Gå til innhold

Edvin2

Medlem
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Edvin2's Achievements

  1. hvor mye olje lekker det sånn circa? Jeg har samme problem, men jeg har ikke fått sett så nærme på det enda.. Min m54b22 lekker/mister ca 1L pr. 1000km Snakket med en på BMW verksted lokalt og han mente det kunne være en slange til utlufting av veivhuset som var dårlig eller som rett å slett har hoppet av. Dette hender på disse motorene og vil medføre en "liten lekasje" Kommer tilbake med utfyllende opplysninger når jeg vet mer..
  2. Tør nesten vedde penger på at bilen din blir fin med nye casterstag Da har jeg endelig fått på de nye kasterstaga, og det var stooor forskjell. Klakkelyden forsvant, bilen ble mye fastere og legger seg ikke i svingene lengre. Gummiforingen hadde revnet halvveis rundt og var helt løs, og kula på hs. var ganske slitt. Bytta også kyllingbeina, dem var også helt utslitt og det var slakk i det ene kuleleddet. Litt fristende å bare bytte resten av foringer og ledd i forstilling, men bilen er veldig fast å fin nå, ingen lyder. En stor takk til alle som har delt nyttig informasjon i denne tråden
  3. Har samme problem på min E39 (-01 141.000km) Skjelver ganske bra i rattet ved nedbremsing i høye hastigheter. Oppdaget nettopp at foringene på casterstagene mine var helt råttne (sprekker i gummi, og veldig løse), og jeg tror dette har en sammenheng. Har bestillt nye casterstag m foringer jeg også, så da gjenstår det bare å se om det hjelper:)
  4. Er det kun på tomgang du har problemer, eller drar bilen ujevnt ved pådrag også? Enig i at dette kan være falsk luft. Tips: Prøv å spraye med startgass rundt luftslangene på innsuget og se om motoren reagerer
  5. Har klakkelyder i forstilling jeg også. Bråker mye når jeg kjører på ujevn grusvei eller veldig dårlig asfalt (5-6 klakk pr. sekund) og det gir ett klakk hver gang jeg kjører over en fartshump. Høres ut som det er høyre side. Trodde lenge at det var dårlige topplager, og det kan det være, men da jeg Krøp under bilen i dag for å se litt på foringene, fant jeg ut noe annet. Oppdaget at foringene til kasterstaga (dem mot ramma) på begge sider var ganske løse og at gummien var sprukket. Kunne bevege kasterstaget noen mm. med hånda uten problem. Når jeg bikker litt i dem med en skrutrekker gir de etter for ingenting. Dessuten er dekkene fremme slitt i innerkant, så jeg er helt overbevist om at disse må byttes. Når jeg kjører i 60-80km/t skjelver rattet og det virker som om det er høyre forhjul (drar litt mot høyre). Var hos BMW for litt siden og fikk sjekka hjullager fremme, men disse var helt i orden. De sa også at på 3-serien var det typisk at en foring (husker ikke hvilken) i forstilling forårsaker at forhjulene skjelver ved bremsing i 60-80km/t. Skal få bytta dem i neste uke, og gi en tilbakemelding på resultatet Edit: Bilen er forresten en 520I -01mod. 141.000km.
  6. Jeg sliter muligens med det samme. Har nettopp kjøpt en 520I 2001 hos BMW forhandler. Mistanke om høyt oljeforbruk og nå lyser også ei gul lampe i dashen (som betyr feil på motorens "eksos-verdier"). Noen som har erfart dette?
  7. Hei, noen som vet om et sted man får tak i fjernkontroll-kit tilsvarende det som finnes på hpstuff.no ? Kommer nemlig ikke inn på hpstuff.no nettsiden. Kan den være nedlagt?:S
  8. Hei, har du en førerstol som ikke er så veldig slitt? gjerne svart tøy, men alt av interesse
  9. jeg kjenner en som sveiser en del på bl.a. e34. Han skiftet kanaler/jekkfester bak på min e34 91mod og jekkfester fremme. Han gjorde en bra jobb på min bil og jeg kjenner flere som har blitt fornøyde Men dette er på vestlandet så det blir langt å kjøre fra oslo
  10. Hei, jeg er intressert i styresnekke til min 520 91 mod. Hvor bor du i landet sånn ca.? Jeg bor i haugesund
  11. Har merket meg at + ledningen til lyspæra er negativ når lyset ikke blinker.Det betyr at hvis du klipper minusledningen og kobler på +12V vil pæra lyse når den er av og slukne når den er på fordi da får du +12V både på +sida og -sida på pæra og det står ingen spenning over pæra og den slukner. Pæra vil da blinke motsatt av de andre blinklysa når du blinker, men den blinker. Her kan du f.eks. hente spenning fra parklysppæra og koble på -sida på blinklyset, og blinklyset vil da tenne i lag med parklyset. Har ikke prøvd dette i praksis så sjekk at sikringene til park.lyset er store nokk, evt. legfrem en ledning med en sikrin som er stor nok.
  12. Jeg har en 520 91 mod med centrallås og ønsker å montere en fjernstyringsenhet på denne. Fjernstyringsenheten (med to fjernkontroler) kjøpte jeg for noen dager siden, men jeg finner ikke ut hvor styreenheten til centrallåsen befinner seg i bilen eller hvor jeg evt. kan koble meg på. Jeg kjøpte en bok på biltema med kobl. skjema og der ser jeg at det er en boks/enhet ett eller annet sted i bilen. det stod bare at den var plassert ved "A-stolpens åndeplatta"(svensk), men hvor er dette?:S ingen problemer med å forstå kobl. skjema i boken og på fjernstyringsenheten da jeg erelektrikker fra før, men jeg har lite erfaring med bilelektrisk og bil generelt, så jeg trenger litt hjelp her;) Mange takk:)
  13. Mange takk sålangt:) Skal se på saken i morgen..
  14. Bilen er en 520i 91 modell og håndbrekket er så dårlig at jeg må stoppe bilen og sette den i gir hvis ikke den står på nesten flat mark. Virker som om håndbrekket er sånn passe stramt da det tar der det skal ta, men jeg må ta hardt i og alikevell er det så dårlig Går det ann å justere momentet eller er bremsene for dårlige? Virker ikke som om bremsene er dårlige og de fungerer veldi bra, men brekket er ikke bra. Har ikke sett så mye på det eller satt meg inn i hvordan det fungerer enda. Alt jeg vet til nå er at det er skivebrems både bak noen som vet hvordan dette fungerer eller hva jeg kan gjøre?
×
×
  • Opprett ny...