Blå, ja!
Skru av plastdekselet under med fanger osv, så ser du en blå tappeskrue nederst ved radiator. Stjerneskrutrekker på denne. Det kan renne ekstremt tregt, så hvis du har en blåsespiss e.l. Kan du holde den mellom fingrene og tette hullet litt med resten av hånden, så blåser du forsiktig ned i åpningen oppå radiator, der du fyller kjølevæske.
Ut i fra det jeg kan se og høre, virker dette sitatet (om vibrasjonsdemper) å stemme ganske bra:
"The single known warning sign is a squealing sound, as of a belt slipping, particularly at startup; if you hear this noise, get the pulley looked at very soon, if not immediately. The sound is caused by the outer part of the pulley spinning on the failed rubber joint, and total failure is imminent."
Edit: Fant ut av det
Det viste seg at min bil kom med en servopumpe som heter LUK LF30 (2002 modell), mens tidligere E46 (selv 2000 330ci med identisk motor) kom med LUK LF20 pumpe. Jeg har (ved et uhell) byttet pumpen min til den tidligere LF20, som har litt tykkere brakett mot motoren. Dvs at min LF30 brakett er for tynn, så reimhjulet bærer reimen skjevt mot vibrasjonsdemper, og reimen hopper i sporene på reimhjulet (reimslipp).
FIY: LF30 har høyere trykk i systemet, så retrofit til LF20 går, men fra LF20 til LF30 må man ha nye slanger og trykkrør, som tåler mer.
De har lik tannstang, så LF30 har mer boost og styringen er mye lettere (negativt). Det var mange klager på at LF30 ødelagte den gode styrefølelsen og tilbakemeldingene fra underlaget, som man fikk med LF20, så E46 gikk tilbake til LF20 mot slutten av produksjon.
LF20 ble oppgradert til LF30 pga svakhet med aksel i pumpen. Rundt 100k km, pleier akselen å knekke tvers over. Det finnes ettermarkedsversjoner av LF20 med tykkere aksel (f.eks. ECStuning sin), og jeg må selv si at LF20 er m-y-y-e bedre å kjøre med. Aldri mer LF30.