Gå til innhold

Flylow

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Flylow's Achievements

  1. Pollenfilter, aktiv kull, hvor handler man til ok pris og kvalitet? Får man gode filtre på eBay eller er det av dårlig kvalitet? Relativt stort utvalg der, men antar det er useriøse aktører også.. Eller er det like greit å handle hos f.eks. Torshov, GS eller Koed?
  2. Antenneforsterkeren er under bakspoileren, over bremselyset. Se denne http://bmwfans.info/parts/catalog/E61/Touring/Europe/520d-M47N2/LHD/N/2006/july/browse/audio_navigation_electronic_systems/single_parts_f_antenna_diversity/ Jeg vil tro det kan være årsaken til at din fjernkontroll også ikke fungerer, det er visstnok en kjent feil/svakhet. Men som ble utbedret på faceliften (korrigere meg hvis jeg tar feil her).
  3. Her forleden merket jeg at jeg ikke får låst opp bakluka med fjernkontrollen. Dvs, jeg får låst opp hvis jeg låser opp alle dørene, men bakluka blir ikke låst opp hvis jeg kun ønsker å låse opp den. Noe knotete forklart, men håper det er forståelig... Når jeg trykker på knappen for bakluka så hører jeg noe skjer (gløding?), men åpnes ikke. Bakluka åpnes hvis jeg bruker innvendig bryter ved fotbrønnen. Antenneforsterker ble byttet for et par mnd tilbake, kan det være dårlig kontakt der som gjør at den ikke låser opp? Vil en diagnose vise feilen? Har også forsøkt med begge nøklene med samme resultat. Tips? Ingen stor feil akkurat, men det skaper irritasjon...
  4. tvold: er redd blåtann krever mer enn kun oppgradering i iDrive...utover det vet jeg ikke... Oppvarmingsfunksjon: står det "Heater" eller "Ventilation.." i menyen? -------------- Nøkkel. Den ene nøkkelen ser ut til å ha blitt tappet for strøm etter et lengre opphold ute i kulden (mulig det er en annen årsak til hvorfor den ikke fungerer, men sålangt er det dette jeg kommer på). Nøkkel nr. 2 er selvsagt ikke blitt brukt på flere måneder så nå må nøkkel i nøkkelen benyttes. Vet noen hvor lenge bilen må kjøres/stå på tomgang for å lade opp batteriet? Gløding. Starter glødingen med en gang bilen låses opp eller når starter prosessen?
  5. Noen som har en fullstendig spec på hva "Nordisk-pakke" inneholder? Hvis f.eks større batteri, hvor mye er det snakk om? Jeg har importbil og foreløpig ingen startproblemer (bank i bordet)...
  6. Det blir litt off-topic, men håper trådstarter ikke har noe imot det.. Før jul sjekket jeg opp pris for komplett motor-kupevarmer for min -06 E61 (520d). Jeg undersøkte hos tre verksteder/forhandlere hvorav en var merkeverksted her i Oslo, da med integrasjon så det kan styres via iDrive. Verksted 1 sa det var komplett umulig med Webasto/Eberspächer da BMW hadde lagt inn sperre slik at kun BMW-verksted kunne utføre dette. Verksted 2 sa det ikke var noe problem. Hadde bilen kjørevarmer var det ca NOK 5', hadde ikke bilen kjørevarmer ble det Eberspächer for ca NOK 19' ferdig montert. Verksted 3 (merkeverksted) sjekket og mente min ikke har har kjørevarmer da den er import - pris ferdig montert ca NOK 45'. Så hvis det blir noe, blir det nok DEFA motor-kupevarmer med vedlikeholdslading av batteriet. Har forøvrig ikke hatt problem med å starte. Spm: settes glødeprosessen igang med en gang bilen låses opp på E60/E61? En kamerat av meg har en to år gammel VW Passat 2.0tdi 4motion. Av merkeverksted ble han anbefalt å ikke montere Webasto med mindre han kjørte 45 - 50 minutter etter å ha benyttet Webasto. De mente det da ville sote ned og bilen måtte inn på service. Noen som har synspunkter på det?
  7. Litt OT, men dog..har en -06 520 med basis seter. Byttet til "facelift"-nakkestøtter i helgen, intet hokus-pokus med det. Tok ut gamle, satte på plass nye. Svært godt fornøyd med nye nakkestøtter
  8. Ønsker å kjøpe 4 stk 16" stjernefelger (går under betegnelsen "stjerneeke 45" på bmw.no). Ikke skadet. Hvis felgene allerede har gode/brukbare 205/55-16 sommerdekk på er det ingen ulempe..
  9. Takk for veiledning, ny bryter på plass nå. En svært kurant jobb når man vet hvordan det gjøres.
  10. Ok, takk for svar. Har ikke hatt anledning til å se ytterligere på det, men for å ta av rattet så starter man med å vippe ut det store dekselet foran? Eller sitter det skruer i bakkant? Ordinært ratt uten knapper for cc osv.. Batteriet kobles fra før jeg begynner..
  11. Jepp, dette burde vel egentlig være en smal sak, men dengang ei.. for å få løs bryteren må jeg vel løsne et par torx-skruer. Men glippen mellom skruen og rattet er ikke stor, bitsen jeg har er for lange. Ikke har jeg tilgang til skrustikke osv. heller så jeg får kappet den..hva har jeg oversett her? Vil helst ikke ta av rattet for å komme til..noen som har tips? Må det spesialverktøy til? Bilen er en -03 316.
  12. Ønsker å kjøpe: - tåkelys/spredere (originale runde - komplett sett). - kjørecomputer (hendel, temp.føler - komplett sett). Alt må være i god stand og passe til -03 E46.
×
×
  • Opprett ny...