Gå til innhold

Steffens

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Akershus

Steffens's Achievements

  1. Har sendt deg PM. Kan evt handle idag, søndag!
  2. Har en 86' 320i u/abs, 45 mm fjærbein. Da et av fjærbeina har rustskade, ønsker jeg å kjøpe et komplett fjærbein (event 2 stk). Vil også vurdere 2 stk komplette 51mm fjærbein hvis dette er "bolt-on". Jeg kan nåes på tlf 99430860. Mvh Thomas
  3. Takk for gode råd. Er Bilstein sport (B6) beregnet for senk, eller bør jeg gå for et annet alternativ? Ev. er det noen annet jeg bør bytte når demperne byttes (lager/foringer)?
  4. Hvis du er heldig er det "bare" å skifte ut batteriene i instrumenthuset og lodde inn nye. Disse får du tak i hos f.eks Clas Ohlson. Alternativt har de gamle batteriene begynt å lekke og kan da ha ødelagt kretskortet i panelet. Men, du kan montere turtelleren og kodepinnen til denne inn i det gamle instrumenthuset i bilen din - dette skal fungere hvis klokke og forbruksindikator virket i dette (mener å huske at det gjorde det da jeg solgte bilen). Ellers har det vært spennende lesing å se hva du etterhvert har gjort med bilen. håper den får en ny verdig eier som kan gi den en trygg men spennende alderdom
  5. Vurderer å senke min '02 e39 touring ifbm bytte av støtdempere. Bilen er en Titansilber '02 520ia touring, med luftfjæring bak. Bilen er i dag original, bortsett fra ettermonterte BBS LM kopier fra GS (8,5X18 m 245 dekk). I hovedsak benyttes bilen som familiebil, så jeg er ikke ute etter "skamsenk", men en litt riktigere stance enn i dag. Bytte av dempere er planlagt på verksted i Sverige ifbm service, men det var greit for verkstedet at jeg hadde med dempere og fjærer selv (Mekonomen verksted - selv kunne de bare skaffe Monroe dempere og originalfjærer). Hva anbefaler folket at jeg bør handle inn, pris er selvfølgelig a v betydning: 1. originalt 2. originale dempere + senkefjærer 3. sportsdempere + senkefjærer Er veldig takknemlig for alle gode råd/erfaringer/kjøpetips
  6. Tøff tråd! Jeg er tilhenger av skikkelige hjulkapseler, og har selv disse på min e28 til vinterbruk (ikke bilde av min bil):
  7. Hvorfor selger du de etter sigende så billig? Har du bilder av de; ev kan du sende meg en PM. Jeg kan være interessert i å betale 500,- for de!
  8. Bilen er helt klart verdt pengene! Jeg solgte bilen på vegne av min far i sommer - han har kostet på den mye gjennom de årene han har eid den. Jeg håper virkelig denne finner er verdig eier som har tid og annledning til å følge den opp! Lykke til med salget!
  9. Hvor fikk du tak i disse - lot de seg bestille hos BMW? jeg har selv et par e28, og kunne gjerne tenke meg "fartstriper" som vi kalte det da jeg var guttunge! Jeg kunne gjerne tenke meg disse på cosmosblau eller alpinweiss bil hvis de lar seg bestille opp.
  10. Jeg tror "drammenser'n" som kjøpte bilen av meg overhalte toppen og vidersolgte den til ham du kjøpte den av som da monterte turbo! Bilen er godt utstyrt ja, med stor kjørecomputer og tempomat som du påpeker, videre med sportstoler og originalt m-ratt. Bilen gikk som firmabil i Sveits, og jeg hadde all historikk på bilen. Dessverre hadde jeg innbrudd i den da jeg bodde på Beitostølen, og alle papirer forsvant! Bilen har forøvrig hatt flere innbrudd; første gang ble det gjort mye skade inne i bilen og det ble blant annet byttet ny rattstamme, nytt dørtrekk førerside, nye dashborddeler etc. Men de fikk ikke med seg bilen grunnet startsperren i bordcomputeren, den er gull verdt! Hvis du er interessert i mere info om bilen kan du bare sende meg en PM!
  11. Skikkelig bil; har alt det riktige utstyret også! Har den fortsatt "mine" røde visere og ///M i dashbordet, samt lys i girspaken? Jeg fikk en salmaker til å trekke om førersetet i sin tid, da dette var svært slitt. Dessverre visste jeg ikke at man kunne fa tak i originaltrekk, ellers ville dette vært satt inn. Bilen ble "påkostet" relativt mye i mitt eie; jeg hadde den fra den hadde gått ca 150000 til den hadde gått nærmere 220'. Jeg skulle gjerne hatt en tilsvarerende bil igjen; venter på at den riktige bilen dukker opp Kos deg masse med den, og gi den alderdommen den fortjener! PS bilen var usedvanlig sprek i sin tid, også til å være en ix! Jeg hadde f.eks ingen problemer med å kjøre fra en bekjents Audi s6 m/230 hk turbomotor
  12. Hei! Denne bilen har jeg eid tidligere; bilen ble i sin tid tatt inn fra Sveits av er en bilimportør i Drammen, og jeg var første registrerte eier i Norge! Jeg hadde bilen i 5 år, og har ubeskrivelig mye morro med den (selv om jeg i alle år holdt den original). Gøy å se at den lever fortsatt (jeg har sett den annonsert igjen 2 ganger etter at jeg solgte den). Lykke til med alle planer, og ta godt vare på den!
  13. Jeg er interessert; har sendt deg PM
  14. Hei! Gratulere med "ny" 518i! Det var jeg, på vegne av min far, som solgte bilen i våres til ham du kjøpte den av! Bilen hadde før det hatt 2 eiere ettersom jeg vet. Min far har hatt bilen i flere år, og kostet på den en god del. Jeg ble overrasket når den nå ble videresolgt så kjapt, og at du må koste på den endel kroner, den var i veldig god stand når jeg solgte den! Lykke til med en hel og grei e28, og med eventuellt ombygging av bilen Mvh Thomas
×
×
  • Opprett ny...