Gå til innhold

paronnen

Medlem
  • Innholdsteller

    32
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    ronning61@hotmail.com
  • Yahoo
    ronning02@yahoo.no

Profile Information

  • Interesser:
    harstad

paronnen's Achievements

  1. regne med du har luftet frem til filteret;)
  2. var bare et tips i farta siden jeg selv erfarte endel lysmangel bak og den gang var det flere kabler der som jeg fixa;) Da blir neste steg å gå på selve lykta om event. kortslutning,irr,overledning,jording osv!
  3. Har erfart mye trøbbel med sliten isolasjon og kortslutning på kabelbunten i overgangen fra karosseriet til bakluka! Til opplysning var dette på en e-34 men kan nok være noe av det samme opå e-39`n:)
  4. hei,kor det går med vifta di? Ja, så du prøvde den gamle? Ta og prøve å kikke på event børstene så er du litt på vei;)
  5. så du har vel prøvd å koble opp viftemotoren DIREKTE!?
  6. har du sjekka for fukt rundt plugghullene?
  7. Hei! forslag til feil på Spm1:sjekk drivreima til servopumpa,har erfart at den gir samme symtom ved slakk eller rett og slett sliten reim;) Tror jeg ville ha prøvd å stramme reima eller bare byttet! Forutsatt at oljenivå/lufting er ok!
  8. sjekk den kabelbunten som går i kanal mellom karosseriet og bakluka..hvis det er sedan og bakluke!
  9. Regner med du har delte sikringskurser høyre/venstre så om du har sjekket om parklys venstre foran er ok, må du kontollere tilførselen på den aktuelle lykta bak!
  10. halloen!!! tror nok også at nødblink bryteren i konsollen "tenker selv"...lugg den ut å prøv en NY!
  11. kjøp deg ny regulator..det blir billigere hvis dynamoen har utvendig utskiftbar type! Regner med du har en Borch dynamo?
  12. Hei:) et tips ang vifta di,ta bare å demontere viftemotoren og eller koble direkte +12 på elmotoren og se om den starter med fullt turtall..kontrollere samtidig børste tilstanden og i første omgang rense sleperinger og børster med 2-26 eller tilsvarende! Siste instans blir å skifte børstene;) Lykke til!
  13. moos inn en torx som nesten passer..funka fint,så bytter du event du skruene før du monterer!!!
  14. hei! Jeg hadde samme problemene på min kupevifte(e-34),der jeg tok ut hele enheten fra luke i torpedoveggen/motorrommet og testen den med direkte spenning,12 v...så da problemet og var at den var mye tilsmusset på sleperingene/børstene men børstene var bare ca halvslitt og det gnistet krafig mellom børstene og sleperingene og vivtas turtall varierte! Renset/vasket hele motoren i elektrocleaner..tørket rent og blåste tørt..testet,alt ok:) Om tilkomsten er noenlunde lik på din e-46 vites ikke desverre!!!
  15. stakkars mann.du må aldri kjøre dynamoen uten at batteriet er tilkoblet!!!! Tror du kan skifte diodebroen i første omgang men det sikkreste ny dynamo;)
×
×
  • Opprett ny...