Hei
Litt om meg selv
Kent 23 år jobber som bilmekanikker hoss BILMAX AS (www.bilmax.no)
Teknisk info om bilen
BMW E34
1990
520i
Byttet motor ifra M20B20 til M50B20 ikke gjort av meg.
Har eid en BMW E34 i snart 4 år nå, som jeg har bestemt meg får å begynne å pusse opp. første planen er å få fikkset kokinga. så videre er det vell planen å trimme.
Utgangspunktet mitt som jeg kune tenkt meg å bygge på er en 3.5l motor som konverteres med turbo
For at det skal gå i boks så trenger jeg det som er nevnt på listen nedenfor, så viss noen skulle ha noe er det bare si ifra
*M30b35 Motor
*Ledningsnett og Hjerne.
*Grenrør
*Skinn inntriør
*M5 Frontfanger
*M5 Bakfanger
*Girkasse?
Bilen har stått lagret i garasje på Hitra men har vært å hentet den nå. Hær er et bilde ifra turen
Nå har jeg fådd bilen til min arbeidsplassen å er klar til å gå på med et godt pågangsmot til prosjektet. Første del var å finne ut hvorfor bil koker, så etter litt feilsøking med trykktester av kjølevann så ble konklusjonen å rive topppen. dette gikk greit, topp så bra ut ifra øyesyn, så den ble ikke testet. Men bare satt på igjen. Brukte de samme toppboltene. å ettter sammensetting å timing så var det dags for oppstart
Den suste å gikk greit men kom alldri så langt at jeg fikk lufta den ordntlig pga toppakninga hadde lagt seg dobbelt i framkant av toppen, å dær rant det ut olje Da var jo saken enkel, toppen måtte av igjen! Etter å ha tatt av toppen fikk vi se en ødelagt pakkning, dette var grunnen til olje lekk i forkant ved registerkjede. Da var det bare å bestille ny pakning.
denne gangen ble det bestillt Toppakning å nye Strekkbolter ifra GSbildeler avd Trondheim
Under sammensetting så ble det også byttet til ny vannpumpe samt noen vannslanger å vacum slanger. Denne gangen så ble bilen okei, ingen bøyd pakkning, å en god bil som ble luftet etter noe knot med vannslanger som hang litt hær å litt dær
Hær er noen bilder