Gå til innhold

Henrik_M

Medlem
  • Innholdsteller

    61
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Henrik_M

  • Bursdag 03/28/1984

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann

Henrik_M's Achievements

  1. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=64339283&searchclickthrough=true
  2. Ser tråden er gammel. Men er felgene solgt?
  3. Hei Ser tråden er gammel. Men jeg prøver allikevel. Er felgene solgt?
  4. Ok. Takk for svar
  5. Hei Jeg har akkurat kjøpt meg en E46 Touring med m pakke. Men jeg synes den ser litt baktung ut, siden mellomrommet mellom hjulpet og hjulbuen foran er større en bak. Førøvrig ett problem på alle BMWer jeg har hatt. Jeg har tidligerer benyttet meg av H&R Senkefjærer som har senket 35mm foran og ca 10mm bak. Men siden jeg nå har kjøpt meg en Touring synes jeg dette er litt mye, jeg har funnet ut at H&R har fjærer som senker halvparten (20mm foran og5mm bak ca) Så kommer spørsmålet. Er det samme fjærer på sedan og touring?
  6. Hadde tenkt meg rundt 4000,-
  7. På Nesodden, 40 min øst for Oslo
  8. Hei Jeg har et sett med Falken FK452 som jeg vurderer å selge, de sitter på bilen nå. Etter min smak er de litt brede så jeg tenker å kjøpe nye. Dekkene er kjøpt i mai 2012 å har masse mønster igjen. 2stk 235/35/19 2stk 265/30/19 Bud ønskes Legger ved et illustrasjonsbilde.
  9. Veivhusventilasjon er byttet. Å nå er motoren flushet og Mobil1 5w-50 olje er fylt på. Ikke brukt noe foreløpig, så da satser jeg på at dette gjorde susen
  10. Hei Jeg har en 330ci med M54 motor, som bruker en del olje. Jeg vet BMW oppgir at den skal ha 5W - 40 olje. Men jeg lurte på om jeg skulle prøve å bruke Mobil1 peak lite 5W -50. Spørsmålet er vel om det er dumt å bruke en annen viskositet. Kommer uansett til å prøve Mobil1. Takk for svar
  11. Er vel ikke slik at oljen blir 'absorbert' opp som en menneskerygg blir smurt med solkrem i solsteika om sommern. Olja forsvinner vel ut i eksos i relativt små mengder, og det skal det nok ikke gjøre. Motoren blir smurt av olja som pumpes rundt i motoren av pumpa i bunnpanna hvor lagre i bunndel og kamkjedet samt topp blir badet i olje. Går det tørt i feks. veivlagre er det riper med en eneste gang. Jeg er ingen ekspert, men olje som forbrukes blir forbrent. Det skal det vel strengt tatt ikke gjøre. Er vel additiver i olja som gjør at den egner seg for Longlife intervaller, ikke viskositet. Dyr olje kan man kjøre lenger på før den blir dårlig. Er man glad i å bytte olje ofte, kan man bruke billigere(la oss si hver 5000km) med nokså god samvittighet. Olja kan jo også forsvinne ut i oljeutånding/ veivhusventilasjon, men det er vel heller inget sunnhetstegn Dette er vel svaret som burde vært skrevet for mange poster siden Men det er et faktum at biler med longlifeolje vil dra litt olje ut gjennom eksos etc. Blir det 1liter pr 1000 km er det noe alvorlig galt, men å etterfylle 1dl i ny og ne må man regne med.
  12. +1 Ett hvert nettforum er fullt av bedrevitere som faktisk tror de har peiling, sånn er det bare dessverre M54 er kjent for å bruk mye olje og særlig b22 motoren. Vist du får en b22 å bruker 1dl så er du heldig. Da har eieren av bilen tatt godt vare på bilen. Denne type motor skal ha mellom service vist ikke det ble gjort så fikk du tett onding, tørre ventiltetning og dårlig skrapering på stemplet. Longlife olje har samme viskositet som alt anna som har samme viskositet tall. Det er tilsettning i oljen som bestemmer hvor langt du kan kjør å hold kvaliteten på oljen. Meir olje forbruk motor har jo fortere blir olje fårerenset og mister smøre evnet sitt og pakninger blir tørre. Heile trikset her er mellom service uansett om det skal var Longlife. Jeg skjønner at longlife olje har samme viskositet som annen olje med samme nummer. Poenget var at longlife olje er tynn, i motsetning til tidligere hvor olje gjerne hadde 0-40, 60 osv. Mulig mellomservice er trikset, men det å kjøre frem å tilbake til verksted hver 10.000km synes jeg høres både kostbart og unødvendig ut. Hadde dette vært et absolutt must med mellomservice, så er det rart at ikke BMW opplyser om dette.
  13. Så du mener at hvis motoren bruker litt olje, så er det krise å grunnen til full overhaling. De fleste nye biler idag blir oppgitt med oljeforbruk, mye grunnet longlifeolje olje som er tyntflytende og blir dratt igjennom motoren lettere en annen type olje. Ingen feil at motoren bruker 1- 2dl pr 1000 km!
  14. Grunnen til oljeforburk er først å fremst at den er spekket med oljeforbruk fra BMW. Ogi noen tilfeller er veivhusventilasjon tett. Har hatt to biler med M54 motor, 2,2 og nå en 3,0l. Begge har brukt litt olje, men ikke veldig plagsomme mengder.(byttet veivhusventilasjon på 3,0l) Så det at det ligger en oljekanne i bilen tror jeg ikke du skal legge så tung vekt på. Kjør bilen på en tilstandsrapport hos BMW, de avdekker fort om noen er galt, ikke bruk NAF de kan stortsett ingenting. Lykke til med bilkjøp
×
×
  • Opprett ny...