Gå til innhold

RMY

Medlem
  • Innholdsteller

    36
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen (men er trønder)

RMY's Achievements

  1. Nærlyktglasset og reflektoren på E34 kan monteres på to måter. Glasset har merking for R/O og L/G i plastikken på baksiden. Enten er det høyre (Rechts) og venstre (Links) side, eller er det biler med høyre eller venstre ratt. I første tilfelle, skal vel da lyktene monteres i hver sin stilling, og i siste tilfelle skal begge lyktene monteres likt. Noen som vet med sikkerhet hva dette betyr ?
  2. Det går kanskje hvis du har IHKR boks, men mulig at Diavia boksen bygger mer ut mot motoren. Skulle alltids geie å få ut den gamle motoren, men å få inn den nye uten å "mose" den, hadde vært vanskelig. Impellerene skal jo tross alt være runde for å gå rundt uten å lage bråk. PS. Jeg tok ikke av plast dekslet over motoren (M50'en) da jeg sjekket. Men som sagt, jeg skulle uansett ut med varmeapparat boksen i kupèn.
  3. Ja ja, jeg skulle jo bygge om fra Diavia til IHKR i samme slengen, så jeg tittet ikke så veldig nøye... Men trangt, var det.
  4. Jeg fant ut at det letteste var å demontere dashbordet, å dra ut hele varmeapparat boksen. De påstår det skal være mulig uten, men det må være med rekke firer... Jeg har M50b25, og det var veldig trangt mellom motor og torpedovegg.
  5. Bygde nettopp om fra Diavia til IHKR på min E34 - 525, ledningsnettet var ren "plankekjøring" hvis du har litt greie på el. nett på bil. Alle ledninger var "plug and play".
  6. Bestillte nye bærearmer til min 525 iAT i "blinde". Var sikker på at jeg hadde bærearmer i aluminium, men oppdaget da jeg skulle skifte at de som sto på var "stål" type. Noen som vet om de har de samme målene, slik at det bare er å bytte ?
  7. Bilen hadde stått parkert en ukes tid, startert opp å skulle på jobb om morgenen. Motor og lys virket normalt, men viskerne og kupevifta virket ikke på noen trinn. Sjekket sikringer, disse var ok. Målte strøm frem til viskermotoren, så jeg regnet med at motoren var brent. Bestilte nye motorer for viskere og kupevifte, samt motstand. For et par dager siden, skulle jeg begynne å demontere, og gjøre plass til de nye delene, da ville bilen ikke starte, ladet batteriet en dag og prøvde igjen. Lys på dashbordet virker som de skal (varsel lys osv.), men starteren slår ikke inn. Mistenkte bryteren for automat boksen (P eller N), så jeg "røsket" litt i gearstangen, uten at dette hjalp noe. Men nå virket viskerne..., men kupevifta var fortsatt død. Noen som har vært borti det samme ? Kan det være noe felles jordings punkt eller noe sånt ? Takker for tips.
  8. Har akkurat samme problem, prøvde å bestille fra Schimedman, men fikk beskjed om at de hadde gått ut av produksjon. I dag har jeg veldig mye vibrasjon fra felgene...., mine felger er fra E39 på en E34, om dette skyldes felgringer, vet ikke jeg, jeg skal ha nye felger etter hvert.
  9. Jeg kjører 235/45-17 på 8" felg, foran og bak. Bilen har en tendens til å "stikke av" hvis man har hjulspor i asfalten, men ellers bra. Tror jeg må vurdere å bytte diverse stag/foringer foran..., mulig det blir bedre da..., har ellers alle foringer nye foringer bak.
  10. Kom et skritt videre. Måtte starte Perform Diagnosis direkte, uten å starte presentasjons programmet til Carsoft, tydeligvis en "bug" i softwaren som fulgte med. Etter en full diagnose, synes jeg det var mange moduler som kom opp med "MODULE DOES NOT RESPOND" Er dette normalt ? Greit nok for de modulene som ikke er montert i bilen, men de to under bør da komme opp med noe ? * Inst. Cluster dia. -Status: Module does not respond ! * LCM / CCM diagnosis -Status: Module does not respond ! I ECM'en er det montert en trim chip, så jeg antar det er derfor jeg ikke for noen "Live Data" Men men, fikk da resatt AIR BAG lampa, det var det som var hovedsaken...
  11. Noen som har greie på dette... Kobler opp Carsoft 6.5 med laptop som kjører Vista Business. Carsoft starter normalt, men når jeg skal kjøre "Perform Diagnosis", eller en av del-testene, så kommer følgende feilmelding opp. MFC-Anwendung CARSOFT har sluttet å virke. Prøvde en annen laptop med XP Home, der fikk jeg beskjed om at Internet Explorer har gjort en ulovlig handling, og vil stenge ned. Noen som vet hvilke settinger COM-porten skal ha ? 9600 - 38400 bps, 8-N-1 osv ?
  12. Tror ikke det skal være lys i P-R-D-4-3-2 platen, på min er bokstavene og tallene malt i sølv farge, og ikke noe lys slipper gjennom der. Kun lys i program bryteren.
  13. Jeg vil tro det er samme fremgangsmåte som ved skifte av lys pærer i El. heis bryter. Jeg har 525 iAT, 93, og jeg har lys i min bryter for gear program valg. Se på: http://www.autopower.se/ - Gör Det Själv-Mekartips- Byte av glödlampor i elhisskontakten E34. Der finner du også en link til hvor man får kjøpt nye pærer.
  14. Har du sjekket ALLE sikringene dine. Har selv en 525 iAT, og på denne går strøm til HIGH SPEED gjennom sikring F34 (under baksetet), men strøm til INTERVAL og LOW SPEED går gjennom sikring F1 i motor rommet. Mulig noe lignende strøm skjema på en 325.
  15. RMY

    Load Index på dekk

    Joda, det står helt sikkert i vognkortet. Tenkte bare å spare meg en tur ut i bilen.
×
×
  • Opprett ny...