Gå til innhold

buckley

Medlem
  • Innholdsteller

    43
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    marius_eilertsen@hotmail.com
  • Website URL
    http://guttulsrud.no/

Profile Information

  • Interesser:
    Våler i Østfold

buckley's Achievements

  1. Er det noen som har funnet en løsning på det berømte defekt kontrollkort problemet? Har fått tilbud på ny webasto til 15 lapper + montasje og det frister ikke. Har prøvd å få tak i brukt, men det er ikke så lett.. Så en gang et finsk firma på e-bay som reparerte kontrollkort, men det finner jeg ikke igjen - noen som vet om det? Marius
  2. Fisker frem denne igjen. Min 520d med snaut 300kkm på telleren har hatt en litt syklisk pulserende "summelyd" fra fotbrønnen på førersiden - den er nå stille - samtidig som at jeg ikke får opp motortemperaturen når gradestokken ute kryper ned mot 2-3 grader. kjører fint 6-8 MIL uten å få opp tempen ved nullføre ute. Har byttet termostat på motoren uten videre effekt. 1) Er denne litt pulserende summelyden jeg har hørt sirkulasjonspumpen til webastoen? 2) Er det håp for at den kommer til å fungere igjen dersom jeg bytter den? 3) Hvor skaffes den eventuelt rimelig? (så en stygg pris hos BMW).. 4) Finnes det folk som er spesialister på webasto i Østfold/Oslo - har skjønt at BMW ikke gjør annet enn å kjøpe ny webasto og montere.. til $$$$$ På forhånd takk for hjelpen Marius
  3. Har samme problemet med min E39, 520d touring - oppstod ved 295000 km. Våt matte på gulvet bak passasjersetet etter kraftig regnskyll. Hva annet enn butylgummilist kan brukes? Sliter med å finne noen som selger det Fortrinnsvis ikke Tec-7, sikaflex og andre limstoffer..
  4. Har en E39, 520d touring 2001 modell. Pendlerbil som går ca 170km t/r jobb, ca 3 dager i uka. Km stand: 285 000. (totalt ca 30.000 i service og rep. utg. på siste 85.000km/tre år). 0,5 l/mila og utrolig driftssikker. Har eid bilen fra 200.000km, men bilen har vært pendlerbil fra 85.000km
  5. Hei, Ang. diesel og automatkassen så er det greit å sjekke at gearkassen har fått ny olje / vært flushet. Har selv en x5 fra 2003 med 3.0d og er storfornøyd med den. Marius
  6. Vår 2003 X5 3,0d hadde samme symptomer - vi lot kortet stå i telefonen og kjørte litt - etter et par tre dager gikk det plutselig ann å trykke på telefon-knappen og taste inn kode i dashbordet. Siden har den fungert smertefritt Marius
  7. Jeg har en E39, 520d. Tror dette er samme motoren.. min er gått 275kkm uten problemer. Den har hatt chip siden 80kkm og aldri brukt olje eller vann. Marius
  8. Husker ikke i farta hva felgene heter, men det er ca 10cm bredde på kanten bak. Felgene har ingen merker eller sår og ser bra ut. 265/35-22 fremme 295/30-22 bak ønsket byttet eller solgt på grunn av at dette er konebilen.. Dersom det skal byttes ønsker jeg helst kantfelger Marius 91648510
  9. Takk for tipset - det funket som gull å ta ut batteriet på min 2003 X5 også. Batteriet fant jeg plassert under reservehjulet i bagasjen. Måtte også ta bort en rund fin boks for å komme frem til batteripolene. Marius
  10. Jeg har kjørt 520d i 2 år, km stand var ca 219.000km da jeg kjøpte. Km stand nå er 262.000. Funker som ei klokke, har byttet hjullager bak, fjærer bak og en lenkearm i tillegg til luftfilter og olje/filter. Kan absolutt anbefale da det virker som den holder bra sammen selv ved høy km. Marius
  11. Glimrende, takk begge to! Jeg får slå på tråden å høre hva dem kan få til
  12. Hei, Er det noen som vet om et verksted som har litt peiling på BMW og som holder til i området Moss-Vestby-Våler som ikke har 2mnd ventetid på å få time? Skal bytte styrestag og ta 4-hjulskontroll. Kan anbefale Svein Jensen i Malerveien 15 / Oslo Øst dersom noen trenger en flink pålitelig fyr til å skru til fornuftig pris. Blir litt langt å kjøre for meg etter at vi flyttet bare PS: jeg vet om merkeverkstedene Marius
  13. Husker dere på at km telleren ikke nødvendigvis viser rett hvis dere har tukla med hjuldimensjonen? På 520d min så stemmer beregningene mine med computeren med ca 0,02-3 i avvik. Det er stor forskjell på hvor full full tank er. Skal du beregne med kmteller bør du fylle på samme pumpe før og etter målingen for å få tilnærmet samme mengde diesel i tanken.. Peisa på!
  14. Hyggelig at det blir satt pris på også Jeg har hatt god nytte av andre DIY her inne så det er fint å kunne bidra litt.
  15. Fikk sjekket litt mer i går kveld. Sikringene mine var hele og fine, så jeg plukket ut innerskjermen på passasjersiden fremme. Anbefaler å løsne alle 8mm skruene og vær spesielt forsiktig med de tre "fjærpluggene" nede ut mot ytterskjermen mot torpedoveggen. Disse må skrus ut med håndmakt - litt mikk For det første var hele vindusspyleretanken innfrosset i is.. så etter litt behandling med varmepistol ble alt mye enklere. 2002 E39 520d Touring har heldigvis to like pumper, en til bakruten og en til frontruten. Ved å bruke et stort skrujern forsiktig kan spylerslangen vippes løs, og hele pumpen kan presses rett opp. Den sitter bare festet i en gummiplugg i tanken, i tillegg til å at huset er "kilt" fast. Byttet om på pumpene og vips så hadde jeg spyling på rutene fremme igjen. Så er det bare å få tak i ny pumpe til bakruten Hvis bilen har spyling på lyktene vil den ha en tredje pumpe helt til venstre i vedlagte bilde. Tanken er forberedt for installasjon av denne. Forresten: Biltema har en pumpe til 139kr som skal passe til spylere på E39. På min tank passet den ikke, hverken til spylere forran, bak eller lykter, pumpen er alt for stor ift. plassen tilgjengelig i tanken. Marius
×
×
  • Opprett ny...