Gå til innhold

sector59

Medlem
  • Innholdsteller

    833
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om sector59

  • Bursdag 06/06/1988

Profile Information

  • Interesser:
    Skjold (Rogaland)

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

sector59's Achievements

  1. Måtte fortrenge alt som hadde med bil og gjøre så har ikke vært innom her på en stund. Tok på meg en annent prosjekt så jeg måtte fullføre for å få inn litt kapital. Så bilen står og støver mer er absolutt ikke glemt. Så når skole sesongen er over går jeg i gang for full maskin.
  2. Ser bra ut Torstein!
  3. Er buret solgt?
  4. Smaken er som baken Nei dårlig med det, fant ut jeg ville ta en extra bachelor i Elektro i tilleg til maskin så tiden går nå for det meste til jobb og skole Så planen er å heller ha litt helge kos gjennom vinteren, å få luket ut feil å mangler til neste sesong.
  5. Skal selge turboen siden jeg går for mer effekt, planen med denne turboen var å få så tidlig spool så mulig å hente ut 520hp. Har kun kjørt den en liten sommer sesong ca 200-250mil, så ingen slakke uten om det en BB turbo skal ha. Har et bremse papir på en helt standard 2.8 med Støypejern manifoild (dårlig design) å ingen justering av kammer eller noen andre tilltak for å få de til å spoole tidligere, så her er det litt å hente: Vil ha 7500,- for turboen og 4000,- for manifoilen.
  6. Har noen Samco slanger/bend, noen rette 2.5" og 3" lengder å ett trykkrør som sto på "Iver" sin M3 ett 4" 45deg bend i rustfritt og ett 90deg silikon bend. Har også rette lengder i 3" og 3.5" x 2mm i rustfritt. Kom med bud.
  7. Liten update: Fikk panseret igjen fra lakk, såg like j***** ut som resten men dog fult i små søkk så måtte legge i klarlakk og våtslipe: Så fikk jeg et m3 hus av Pedi så trodde alt skulle gå på skinner da, tok feil Så var jeg hos E30 tic å fikk meg en m20 starter, (skal være ett feste på forkant av starteren men det hang og tørket): Slipt ned ventildekselet IGJEN: Lagt på eksos bandasje: STOR UPDATE Fikk turboen i dag så gikk på fult maskineri i kveld. Har fått sveist om eksos og WG rør, å lagt trykkrør. Blir ikke for mye plass til filter så blir kanskje trompet med filterduk:
  8. Berre ta turen Fikk noen timer i kveld men kunne like greit gitt F*** Hadde en olje kjøler liggende som jeg skulle montere viss jeg sleit med temp, men i og med jeg venter på turbo kunne jeg like greit hive den på nå. Så jeg trodde jeg var smart når jeg lagte denne: Det var jeg da ikke fant jeg ut ETTER jeg kikte inne huset, Det mitterste kammeret er hvor oljen kommer inn, det øverste er hvor oljen kommer ut (må forbi en ca 1bars trykk ventil) å det nederste er hvor oljen kommer vis f.eks filteret er tett og trykket øker (ca 5 bar). Det som er casen er at oljen kommer inn i det øverste kammeret å så går trykket den leteste veien som blir igjennom oljekjøler eller trykkmåler/olje til turboen og ikke det den skal gå, inni motoren. Så kan være motoren får for lite olje eller trykk. Alså de hulla er lagt kun for å trykksettes (vanos eller trykkmåler) men ikke flow`e. De jeg evt må gjøre er å bestille meg et m3 hus, eller kjøre oljen til kjøleren fra hullet i midtenm (bildet nedenfor) og så tilbake igjen i huset. Men da må jeg ha et ekstern filter
  9. Brukte ikke grunning, såg vi hadde en Hammerite spray (ALL IN ONE) på jobb å tenkte jo den måtte være topp, alldri tatt så feil i hele mitt liv Heter den noe spess eller har dem kun en type? Jepp hadla de hos kollevold, planen var å bruke 2 studs pr nav med tanke på jeg må bruke spacere uten sentrering sånn jeg slipper å herje med spaceren hver gang jeg skal ha den av. Det jeg ikke tenkte på var vektforskjellen på en stud med mutter konta en hjulbolt Men det er jo forholdsvis nærme center så kan gå, viss ikke får jeg bestille noen til.
  10. Takker Nei fikk ikke sett så godt på det i går, så får nesten se. Merkelig med den stiveren, har hatt 5 e36`er men bare en hadde den kanskje den er for AC?
  11. Fikk intercooler i dag men passet dårlig vis jeg skulle bruke den stiveren på vangene, så den måtte modifiserest litt: Kappet å snudd: Så fikk jeg tak div pinbolter: Så skulle jeg legge noen strøk til på toppdekselet, men det var jo selfølgelig ikke samme type så de reagerte More fun for me
  12. Har ikke veid den enda Nei fant vell ut at viss jeg skulle bli en "vekt Nazist" så måtte jeg evt "go all the way" altså ikke gulv teppe, asfalt plater +++++ Det jeg kom fremm til var at jeg hadde mistet MYE av kjøre gleden. Derfor la jeg det på is Å all vekt bak bakakselen er god vekt i mitt tilfelle.
  13. Du ser det ligger en O-ring der? Testet de hvertfal med litt trykk å så ut til å funke
×
×
  • Opprett ny...