Gå til innhold

burner

Medlem
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

burner's Achievements

  1. Når man kjører uten LMM så vil den *ihvertfall* ikke gå jevnt, tro meg
  2. Du spurte dem ikke da..? Hørtes passe sært ut..
  3. burner

    M3-speil

    Nei, det er lett! Du må ta av "dørdekselet"; 2 skruer (T20 torq) under håndtaket, så popper du den ut og løfter den av. Deretter tar du av plastdekselet i trekanten innerst ved å kneppe litt ut og dra det skrått oppover. Da finner du 3 10mm skruer som vil løsne speilet.
  4. Er mest trolig ryggelyset, eller ryggelysbryteren som kjører 12-volten rett i jord! Kan vel også være et relé (vet ikke helt hvordan lysene slås på) som er gått.
  5. Vitsen med temp-regulering på "ansikts-vifta" er jo slik at du kan ha behagelige 20-grader i bilen, men likevel ha en kald bris i ansiktet. Noen liker det..
  6. burner

    Grøftelys E36

    Har ettermontert grøftelys selv på min E36. Fulgte med kabelsats fra sikringsboksen (m/relé) og frem til lyktene - resten er allerede lagt opp. I tillegg byttet jeg bryteren inni. Den desidert enkleste jobben her er jo å bytte denne bryteren - så det virker veldig dust å la være!
  7. Det er nok abs-sensoren du er ute etter. Hadde samme problemet på min E36 - ABS og ASC slutta å funke. Sensoren på høyre framhjul gir signal til både ABS og ASC, det gjør ikke den på venstresida. Var slik jeg fikk forklart det ihvertfall;) Jeg tok forøvrig å byttet både på venstre- og høyresiden - for sikkerhets skyld:)
  8. Burde ikke motoren ha fusket litt gjennom hele turtallsregistret da? Det er jo kun mellom 2000-2500 RPM, og en sjelden gang på tomgang... Jeg tenkte mer i retning elektrisk - i og med at turtallsnåla også har hoppet litt tidligere?
  9. Hm, ikke spesielt lenge siden jeg skifta.. Får man sånne symptomer da?!
  10. E36 Sedan Felgtype: Dotz Hanso Foran og bak: 8.5 x 19" ET-35 Dekktype: Sumitomo HTRZ-II Foran og bak: 235/35 ZR19 Senking: Justerbart, omtrentlig 60/40 tenker jeg. Modifikasjoner i hjulhus: Valset hjulbuer litt (brettet inn kanten inni). Ca 0,5-1,0 cm. Subber veldig lite, bittelitt foran ved mye sving kombinert med dump i veien
  11. bump
  12. Har i det siste hatt problemer med at motoren "dør ut" ved omtrent 2000-2500 rpm. Noen dager skjer det aldri, andre dager hele tiden. Det kan skje både ved akselerasjon, men oftest når jeg holder konstant fart og turtall mellom 2000-2500. Motoren slutter å dra i et halvt sekund ca. Tidligere skjedde dette i kombinasjon med at turtelleren spratt opp (så veldig spesielt ut ), men dette har ikke skjedd på lenge. Om motoren går på tomgang hender det også at den nesten dør ut (er nede på 100-200 rpm) før den tar seg opp igjen. Noen som kan ha en formening om hva dette skyldes? Evt. hvordan jeg bør feilsøke?
  13. Ja, tenninga skal stå på trinn 2. Skal fungere med motoren i gang også.. Hvilken type kabel er det du har? Sjekket om det er noen sikringer som er gått? (er +12V på obd-pluggen)
  14. Huff! Synd at det finnes så mange useriøse billakkeringsfirma rundt omkring! Har selv hørt kommentaren "D' e no itj nå utstillingsbil heller da!" fra et bilskadesenter i Trøndelag. Og de har fått priser for "Best i landet" flere år. Tragisk! :/
  15. Såvidt jeg vet har alle USA-importerte biler etter '97 standardisert OBD-II protokoll. Ble visst lovpålagt.
×
×
  • Opprett ny...