Gå til innhold

ole_m7

Medlem
  • Innholdsteller

    926
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sala, 3mil från Västerås

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ole_m7's Achievements

  1. Det holder helt fint, igrunn ikke noe unormalt på en gammal slitt M30..
  2. Jeg ville heller bygd på den motoren som er der. Det er en liten hissig sak.. Om du skal ha litt mer, ville jeg fiksa datasprut, mere komp, og vassere kammer, med mer løft. Kjøre e85 og justere skikkelig, kan hjelpe mye. Eller turbo... og da koster det fort litt mer. Drivverket tåler fint den effekten du har, og mere til.
  3. Jeg har M fronten, panser og oljekjøler. Tror jeg har grill også en eller anna plass.
  4. Er du HELT sikker på at det ikke er noe knekte vippearmer inn i bildet her? Skal endel til før en standard 535 ikke tenner på alle.
  5. Det er bare en helsikes demontering! jeg har ringer fra knuste kasser, ringer som er VELDIG bra om man orker å skru dette fra hverandre. .. Kasser som tåler litt og er gode å gire med? E60 530d, e39 530d. Jeg har sistnevnte, gled fint i gir uten å skrape, ellers er jo kasser fra e46 m3, osv osv. Er bare å sveise om, tar noen timer med måling osv men.
  6. Hvorfor søker du da etter ei m5 kasse som tåler så og si akkurat det samme? Alle kassene ryker på inngående uansett. Jeg har knust 4stk, alle revna med inngående, der den inngående akslens drev går ned til kubben nede.. Og getrag 260 fra 535 og den noe lengre 280, alle sammen er søppel fra ende til annen når det gjelder effekt hvertfall. Og disse kassene er like innvendig fra stort sett alt manuelt m30 siden tidlig 80 tall. Husene på kassene har fått litt annet design på seint 80 tall, men det er samme søpla innvendig. Jeg har åpna ei kasse fra e32 735 med kjøleribber og ei fra 83modell 528. begge var like inni.
  7. Svake er dem, men dem tåler raske giringer om man gjør litt med de..
  8. Lett å fikse om dere er litt fingernemme da. Ta å sandblås ringa, om de er helt glasserte.. Det funker knall. Da bremser dem dreva fort og fint.
  9. Mye av disse delene koster hundrelapper NYTT. Hvertfall slangene.
  10. Den måtte tuktes i en e30.. og det bør man ikke måtte i en e34. For dem som mener at det er en lett bil, osv osv. Da bør dere gå litt i dere selv. E34 Trenger virkelig moment, fra enten M30 turbo, S62, eller M60 kanskje. For "lett" motor i denne gjør den bare sløv.
  11. Så jo det i andreas sin e30 touring. E30 touring, med LETT utveksling, og 3,8 S38 i. Den måtte TUKTES for at det gikk skikkelig bra. Og det "bør" man ikke måtte gjøre med en så stor og tung bil som E34. (om noen skjønner en full mann da)
  12. Sånn er det desverre blitt på nyere (dritt)biler
  13. Tro meg, jeg har kjørt og brukt både en 3,8 m5 og eid og VIRKELIG brukt alpina b10 biturboen, og i en "vanlig" e34 med interiør osv så TRENGER man faktisk momentet i alpinaen. Snakker vi ribba biler så er nok saken en litt annen.
  14. Det er kun 1995 modell M5 som har 345mm. de andre har 315mm.
×
×
  • Opprett ny...