Gå til innhold

mr.mr.

Medlem
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Nannestad

mr.mr.'s Achievements

  1. Er litt usikker på om jeg forstår hva du mener, men når du har trykket alt du skal på triptellerknappen så går den automatisk tilbake til 01.00. Hvis du da trykker deg fram til 07.00 så vil det etter ca. 2 sekunder i samme displayet komme opp kjølevannstemperatur målt i grader. Gjør et søk på www.e60.net. Der står det i en eller annen post hvilke menyer som viser hva.
  2. Denne stiplete markeringen er noe man ikke skal stole så mye på. Siden bilen startet renseprosedyren av partikkelfilteret rett før jeg skulle parkere i går kveld lot jeg bilen stå å gå på tomgang for å la den gjøre seg ferdig. Holdt 58 grader når jeg parkerte og 92 grader etter ca.10 minutter. Akkurat like mange streker da som når temp. var 58 grader???
  3. Er det noen her som veit hvordan man får byttet lyspærer i 12V uttakene bak i midtkonsollen? Har forøkt å bikke og dra litt forsiktig i uttaket, men er redd for å ødelegge noe.
  4. Den går tilbake til "Lock on" når du skrur av tenningen igjen. Og du må trykke in alt på nytt. Litt kjedelig, men når du har gjort dette noen ganger så sitter det snart i fingrene. Ny termostat koster ikke mer enn 470 kroner hos GS og hos Bavaria, så det er ikke den største kostnaden, Gruer meg mest til jobben det er med å bytte den. Ser ut som som det er trangt og jævlig foran der. Byttet veivhusventilasjonsfilteret forrige uke og måtte av med en dullion deksler og alt mulig for å komme til. Ikke rart BMW verkstedene beregner min. to timer uansett hva som skal byttes i motorrommet.
  5. Skru på tenningen(eller ha motoren i gang) spiller ingen rolle. *Hold inne triptelleren til det står 01.00 *Under der det står 01.00 kommer det opp et tall på 6 eller 7 siffer. noter deg de siste fem siffrene. *Legg sammen disse fem sifrene f.eks 66431=20. *Trykk så gjentatte ganger på triptelleren til du kommer til 19.00. *Under 19.00 vil det da med en gang stå "Lock on" *Start da umiddelbart å trykke på tripptelleren det antall ganger som det tallet du fikk når du la sammen tallene tidligere(altså i dette tilfellet 20 ganger) *Den vil nå gå tilbake til 01.00 og nå er alt "Lock off" D.v.s at nå kan du lese av alle mulig slags parametere på bilen/motor. Menyen ang. motortemperatur/kjølevanntemperatur for eksempel er på meny 07.00. Inne i disse menyene kan du lese av mye artige ting. F.eks. eksakt mengde drivstoff igjen på tanken, ladespenning, hastighet digitalt. osv.osv. Jeg har senest i dag fulgt med på motortemp. på en tur til Charlottenberg og tilbake. Kom ikke over 60 grader, så blir nok bytte av termostat til uka. Litt bekymret over ekstra motorslitasje da den går så kaldt.
  6. Hva med lyktene i nyere biler? Går det an å åpne disse? Har en 05. mod E60 hvor jeg har kondens/dråper oppe i "øyebrynet".
  7. Har sendt deg en PM
  8. Oppdaterte til 2009 versjon i går. Kostet meg 30 minutter i båndbredde og prisen av en tom DVD plate. Fungerer helt perfekt. Nå er fotobokser markert, TMC for Norge og oppdatert med alle nye veier.
  9. Hei. Den spyler på lyktene også så lenge lysbryteren står på. Skru lysbryteren i pos.0 når du skal spyle vinduet og skru den tilbake når du er ferdig.
  10. Kjenner en som hadde akkurat samme problemet og der var det turboen som hadde tatt kvelden.
  11. mr.mr.

    Brumming 530D

    Ok. Takker for svar. Puster lettet ut og bekymrer meg ikke mer over dette.
  12. Må bare slenge meg på her. Fikk noen bilder av bilen min i går fra forhandleren jeg kjøpte den av. Bildene er tatt av en proff fotograf og får frem alle detaljer. De viser bilen akkurat sånn som jeg ser den i virkeligheten.
  13. mr.mr.

    Brumming 530D

    Innimellom kommer det en ekstra "brummelyd" i bilen mens jeg kjører. Gjerne etter et litt heftig pådrag. Noen ganger kan det gå 3 uker mellom hver gang og andre ganger kan dette skje hver dag 2-3 dager på rad.(Ikke pådragene, men brummelyden ) Egentlig er det litt gromlyd...sånn som når du har et bittelite hull i eksosen, litt sånn dyp brumming. Starter plutselig og er like plutselig borte. Gjerne etter 5-10 minutter. Har kommet meg for øret at denne lyden kan være partikkelfilteret som brennes rent??? Men det merkelige er at automatkassen også forandrer karakter mens dette pågår. (girer senere, både opp og ned ) Noen som har opplevd det samme og kan fortelle om det skal være sånn eller om det er noe galt?
×
×
  • Opprett ny...