
Oneill
Medlem-
Innholdsteller
34 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Oneill's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
det var ukjente sider for meg! Men takk for svar! refleksene på bakluka går ikke om hverandre fant jeg ut. men dette er jo ikke no problem
-
Hei! Har saumfart forumet, men finner ikke det jeg leter etter.. Spørsmålet er om bakluken på e46 sedan er forskjellig fra før og etter faceliften? Noen som kjenner til dette? Kom vel ett nytt utseende på e46 i 2002 om jeg ikke tar helt feil, da med litt andre sideskjermer og blinklys foran.. Men hva med bakluka? Anyone?
-
sitter det ikke en bryter mellom skiltlysene dine på baklyka da? skal være en knapp du trykker på for å låse den opp. ganske stor oval knapp
-
Jepp.. der var den siden jeg var innom. Han har tydeligvis gjort mer ut av det siden jeg hadde disse problemene
-
Hei! Har kanskje hatt samme problem med min E46 for ett par år siden. Jeg fikk låst igjen bilen, men den var lei (nesten umulig til tider) å få låst opp med fjernkontroll. Fikk bare åpnet med nøkkellåsen. Det viste seg at det var ett dårlig rele i en kontrollboks som sitter under hanskerommet på passasjer-siden. BMW skulle ha nesten 7000 kr for denne boksen. Noe jeg syntes virka litt i overkant dyrt. Denne boksen inneholder reller til vindusheiser, sentrallås, coupelys. Jeg kom over en person i USA gjennom ebay som solgte bare det releet løst. Det kosta ca 45 kr inkl. porto. Tok ut boksen og fikk en tv-reparatør til å lodde ut det gamle releet og lodde inn det nye. Satt tilbake boksen og sentrallåsen var god som ny! sparte meg for mange lapper der!
-
Man må bytte hele anlegget, holder ikke med bare enheten i dashbordet. Den vil fungere delvis, men du vil få problemer med å justere luftstrømmen, samt at temperatur-kontrollen ikke vil fungere normalt da det mangler 2 stk følere til tak og gulv. Styreenheten må også byttes ut. Den sitter godt gjemt inne i dashbordet ett sted. De elektriske luftslusene må også byttes ut. Jeg holder på med dette nå i en e46. Utstyrspakken ligger på litt ca 3500 kr originalt og gjennom koed. I min E46 får jeg luft kun til vindu og ut i coupe. Og må justere ned klimaanlegget til 17 grader for ikke å selvantenne inni bilen.....
-
Meeeen! Det holder ikke bare å bytte motor, du må også sørge for at hjernen blir med. Og med tanke på utstyret ellers i bilen er det veldig greitt å finne en bil med tilsvarende specs som den du har. Ellers kan du få problemer. Forskjellen mellom 316 og 318 er innsugsspjeldet, kamaksel, og eksosanlegget fra motor til fleksirøret, samt hjernen. Alternativt kan du få BMW til å omprogrammere hjernen som sitter i bilen din i etterkant av motorskiftet. Men dette kan fort bli dyrt. Undersøkte dette nettopp med en erfaren BMW mekaniker som jobber på sullandgruppen. Han har selv "bygd om" en 316 til en 318.. Og for de som lurer så henta han ut 15 - 20 hk ekstra.
-
Har du ikke muligheten til det under "Amplifier?" Helt til høyre skal det være en justering for "Sub"
-
Ser på siden deres at det finnes en oppgradering: http://en.hualingan.com/html-en/item-BJ ... cWnhK.html vet ikke om jeg har første utgaven eller ikke.. Det finner man vel kanskje ut. Ettersom det er USB leser, kan det jo være at man kan oppgradere denne vegen. Her skulle det gjerne vært litt mer info! Og det fant man jo hvis man søker litt rundt omkring. Her finnes det iallefall noen kommentarer fra andre hualingan eiere http://www.hualingan.info/ http://www.hualingan.info/forum/viewtopic.php?f=1&t=3 Ikke alle er like begeistret for denne saken.. Skulle ønske jeg så disse sidene før jeg kjøpte meg en Hualingan..
-
Jeg kjøpte min for litt under et år siden. Riktignok til e39 men der er alle de feilene du nevner her rettet på. Eneste jeg kan si noe på er at den kansje er litt treg noen ganger ellers så fungerer alt topp Hei! Hvordan rettet på? Er dette noe som har kommet i etterkant med en mulighet for oppdatering? Eller er det de solgt med "nyere" GUI? Tror jammen jeg skal ta en telefon til selgeren og høre om det ikke finnes mulighet for å få oppgradert den jeg har. Hadde blitt vesentlig mer fornøyd om noen av disse problemene kunne blitt ordnet.
-
Da er AC-enheten satt inn og som jeg tenkte så må jeg nok få satt inn resterende utstyr som Kjennern viser til over. Har klart å få tak i monteringsanvisning på hvordan jeg får ut hele dashbordet, så dette blir fin dasslitteratur frem til våren. Når jeg har kommet så langt kan man da bare fortsette "forvandlingen". Venter til litt nærmere våren med tanke på været. Frister ikke å drive ute i kulda med dette. Hvis noen har gjort dette før så kom gjerne med innspill på utfordringer/problemer som kan dukke opp etterhvert. Jeg fikk ut tenneren av ramma. Den sitter godt, men med en skrutrekker, kniv og en skjeggete hake, så fikk jeg den ut. Skru først av skruen under tenneren, du må løsne plastikken og kontaktflatene under tenneren da denne antakeligvis ikke går igjennom hullet til ramma. Jeg satte skrutrekkeren og kniven (bruk gjerne 2 flate trekkere, jeg brukte kniven da den tilfeldigvis lå lettere tilgjengelig akkurat der og da ) på innsiden mellom "tenner-sylinderen" og plastikken som holder denne låst. Det er små haker som holder igjen tenneren. Disse må bendes ut. Plastikken her er ganske bred og er nok ikke laget for å flekse så veldig mye, men med litt kraft så skal det gå å bende disse ut nok til at du får frigjort tenneren. Når du bender disse ut med begge hendene har du jo brått ikke no mulighet for å presse tenneren ut. (Tenneren skal trykkes ut på fremsiden av ramma.) Her er det greitt med en hjelpende hånd. Fungerte veldig bra! Men du må som sagt ta i litt når du skal bende ut de "plastikklåsene".
-
Det høres ut som en mye mer riktig pris for enheten enn det jeg ga iallefall og jeg betalte 5000 inkl. frakt i oktober. Kvalitetsmessig vil jeg ikke si den er verdt stort mer. Skulle gjerne ønsket at de også kom med noen GUI oppdateringer. Bare vent til du er ute å kjører om kvelden og skal høre på radio Jeg ble nesten flau der jeg kjørte.. scenelys i bilen!
-
Bilen er en E46 316 2000 mod. Ramma jeg hadde kjøpt fra før passet som gull med den automatiske klimakontrollen. Baksiden på enheten er slankere enn den manuelle med vribrytere. Som jeg har lest på tidligere tråder på denne siden fikk jeg også litt problemer med retningen på luftstrømmen. jeg kan styre gulv og frontrute, og med auto så blåser den både gulv og frontrute. Ettersom jeg skjønte så måtte man bytte styreenhet til de elektriske luftspjeldene? Selve spjeldene vil jeg tro er en "dum" elektromotor som bare gjør det den får beskjed om. Men hvor i tilfelle sitter denne enheten? Begge enhetene: Begge bakfra, du ser at den helt svarte er noe slankere på baksiden. Frontpanelet er jo selvfølgelig like stort: Baksiden av begge enhetene. Du ser her at også enheten til høyre er slankere: Bilde av ramma: Mitt neste problem var at jeg bestilte ramme uten å tenke på om det var sigarettenner der eller ikke. Nå er det jo slik at det er en i den gamle. Men det ser ut til at jeg må knekke no plastikk for å få denne ut av ramma. Noen som har prøvd å ta ut selve sigarettenneren fra ramma før? Som jeg har lest på tidligere tråder på denne siden fikk jeg også litt problemer med retningen på luftstrømmen. jeg kan styre gulv og frontrute, og med auto så blåser den både gulv og frontrute. Ettersom jeg skjønte så måtte man bytte styreenhet til de elektriske luftspjeldene? Selve spjeldene vil jeg tro er en "dum" elektromotor som bare gjør det den får beskjed om. Men hvor i tilfelle sitter denne enheten?
-
BMW på Hamar (Sulland bil) hadde aldri hørt om noe sånt. De svarte enkelt og greitt at BMW ga en blanke F*** i bilene etter de var solgt. Og dermed ikke var å få tak i slike ting. Sier kanskje litt mer om kunnskapene på deleverkstedet på Sulland bil Hamar. Jeg har allerede fått tak i en slik ramme fra tyskland, gjennom ett tidligere tips. Den ramma jeg fikk var for trang for manuell AC enheten. selv etter å ha "spikka" plass til den ble den alt for stor. AC enheten er rett og slett for høy for ramma, og skinnene på sidene passet ikke mot skinnesporene på AC enheten. Vil tro den ramma passer bedre til den automatiske AC enheten, uten at jeg vet dette for sikkert. Alternativet er nå faktisk å ta en tur på vrakplassen i morra og se om de ikke har en inne med automatisk AC. Har leste her inne at enkelte har fått det til å funke, og andre ikke fullt like heldige. Er jeg ekstra heldig passer den rett inn i den originale ramma som sitter der fra før. Ramma jeg kjøpte: AC enheten som skal flyttes:
-
Hei! Har noen av dere som har montert enten Dynavin eller Hualigan hatt problemer med å få montert AC i "hylla" under? I så tilfelle gi lyd fra dere Jeg har vanlig AC, ikke klima. Og den passer ikke inn ramma. Jeg kjøpte ei anna ramme fra ett tysk firma i høst, men denne passa bare enda dårligere. Bilde kommer.