Gå til innhold

mutexA

Medlem
  • Innholdsteller

    88
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    vakiru@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus/Fetsund

mutexA's Achievements

  1. Det eneste som fungerer er vindustyringen som sitter i selve døren. All kontroll fra førerdøren er helt ute, inkludert speil, vindu, lås. Det er umulig å åpne døren. Jeg delvis kommet frem til at det kan/må være modulen som sitter i førerdøren. Denne koster jo noen kroner, så jeg lurte på om det er noen her inne som kjører rundt i Lillestrøm traktene som kunne lånt meg sin på stedet for å sjekke?
  2. Ønsker å få kjøpt deler av ledningsnett baki der. Er spesifikt ute etter den biten som går ut i håndtaket for knapp til bakluken og skiltlysene. Kan forsåvidt kjøpe komplett bakluke hvis den er rustfri
  3. Halla.. Kan du sjekke om spline størrelsen er lik på mellomakselen du tok av bilen din og den du fikk av meg? Gjerne måle diameter på cv-leddet som sitter på den gamle akselen også Hvis de er like, så tar jeg den!! Fort som fy Skreiv her jeg, så blei det en bump også.
  4. Tar gjerne hel mellomaksling, men trenger kun bakerste del. Trenger heller ikke cv-leddet.. Skulle du ha noe skrap eller hel del liggende, ta kontakt snarest. Helst i Akershus. Ring/SMS eller annet Kim Ruben 97670088
  5. Ja, den skal til gkn Kassa henger ikke på bilen enda. Så hvis noen hadde visst måla, kunne jeg levert den til gkn mens jeg venter på deler til clutchen GKN hadde ca 1 uke leveringstid for tiden.
  6. Nei, som jeg sa..så har jeg altså funnet ut av det allerede. Spørsmålet var vel om noen veit hvor mye jeg må kappe.
  7. Hei Er det noen som besitter mål på mellomaksel til E34 540 med 6trinns kassa? Trodde den fra E38 740i passa, men det gjorde den ikke. Og BMW, GS, realoem + mange andre har ikke disse målene.
  8. Er ikke i nærheten av bilen, men jeg har electric troubleshooting manualen liggende. Du veit hvor du når meg
  9. Problemet løst eller? My 2 cents.. Desverre står ikke bilen min tilgjengelig akkurat nå, men såvidt jeg husker så kan ringen tas av tenningslåsen.. Låsesylinder kan også byttes. Det sitter en liten svart boks litt lengre ned på rattstammen 5-10 cm fra tenningslåsen. Det er vel denne som prater med EWS/DME'n Ringen som fanger opp nøkkelkoden er kobla til denne svarte boksen med 2 ledninger(min hukommelse). Uten å være helt sikker nå, har jeg kommet frem til at ringen kan byttes uten effekt. Det er nøkkel,boks og hjerne som er viktig. Jeg har ikke funnet ut om det er 1 eller 2 veis parring mellom disse enda. Leste vel at du sitter helt uten nøkler også. Og sånn jeg ser det foreløpig(uten å være ferdig med mitt prosjekt.) Så kan du jo plugge inn en hjerne uten ews da?? Få tak i en brukt ring, og en ny nøkkel så burde bilen funke som den skal med ews igjen. Er som sagt midt oppi et lite ews prosjekt selv, så ingen definitive svar enda. Angående girkassa, så trenger du en kasse med clutchhus tilpassa M60 blokka. Er vel en 5 trinns fra 530 tilsalgs på forumet her fortsatt, denne passer. Er en med 6trinns fra 540 tilsalgs her også.
  10. Jammen så fint da Priser?
  11. OK. Greit å få med seg det Takker for svar.
  12. hehehe.. Joa, greit det Men skal vel skrus til metallet "flyter" litt det der!?
  13. Driver å bygger om e34'n min til manuell. Og har i den forbindelse bytta diffen til en sperrediff som skal ha kommet fra en M535. Fant ikke noe nummer eller noe på den, men den passa rett oppi iallefall. Saken er den at skruene til sperrediffen er finere i gjengene enn de til den fra 540'n. Og siden finere gjenger gir mer krefter, så vil jeg anta at momentet som står i bentley manualen til min e34 ikke stemmer. Noen som veit tiltrekningsmomentet på den sperrediffen? Mellom stikkaksler og klokka altså.
  14. Trenger altså underdelen av rattstammedekselet fra en e34 med både ews og cruisecontrol. Noen som har?
×
×
  • Opprett ny...