Gå til innhold

Christian Nyegaard

Medlem
  • Innholdsteller

    364
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Christian Nyegaard's Achievements

  1. Har postet litt om dette før uten å bli noe klokere så forsøker igjen . Har en 1991 525 hvor noe er galt med lysene. Av og til har den lys når jeg starter og bryteren står "nede", av og til ikke. Samme med når jeg drar bryteren helt opp, av og til mister jeg dem om jeg har dem (og da drar jeg opp for å få lys i dashboard) og vica versa. Langlysene kommer og går litt som de vil også. Virker jo veldig på meg som om en eller annen modul eller rele sliter noe voldsomt her, men jeg har ikke klart å finne ut av det. Noen nevnte en gang jordingsfeil, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forsøke å feilsøke det. Noen gode forslag?
  2. Sliter litt med å finne nøkkel nummer to . Takk for tips ang. lysene!
  3. Hmm nei sikker er jeg for så vidt ikke, hehe. Men såfremt jeg ikke finner andre nøkkelen er det jo ganske dumt om den skulle brekke i låsen. Nei får se om det hjelper med en natt med rustløs i sylinderen.
  4. Klarer ikke å finne den nøkkelen, men skal lete mer i helgen når jeg kommer meg hjem igjen. Men synes det er rart, husker at han jeg fikk bilen fra nevnte at sentrallåsen kun fungerte fra førersiden når jeg tenker meg om, men nøkkelen skal da vitterlig passe uansett. Mener også at jeg har brukt den på begge sider, men det kan ha vært den andre nøkkelen jeg ikke finner. Sukk. Skal vel gå ann å få opp panseret utenifra slik at man kan forsøke å restarte som du sier?
  5. Bilen står nå på verksted hvor de ikke får låst den opp overhodet plutselig. Den har strøm, så sentrallåsen burde jo funke. Virker ikke som om nøkkelen passer i bagasjerommet eller pasasjerdøren så håndtaket-opp-og-åpne-manuelt trikset fungerer ikke så fint. Dette er jo litt... hva skal man si, dumt, siden bilen står på verksted og er ganske kranglete akkurat nå. Er en 1991 mod 525 sedan. Noen ideer? Tror de skulle drukne låssylinderen i rustløser nå og se om den var mer samarbeidsvillig i morgen, men jeg lurer jo veldig på hva som forårsaker dette til å begynne med jeg da. Dårlig microbryter i døren?
  6. Fant du noen løsning her? Min e34 gjør mye rare ting med låsene om dagen.... fikk telefon fra verksted nå og de fikk den ikke opp overhodet. Tipset om "holde dørhåndtaket ute mens man vrir på nøkkelen" trikset så får vi se, men synes dette er litt pussig? Oppdatering; Nøkkelen de har fått passer vist ikke i bagasjerommet eller på pasasjersiden... sukk. Noen ideer?
  7. Ingen som har hatt problemer med at nærlysene på e34 kommer og går som de vil?
  8. Heisann, Sliter med et par ting på e34'en (1991 525). Lysene kommer og går litt som de vil, antar det er "lysmodulen" jeg bare har hørt om? Noen som har en fiks på dette? Finne en ny lysmodul fra et eller annet høggeri eller er det meningsløst å kjøpe disse brukt ? Andre er at jeg som regel må låse opp bilen to ganger, første gangen jeg låser opp låser den seg bare igjen med en gang. Ikke noe kjempeproblem, men litt irriterende... Noen tips?
  9. Hmm... bremsene fungerer jo dog fint. Nei får ta en titt på bilen og se hva som faktisk er oppi der
  10. Hva slags væske er det i dette systemet egentlig ? Jeg tenker av en eller annen grunn bremsevæske men...
  11. Jess, tusen takk for tipsene. Bilen står litt dårlig parkert i hagen til modern. Steg én blir vel å lete etter en egen beholder til væsken i det hydrauliske på clutchen.
  12. Tusen takk for svar . Kommer man til slavesylinderen "enkelt" eller må kassa ut ?
  13. Har tenkt litt mer på dette og googlet litt, må vel nesten være en av tre som er mest sannsynlig? 1) Slavesylinderen er gåen 2) Mastersylinderen er gåen 3) Det er tomt for hydraulisk veske i clutchsystemet (som jeg ikke lenger husker hvor får veske fra) Alternativt kan vel lamellen ha jammet seg på svinghjulet eller utløserlageret ha gitt helt opp og låst seg med lamellen inntil svinghjulet? Så da blir spørsmålet, hva er mest sannsynlig og hvordan bør jeg best gå frem for å finne ut av hvor feilen faktisk ligger?
  14. Flaks som jeg alltid har med mine brukte BMWer har jeg nå mistet clutchen på 525'en . Symptomene er som følger; Trykker inn clutchen men den frigir ikke. Har en stund vært en "ulyd" når jeg brukte clutchen, trodde bare dette var et slitt utløserlager, men plutselig en dag måtte jeg kjøre spikkestad -> oslo uten fungerende clutch. Litt slitsomt. Så, hva kan dette være for noe galt? Hadde lamellen vært utslitt hadde jeg jo ikke hatt noe grep, men det er ikke problemet.
  15. Jess, bilder skal vi få fikset på litt sikt . Takk for det! Og ja, parkering suger her... men veldig mye annet som er veldig deilig med å bo i byen. Har alltid sagt "hvorfor bo i byen?!" selv inntil jeg ble singel og lei av 1000kr per helg i taxi .
×
×
  • Opprett ny...