Gå til innhold

kafsan

Medlem
  • Innholdsteller

    71
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Hareid
  • Kjøretøy
    E39 525tdsa/G30 540i

kafsan's Achievements

  1. For eksempel her: https://www.gromkrom.no/ Har ikke erfaring med disse selv.......!
  2. Du finner kanskje noe her http://workshop-manuals.com/bmw/5_series_e39/530d_m57_sal/4_tightening_torques/11__engine_(m57)/11__engine_block/1_azd__engine_block/ Velg "Cylinder Head" osv i menyen til venstre. Ellers kan denne også være kjekk og ha http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=159246&d=1220731138
  3. Jeg ville ha en som kunne kodes med led baklys, så derfor måtte jeg ha en fra etter 09/00. Om du kun skal erstatte den du har så kan du sikkert bruke en som er eldre også.
  4. Fullt mulig å kode en brukt lysmodul ja. Jeg har en E39 fra 04/98 og bytta til en brukt lysmodul fra 2002. Iflg BMW måtte jeg finne en som var fra 09/00-02/03. Alpejohn her på forumet koda dette på et øyeblikk, så nå har jeg led baklykter som ikke "blafrer" (har ikke montert motstander).
  5. Slik oppførte min E39 touring seg også. Av og til kunne det faktisk gå dager mellom hver gang en kunne observere sig (oftest over natten). Jeg blandet litt zalo-vann og dusjet på belgene og alle slangeskøyter osv. Var veldig lett å se lekkasjen etter en stund, og det var en belg. Byttet begge og mener å huske at de kostet ca 1800,- på koed (pr stk). Var forøvrig fryktelig enkelt å bytte
  6. http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=400924 Ikke spesielt bra men du ser i alle fall hvordan du kommer til tanken......
  7. Mulig det er slik som lagunilla sier, men det kan også være at du har elektronisk kontrollert pumpe. Ta en kikk på vedlagte bilder (går ut fra at du har sjekket sikringen bilde1/bilde3)
  8. Del nr 8 vil jeg kalle bærebro (nedre) og delen på det første bildet bærearm (øvre). Er nok mange begrep ute og går, men på finndel.no ligger det endel bilder også slik at du kan se at du får rett del. Kikk på denne så kjenner du igjen delene fra deletegningene: http://www.finndel.no/delinfo.aspx?dnr= ... 11&dk=0314
  9. Hei og velkommen til forumet Ta en kikk f.eks. på GS så finner du som regel ut hva som er hva, slik som i denne linken: http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/var ... 33/33_0519 Andre bra plasser å kikke om du leter etter delenummer osv. er http://www.realoem.com/bmw/ eller http://bmwfans.info/parts/catalog/
  10. http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=151948
  11. kafsan

    oppheting

    Har du høyt trykk før bilen har blitt varm har du sikkert et annet problem Men om trykket kommer som følge av høy temperatur, bør du kanskje sjekke viskosekoblingen til radiatorvifta?
  12. Da fikk jeg sett litt grundigere på slangene på min M51. Slange nr. 5 går fra toppen til nederst på aux-pumpa mens slange 12 går fremover til en T som går videre til ekspansjonstanken.
  13. Ikke samme bil men sikkert noen tips å hente her: http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=114414
  14. Da har jeg akkurat kikka under panseret på min E39 (525 tdsa)(04.98) og kan bekrefte at "delefilmen" stemmer med slik slangene er koblet hos meg. Var vanskelig å se hvor slange 12 og 5 ender inne på motoren, men kan evt. utruste meg med et speil og bedre lys om nødvendig.
  15. Diagnose er et godt tips tror jeg. Det er fullt mulig å justere settpunkt for høyde fra software. Ellers kan du lese om luftfjæring/nivåregulering her: http://www.e38.org/selflevel.pdf Bla bakover til du kommer til luftfjæring. Som nevnt i posten over kan det være lurt å sjekke stagene på sensorene. Har du fuktighet i reservehjulsbrønnen bør du også sjekke kontakten til kontrollmodulen. Kan være irr på kontaktene her som også kan gi merkelige utslag.
×
×
  • Opprett ny...