Gå til innhold

ekvals

Medlem
  • Innholdsteller

    51
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

ekvals's Achievements

  1. Sant. Er litt usikker på hva som står i den "boken" hans.... Jeg har eu kontroll mens vinterdekkene står på, så er litt usikker på om jeg har lyst å vise den med sommerdekk å så få vite at det ikke er greit.. Har ikke noe erfaring med dette... Oppsettet mitt er levert som standard på enkelte 4.4l X5'er, men ikke sikkert at biltilsynet er i stand til å finne ut det...
  2. Hei. Flott bil å felger.. Hvilken dimensjon er dekkene dine..? Å hva måtte du gjøre for å få det i vognkortet.? Jeg har 20" felger med 275 dekk foran og 315 bak.. Men har det ikke i vognkortet. Der står det vel 17" med 235...
  3. Eksempelvis http://www.xoutpost.com/bmw-sav-forums/ ... e-key.html
  4. Har du sjekket på www.xoutpost.com ..? Glimrende side til de fleste problemer med X5..
  5. ekvals

    Xenon lys

    Jeg hadde samme problem når jeg brukte 55W pærer til OEM ballaster... Du har kanskje samme watt på ballast å pærer.? Da vil jeg tippe det er ballastene.. Jeg har pærer fra vvme på nærlys, tåkelys og langlys og jeg har ingen problem med de... På langlysene har jeg 55w ballast og pærer fra vvme.. Eneste som plager meg er at de har ulik farge på sammme Kelvin på de forskjellige pærene..
  6. Det er sant.. Jeg har 255 piggdekk, å den drar seg frem dit den vil.. Det er en annen sak å stopppe... En kan bli litt blindet av de gode egenskapene slik en glemmer seg å har litt for stor fart før en må slakke ned...
  7. Style 87 er vel den mest brukte typen av 20" på e53. Jeg synes mine ser bra ut. Style 214.
  8. Det er vel en tidligere versjone som er tingen å prøve.. Også la bilen stå låst en god stund før du prøver om det ikke går med det samme.. Tror mange fortvilet folk har plutselig fått ordnet det med å gjøre det på en litt annen måte en normalt.. Som i av på tenning, med cd i når en skrur på tenningen, etc...
  9. Okey, så at du har en 2004 nå.... Ser ut til at det er microswitch på disse også.. Sikkert bare å stikke innom en bmw forhandler å spør om du kan erstatte microswitch på den...
  10. Hvilken årsmodell er bilen.? Er den før 2002, er det mest sannsynlig mikrobryteren som ligger innenfor knappen.. Den koster 250 kroner ca... Viss det er en senere modell tror jeg kanskje en må bytte en litt større del... Litt usikker, men om du har serienummer, kan du sjekke på www.realoem.com
  11. Alt er jo relativt.. Men å betale 300k for en 7-8 år gammel bil som koster over 1 mill ny er vel ikke så gæli.?? En kan selvfølgelig risikere at mye går i stykker, men om en unngår store reperasjoner, så har en myyyye bil for pengene.. For å virkelig skjønne det, tror jeg man må eige en X5 en liten stund... Uansett er det ikke rart at gamle versjonen av ML har gått ned i pris.. Den kan ikke sammenlignes med X5 i komfort, eller desig. Sa noen traktor..? Men som sagt er det meste relativt.. Nye X5 ser jo ny ut, men den koster også over en million.. Det er ikke alle forunt å se på slike biler som aktuelle. I mellomtiden er jeg storfornøyd med å kunne eige å kjøre en så bra bil som prefacelift X5 er.!!!
  12. Å hvor mye mener du det koster å re-lakke en bil..?
  13. Aaaah.. Slik ja.. Nei.. Jeg synes den er veldi avslappet og komfertabel i giringen.. Eneste er vel kickdown ved en 4-5000 omdreininger, da kan den rykke litt pga aks.. Ellers er det en smal sak og resette algoritmen i girkassen slik at den tilpasser seg din kjøring.. Vri nøkkel til andre stille, ikke starte, trykke gasspedal maks inn, forbi det lille kickdown hakket, og holde den der i minst 25 sekund.. Da begynner modellen på nytt...
  14. Forsto ikke helt hva du mente med det som er uthevet med rødt..
  15. Jeg har bensiner selv. Er meget fornøyd med den.. Har ikke hørt at det er serlig problem med bensin motorene. Heller har de ikke det tidligere problemet med at girkassene ikke tålte momentet. Pris er vel frem å tilbake. Noen sier diesel holder seg bedre i pris, men så betaler en mer for diesel også.. Jeg tror aldri jegville vurdert diesel versjonen.. HAr selv bensin, å høre en diesel 3.0 diesel kjøre forbi er nesten flaut.. Neida, smak og behag det, men en kan ikke undervurdere en rekke 6 BMW.. Ellers er jeg ikke enig at sportsunderstell med 20" felger er noe problem.. Kjører på brostein med det oppsettet, og alt etter hva en sammenligner med så synes ikke jeg det er noe issue.. Når jeg kjørte bilen hjem fra gardermoen brukte jeg ca 1.05 på milen til Ålesund. Jeg liker å legge foten litt på gasspedalen, så synes ikke det var så gæli.. Men med samme type kjøing i by glir det lett opp på 1,5 til 1,6 per mil. Ellers er vel den rusten som er snakket om helt på kanten av dørene.. Der den pølsa med sikaflex ligger.. ENkelte har nevnt at det oppstår rust der.. Ingen spesielle problem så vidt jeg har hørt, annet enn vist en gjør slik som han her. http://www.youtube.com/watch?v=ve550P0uj7A&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Exoutpost%2Ecom%2Fbmw%2Dsav%2Dforums%2Fx5%2De70%2Dforum%2F62404%2Dx5%2Dstuck%2Dbeach%2Ehtml&feature=player_embedded Videre er det vel dynamo som kan gå etter en viss tid. SLAnger etc.. 4.4 versjonen å oppover har problem med crankcasene, hva nå en det heter på norsk.. Å så er belgene for automatisk nivåregulering utsatt for punktering... Når alt dette er sagt er det en FANTASTISK bil.. Er utrolig fornøyd. En sitter høyt å godt. Kjapp i forhold til størrelsen og håndterer seg bra på veien..
×
×
  • Opprett ny...