. 540'en har både varme i dørlås, "komfort" lukking og deadlock. Jeg har også en -89 M5, og denne har også oppvarmet dørlås, deadlock og "komfort" lukking, men den har IKKE original alarm eller fjernstyring i nøklene.
  2. Det er forsåvidt greit nok, men det jeg egentlig lurer på er hvor man skal kjøpe olje uten at man må betale 3-400% fortjeneste til selger.
  3. Jeg skal skifte olje på en 540 diff (ikke diffbrems), originalt brukes visstnok Castrol Syntrax Limited Slip 75W-140. Problemene er at de stedene jeg har funnet som selger denne tydeligvis satser på å kunne trekke seg tilbake og leve av rentene på det de har tjent bare på å selge noen få kanner olje. Er det noen som har funnet olje denne typen til en fornuftig pris i dette galskapens land?
  4. Jeg synes det er mere relevant å advare folk der de leser. At ting tar tid har jeg god forståelse for, men at du legger på når vi ringer, ikke svarer på PM eller SMS i flere uker etter at vi har betalt har jeg liten forståelse for. Dette bør folk være klar over.
  5. Som en advarsel til de som vurderer å kjøpe av selger: http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?p=2424516#p2424516!
  6. Nå har jeg mottatt pakka, og når jeg sjekket sendingsnummer så viste det seg at den ble sendt 2 dager etter at jeg skrev meldingen over. Dette har vært løgn og unnvikelse fra ende til annen, men jeg fikk nå omsider det jeg betalte for. Jeg anbefaler alle som ikke kan hente selv å styre unna selger, og betal under ingen omstendigheter på forhånd slik jeg gjorde. Betalingen ble gjort 4. mai, og varene ble ikke sendt før 23. mai etter at vi hadde ringt og tekstet flere ganger om dagen i lange tider. Både telefonsamtaler, sms'er og PM'er her på forumet ble ignorert, den eneste måten å få noe til å skje på var å poste her på forum slik at dere andre kunne se det. Anse dere som advart....
  7. Nå har det gått 2 uker siden du sier at du sendte pakka, vi har fortsatt ikke fått sendingsnummer som lovet og når vi ringer eller sender SMS så får vi intet svar eller telefonen slås av. Dette begynner å bli veldig useriøst, hvorfor svarer du ikke?
  8. Nadar

    E34 Dører

    Bakdørene er helt forskjellige ja, har akkurat satt over en vindusheis fra en sedanbakdør til en touringbakdør (men vindusheisen er den samme).
  9. BMW's oppskrift er her:
  10. Ingen som aner?
  11. Jeg holder på med et egentlig helt urelatert problem (elektrisk feil med klimaanlegg som gjør at begge varmeapparatkranene står pip åpne hele tiden). Bilen er en -94 540i med Airbag II. Jeg har målt meg såpass langt at jeg har funnet strømtilførselen til kranene i en kontakt under dashboardet på venstre side (den heter X35), og feilen er også der. Jeg har også funnet det jeg TROR er filførselen til denne på høyre side under dashboard på førersiden. Jeg er ikke helt sikker siden fargene ikke stemmer med tegningene jeg har, men alt tyder på at det er riktig. Der er spenningen stabil, ergo ligger feilen et sted i mellom de to. For å kunne finne feilen må jeg derfor følge ledningen mellom de to punktene, og ferden får opp gjennom dashboard bak intrumenter etc. Jeg har særs lite lyst til å få airbag'en i trynet når jeg driver og kobler ut og inn diverse kontakter jeg må koble for å komme til, eller trekker og drar i ledninger som skaper ymse kontakt. Jeg har også veldig lite lyst til å poppe f.eks beltestrammere eller passasjer airbag selv om det ikke er direkte farlig for meg - for det er dyrt og unødvendig jobb å erstatte. Jeg har søkt og søkt og søkt, og finner bare over alt at man må ha batteriet frakoblet når man holder på. Problemet er at det kan jeg ikke, for dette er ikke et totalt brudd men et vesentlig spenningsfall. Jeg må altså ha belastning på kretsen for å kunne måle feilen, når ledningen er ubelastet så gir den 12v, mens ved belastning ca 0,15 v. Jeg har funnet ut at sikring 47 (under baksete) er tilførselen til airbag modulen, og at også denne sitter under baksetet et sted. Jeg vet også at jeg kan koble fra airbag'ene manuelt ved å koble fra ledningene, og koble ut beltestrammerne ved å skru på noen skruer. Det krever mye unødvendig demontering å komme til for å koble fra hver enkelt enhet, og jeg vet ikke sikkert om utkobling av sikring 47 er nok til å deaktivere systemet. For å oppsummere, jeg må ha batteriet tilkoblet mens jeg feilsøker, og jeg ønsker å være sikker på at hele airbag systemet er utkoblet mens jeg holder på. Er det noen som vet hvordan jeg gjør det? Jeg trenger vel ikke si at det ikke er aktuelt å oppsøke BMW for omkoding, jeg snakker om midlertidig, ikke permanent utkobling. Jeg vet at jeg leste hvordan jeg skulle gjøre det ett eller annet sted tidligere, men kan ikke finne dette igjen.
  12. du var ikkje akkuratt den raskeste skeien i skuffen til å svare meg, så du var ikkje akkuratt prioritet nummer 1...dagene går i ett og ting går i glemmeboken. tok bilde du ba om og sendte på mms. Jeg sa at jeg måtte under bilen og måle, jeg svarte deg så fort jeg hadde målt. Jekker/bukker stod i mellomtiden i bruk på andre biler, derfor ventetiden.
  13. Jeg har skrevet to PM til deg, men får ingen svar...
  14. Jeg trenger midre lyddemper til en -94 540 (delenr. 18129068601). Er det noen som har en slik i god stand, evt. vet hvor jeg kan få tak i en til en overkommelig pris? Originalt er rett og slett for dyrt. Jeg trenger også sittepute til baksete i sort skinn - vet ikke om denne er forskjellig fra sedan til touring - dette er en touring som lengter etter å få hvite skilter på. Eventuelle tips mottas også med takk
  15. Jeg fant også tipset på autopower.se og fikset min 540 Touring via nye kuler fra Sverige for ca 3-4 år siden. Det morsomme er at BMW her i Norge ikke har peiling på dette; da jeg spurte på verkstedet hos min lokale forhandler (den hadde begynt å tulle med reversen) sa de at man måtte kjøpe nye sentral til ca 12000,- Det virker ikke som om det er noe å vente på dersom man har denne kassa - gjør det heller før enn siden dersom bilen har gått over 150k. I mitt tilfelle hadde det ikke fått noen "følgefeil" og kassa fungerer prikkfritt den dag i dag. Det burde være en sticky ett eller annet sted som advarer kjøpere av 540/740/750/840/850 med den kassa om problemet. Jeg betalte dog kun 300 for kulene i Sverige - leste jeg 1000 her så synes jeg det var en drøy stigning på 3 år. En annen mulighet er jo rett og slett å gå til noen som selger kulelager og finne metallkule i riktig dimensjon - men da sliter man vel med at man ikke har ny pakning til sentralen. Det jeg i alle fall vil anbefale dere 540/740/840 gutta om på det sterkeste, er å også sjekke det tipset om at oljepumpa til motoren løsner etter ca samme km stand. Etter at girkassa var fikset på en kveld til 300,- samt oljen som jeg fikk sneket meg til å kjøpe av min lokale BMW forhandler, så var jeg såvidt fornøyd og glad at jeg hadde funnet girkassa, at jeg tenkte: det er ikke dumt å sjekke dette også, de hadde jo spikeren på hodet med girkassa. Selv om det er litt mer jobb å plukke ned bunnpanna, så var det jammen verdt det. Når jeg åpnet, så ganske riktig: det var 1 skrue igjen som holdt oljepumpa - de andre lå i bunnpanna og koste seg Dette hadde jeg ALDRI oppdaget før det var for sent om jeg ikke tok jobben å skru av bunnpannen nettopp for å sjekke det. Ta en titt på dette mekartipset hos autopower.se om du har denne motoren!!!
×
×
  • Opprett ny...