
Steffen89
Medlem-
Innholdsteller
242 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Steffen89
- Bursdag 04/04/1989
Contact Methods
-
MSN
steffen.solli@live.com
Profile Information
-
Interesser:
Hønefoss
Steffen89's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Takk for svar;) Ble litt skuffet nå at dem ikke var et hakk større ihvertfall, men er jo klart 3 litern er sekser.. Er jo stortsett dysestr det det stopper på når en begynner å mappe dieselbiler..
-
Tenkte jeg skulle ta en kose dag i dag, men endte opp med å rive seg i håret.. Da jeg tok av det som måtte av for å få ut luftfilter boksen og bytte ådingsfilter, så ser jeg at det orginale luftfilteret er sort, og bader i diesel, rundt injektorene er det fult av diesel.. Vet returen slangene ofte har vært et problem, men her er dem tette.. Jeg gjorde rent og blås vekk diselen med høytykk(ja har en kjempe rengjøring i motorrommet mitt) men virker som om det kommer nedtil ifra dysa, ser ikke noe "sprut" men ser ut som det lekker opp fra dysene, er det regelrett O-ringen nede på dysa som har tatt kvelden, noen som har vært borti det tidligere? Var en vanvittig pris på disse dysene, ser jeg men om det først skulle være et par som var gående, kan jeg vel bytte alle sammen, om det er mulig å bruke 330D injektorer da? det er jo første begrensning for litt mer enn den normale tuningen? Kvir meg litt for å skru dem ut for å se hva som står på dem, men skal være med en kompis som skal ta det opp på tirsdag så får eventuelt titte på det da.. Har ihvertfall fått på nytt castrol blod, filter,K&N luftfilter, åndingsfilter i dag, men irriterer meg detta med diesel sølet..
-
Jeg kjører med samme dekk/felg dim på min e46, men jeg har ET46 BAK OG 36 FORAN! Et 18 er jo M3/fem-serie da!
-
Er det camber som er negativt da? Har nettopp satt på nye M-tech bærearmer med GS pref foringer, og spax senk. Sitter også GS prf. justerbare tårnlager.. er det at tårnlageret må mer ut til høyre for å få det vekk. Snart korden på innersiden, hvor mye vil det slite på midten om jeg "overfyller" med luft, bare så jeg slipper å sette på noen andre dekk, prøve å få den på firhjulskontroll i morgen...
-
Virker som om den går seg sur ja.. Hvordan er luftfilteret på den?
-
Litt bedre bilde av hva jeg mener...
-
Står i en litt kinke situasjon her nå! Bildet riktignok tatt før jeg kappet, men det "staget" som åpner/lukker for varmlufta er i veien, noen som har en løsning på det? Er for dumt å måtte manuelt å flytte dette syntes jeg, ihverfall da jeg limer det igjen med tec7 og varmebestandige plater.. På forhånd takk! Legger opp bilder etterpå hvor mye jeg har kjappet for å få det til å passe med IVA-W502;) Og "boksen" jeg laget i leksan
-
Jeg går for MBquart og Digital design;) Har hatt noe av det tidligere og er på tur til å montere det i bilen min nå.
-
flyttet 2 DIN spiller til E46
emne svarte i Steffen89 sin jarle.t i Bilstereo, multimedia og navigasjon
http://forum.e46fanatics.com/showthread ... talling+ac -
Det eneste du mister med å ta ut orginalspilleren er mulitifunksjonene på rattet, men det er bare å kjøpe overgang, ikke sikkert det funker helt hundre, men får stortsett alltid volumjustering.. Skjære i hattehylla er vel for å få åpnet bagasjerommet, da han tenker på subwoofer.. Dette er noe jeg ikke skal si meg helt sikker på i denne bilen, men i e30, e36 kan du skjære ut den delen av hattehylla som er "enkel" plate da du tar av stoffet på den.. resten er bærende!!! Strømmen henter du ifra batteriet bak i bilen på høyre side. For å gjøre dette veldig kjapt og enkelt, så kan du regelrett ta strøm fra batteriet baki, jorde i sete-/belte festet, kjøpe deg en JBL boks, som lager lavfrekvent fra høyfrekvent som du kobler på - og + på høytalerkabelene baki, smikk i forsterkeren, styrestrøm fra baklyset, men da gjelder det at du slår av lyset pos. 0 da du ikke bruker bilen, og starter motor/spiller før du setter på lyset.. Dette slipper du å tenke på om bilen er import.. Sånn bilen min står nå er det sånn jeg har gjort det, 10 min jobb og spiller faktisk mer enn bra nok! Kan jo også kjøpe AUX overgang du plugger i bak i spilleren, der du har CD-skifter kontakt, da har du alle muligheter. Slipper kabeltrekking og masse ledning overalt..
-
bytte til 2 DIN spiller e46
emne svarte i Steffen89 sin jarle.t i Bilstereo, multimedia og navigasjon
Jeg driver med akkurat det samme nå. Jeg har kjøpt Alpine w502R med GPS, INPRINT, BT. Bestilte ramme akkurat nå, ble faktisk ikke så kjempe dyrt heller. http://www.autohifi.no/aspx/loginVnet.a ... &plid=3305 der står det delenummer på noe som må til på klimaanlegget, men vet ikke hvor nødvendig det er? -
6.1 Ved bytte av felg eller dekk kan dimensjon og/eller sporvidde tillates endret under følgende forutsetninger: a) Sporviddeendringen må ikke overskride det som er tillatt av kjøretøyfabrikanten eller godtatt av TÜV (Technische Überwachungs Verein) i Tyskland for vedkommende motorvogn. Det kan kreves dokumentert at sporvidde eller innpresning er tillatt. Dokumentasjon i form av ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) for felg eller utdrag (kopi) av TÜV Raderkatalog eller separat TÜV godkjenning godtas. Plassforholdene i hjulhuset må være tilstrekkelige slik at dekk og/eller felg ikke kommer i kontakt med kjøretøydetaljer ved fullt styreutslag og/eller maksimale fjæringsbevegelser. c) Rulleomkretsen på hjulene må holdes innenfor ± 5% av rulleomkretsen på de hjul som kjøretøyet normalt er utstyrt med fra kjøretøyfabrikanten. d) Dekkene må være godkjent for en belastning som minst tilsvarer kjøretøyets tillatte aksellast. e) Dekkene må være beregnet for minst den maksimale hastighet kjøretøyet er konstruert for. For vinterdekk er det tilstrekkelig at dekkene er beregnet for 160 km/t. For kjøretøy som lovlig kan benytte C- eller LT-dekk, er det tilstrekkelig at vinterdekkene er beregnet for 130 km/t. f) Felg og dekk må passe sammen i henhold til STRO-normen. g) Det må ikke brukes mellomlegg/plate/« spacer » som øker sporvidden med mindre kjøretøyfabrikanten har tillatt dette eller det foreligger dokumentasjon som nevnt inr.6.1a. h) Dekkene må ha samme dimensjon. På kjøretøyer som originalt er utstyrt med dekk av ulike dimensjoner foran og bak skal størrelsesendringen være lik. Ved endringer utover dette må kjøretøyfabrikantens tillatelse foreligge eller det må foreligge dokumentasjon som nevnt i nr. 6.1 a. Har vel mine tvil for at GS har dette på stell men? i) Dersom kjøretøyets originale felger er skiftet ut med andre stål- eller lettmetallsfelger, skal disse enten være merket med innpresning eller det skal medfølge dokumentasjon for innpresning i kjøretøyet. Med innpresning forstås avstanden mellom felgplatens anleggsflate mot navet og felgens senterlinje. Se for øvrig fig. 2. 6.2 Dersom sporvidden endres mer enn 15 mm – dvs. at felgenes innpresning endres mer enn 7,5 mm – skal kjøretøyet fremstilles for regionvegkontoret for ny godkjenning. Det må fremlegges dokumentasjon for at sporviddeendringen er tillatt. Regionvegkontoret gjør anmerkning om endringen i vognkort og registerkort. Dersom sporvidden endres 15 mm eller mindre frafalles kravet om fremstilling for ny godkjenning etter § 3-4. Jeg har endret innpress 11mm, men sporvidden er jeg ikke helt sikker på, ifra 7,5" med ET35 og 9,5 ET46, foran hadde jeg vel fått det godkjent med 8,5 ET40? Tror det blir vinterdekk på godkjenning, har kjøpt nye dekk til nesteårs sessong, så da blir det vel ikke noe stress 225/45-17?
-
Fikk senkesett i dag, så tenkte jeg skulle klaske det på etter påsken da jeg ikke gidder kjøre til fjells med hjul som står litt i hytt og pine, greit å få den på 4hjuls kontroll.. Lurer litt på det rundt godkjenning av senk, hvor mye jeg må ha av høyde? Hva dem sier da jeg har 235/35-19 og 265/30-19, spesielt di bakhjulene som er ET46..? Hørte en som snakket på max -5/+5, så i mitt tilfelle 30-40 innpress blir godkjent... Har ikke tonet frontrutene ennå, like greit å vente med til etter godkjenning:P Legger ved bilde før senk med felger, hvor mye tror dere jeg bør slippe den ned? Har kjøpt Spax NSX, eventuelt hvor mye andre med dette settet har senket og justert på hardheten, er trossalt 28 knepp... Syntes høyden bak er passe, men må ha den noe stivere da det subber litt i dumper nå.
-
Linken gidde meg ikke noe, jeg har GS Magnum med "carbon" eiker og "krom" kant, i fjord begynte belegget på krommen å løsne, men da fikk jeg nye felger, ikke krommen med "klarlakk/folie".. Har vært påpasselig med å holde meg unna hull og kanter, så da jeg byttet til sommerdekk igjen nå så skilte det 2 gram ifra 0 da jeg balanserte opp igjen..