Gå til innhold

Bollis69

Medlem
  • Innholdsteller

    197
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://bimmers.no/topic/728339-min-h%C3%A6rlige-04-bmw-525-dat/
  • ICQ
    BMW

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Ørsta
  • Interesser:
    -01 E46 320 2,2i Touring
  • Kjøretøy
    -01 E46 320 2,2i Touring

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Bollis69's Achievements

  1. Hehe.. Jeg mente at den fortsatt ikke virker etter kryssbytte av ballasten.
  2. Det ene xenonlyset funker ikke på min -01 e46 320 2.2i. Jeg trodde det var så enkelt at det var bare å bytte pære. Men nei... Jeg kryssbyttet ballasten, og den virket fortsatt ikke. Jeg byttet tenner men ingen lys. Er det noen som har noen tips til hva som kan være feil? Virker veldig rart det her...
  3. Takk for en flott DIY..! 😊 Er det noen merker motstand du kan anbefale? Jeg har en 2001 e46 320 2.2i Touring. Jeg ser at noen er billige (442,.-) mens andre er ganske dyre (1493,-). Er det mange forskjellige typer siden prisen varierer slik?
  4. Da har jeg byttet lmm og alt fungere igjen som det skal..!! Så da var det altså lmm-en som var problemet..😊
  5. Takker for tips..!!
  6. Det blir litt i blinde ja og ett av tipsene var jo feil lmm. Og den kan tydligvis ikke testes uten å byttes har jeg forstått. Og visst jeg kan bruke den som er beregnet for en 3l motor, så kan jeg leve med en prislapp på 490,- for å prøve. Jeg er enda ikke sikker på om turboen er vacumstyrt eller elektrisk styrt da jeg ikke klarer å se ned på turboen. Jeg har demontert halve luftfilterboksa. den andre halve som skjuler videre nedover fikk jeg ikke løs. Jeg ser både ledninger og en vacumslange nedi der. Dere må virkelig ha meg unnskyldt visst det blir mye surr her..😬 Jeg hører på tipsene deres og har prøvd å sjekke alle. Jeg håper bare å unngå svindyre verkstedregninger. TUUSEN TAKK for all tips så langt Men passer denne lmm-en på min bil, eller bør jeg styre unna?😁
  7. Kan jeg bruke en lmm fra en M57-TUD30..? Jeg har en M57-TUD25. Jeg har funnet en brukt til kr.490,-, men den er fra en bil med 3.0 motor. Jeg syns bare at det blir litt ille å betale 1-2000 for en ny og så er det ikke det som er feilen..
  8. Kan man sjekke om lmm virker eller ikke ved å dra ut kontakten mens motoren går?
  9. Takk for tips Otis..! Jeg skal ta en nærmere titt..
  10. Høm.. Da m jeg spørre kankje litt dumt.. Hvordan ser en om den er vacumstyrt eller elektrisk? 😆
  11. Ja, godt spørsmål.. har jeg vakumstyring på turbo..?? Eneste jeg vet så er der vakum ifm gasspjeldhuset som jeg skiftet i går. Den tykke slangen til gasspjeldhuset ble skiftet for ca.2 år siden pga et hull i den
  12. Jeg fikk flushet kassa for ca 6 - 7 år siden. Ja, det stemmer. Kun ved lavt turtall/fart
  13. Nå har jeg sjekket litt.. Den er ikke så veldig rapp i responsen, virker som den er bittelitt sirup i starten men det er heller ikke sånn at den henger så mye igjen heller virker det som.
  14. Jeg tror alt virker fint da. Er ikke sikker men skal sjekke i morgen
  15. Heisann😊 Jeg sliter med at når jeg gir gass fra stillestående eller ved lav fart, at det da tar en del tid før bilen begynner å akslerere skikkelig. Det skjer nesten ingenting før turtaller stiger litt. Da kommer den. Jeg har en -04 e61 525 dat m57. Jeg skiftet gasspjeldhuset da det har dukket opp feilmelding på "trottle valve actuator" og tenkte at det kunne vere det som forårsaket dette problemet. Feilmeldingen forsvant men bilen er like treig. Så problemet er der enda. Er det noen som har noen tips til hva som kan vere årsaken til dette problemet? Jeg har tenkt litt på converteren i girkassen men er usikker.. Jeg har sett etter falskluft på innsug uten å finne noe Jeg blir glad for alle tips..
×
×
  • Opprett ny...