Gå til innhold

Clerion

Medlem
  • Innholdsteller

    4101
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Clerion

  • Bursdag 04/22/1988

Contact Methods

  • MSN
    johan.loveng@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Hedmark-Rena

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Clerion's Achievements

  1. Oi, dette var artig lesning. I forhold til tilstand har jeg aldri hørt den, jeg fikk den som sagt med når jeg kjøpte bilen. Spørs om selger hadde noen gromme planer med den men valgte å selge den som en original perle. Det virker som om den sviver utrøblete ihvertfall men det er for hånd, hehe.
  2. Jeg klarte ikke å holde igjen for hånd ihvertfall. I forhold til utveksling snurret den som går inn litt over 3,5 runder når jeg snurret de to som går ut. Utifra forklaringen på nettopp dette skjønner dere sikkert akkurat hvor peiling jeg har 😂 Hvilken utveksling har den da?
  3. Skal prøve dette For meg virket det som om den hadde sperre men skal prøve litt hardere. Noe dritt at den tagn mangler da, hadde gjort ting så mye lettere 😂Takk for svar
  4. Det står 1210433 på det øverste bildet på høyre siden, får du noe ut av det? Hehe. Er litt møkkete akkurat der. På venstre side kan det se ut som om det står 225.
  5. Riktig, hvordan finner jeg utvekslingen på den? Har rett og slett ikke peiling :/
  6. Clerion

    Diff til E30

    Hei. Vedlagt ligger bilder av en diff til E30, da jeg kjøpte bilen fikk jeg den med og beskjed om at den sannsynligvis var fra en E30 M3. Jeg føler kompetansen her er størst. Hva er det og hva er den verdt? Sviver fint og det virker som om den har sperre. Mvh. Clerion
  7. Hei Lurer på om noen har hørt om liknende problem og hva det evt kan være: Trakk tilhenger i går, plutselig etter en stopp blir bilen veldig daff, tenker at nå fløy turboen til skogs, men det ryker ikke av den. Jeg kan heller ikke si jeg hører turboen sviver lenger når jeg ruser den så jeg tror ikke den henger helt med. Det har ryki litt av den ved pådrag, tenker at det har vært en sliten EGR ventil. Kan det evt ha noen sammenheng? Har time for feilsøking den 6. august men vil gjerne forberede meg litt på hva det evt kan være. Tror ikke bilene mine liker Osloturer, forrige gang jeg var innover brukte jeg E30`n, da bestemte en sylinder på girkassa seg for å ta kvelden utenfor Bislet kebab.....
  8. Solgt
  9. Beklager at jeg ikke har svart her. Som på gamle bimmers får man ikke lenger melding om svar i tråder. For slapp til å sjekke hver dag. Kommer en i morgen for å se på det, legger ut bilder etter det om det ikke blir noen handel.
  10. Helst ikke. Da må det isåfall være en veldig god pris i frykt for å bli sittende igjen med noe. Hva gir du?
  11. Virkelig ingen som er intr i århunderets julegave til E30`n sin?
  12. Tenkte noen hadde brukt for M-tech 1 stylingen jeg har liggende å slenge. Hadde egentlig ment å ha det på kjærra men det ser aldri ut til å bli noe av Settet består av frontfanger, sideskjørt med vipp og bakfanger. Noe sprekker i frontfanger, tidligere eier har skjært ut ekstra til eksos på bakfanger. sideskjørtene er bra. Noe plastsveising og sparkling må man regne med. Dette er orginale deler, ikke noe glassfiberskit så det skal la seg gjøre å fikse det Selges kun komplett. 6000,- (Er åpen for seriøse bud ved rask avgjørelse) Bilder kan sendes ved interesse. Sendes ikke i post.
  13. Syns egentlig den var ganske fantastisk, nå er den mobilvennlig
  14. Rister omtrent like mye kald som varm, mindre når den er varm.
  15. Jeg har handlet en E46 320DAT fra 02 som rister på tomgang. Ser mange har skrevet om dette og løsninger på dette. Den vibrerer, rister på tomgang, så fort den lukter turtall stopper ristinga. Den nykker også litt ved kaldstart (noe som kanskje er vanlig?) Dette er min første diesel og det er noe uvant. Det jeg har gjort: Byttet vibrasjonsdemper på veiv, noe forrige eier hadde fått opplyst om at var grunnen til vibrasjonen. Slang også med gløderelee på denne, pris 10k Dette var bortkastet, vibrasjonen er derfortsatt med det er i for seg "greit" nok ettersom jeg bestilte time og deler og ba dem gjøre det uten å sjekke noe først ettersom jeg antok at det jeg fikk opplyst av forrige eier stemte... Jeg ringte da BMW på Hamar da de kanskje hadde større erfaring med dette. Jeg fikk beskjed om at de skulle sette av tid til feilsøking. Jeg leverer nøklene og de forteller meg at de ANTAR at det må byttes glødeplugger og gløderelee, jeg forteller at glødereleet er 2 uker gammelt. Jeg signerer på ett skjema etter at de spør meg om de skal bytte glødepluggene om dette faktisk er grunnen. Når jeg får tilbake nøklene har alle gått hjem, en på delelageret forteller at det er byttet glødeplugger og styringsenhet (relee) og at bilen nå skal være i orden. Regningen får jeg i posten. 4k Den rister forsatt og nykker når den er kald (faller på tomgang når jeg slipper gassen) Det er spesifisert på regningen at de har kjørt diagnose og noe de kaller "funksjonskontroll av den digitale diesel" Hva gjør jeg? De har jo ikke funnet grunnen, og jobben de gjorde hjalp ikke. Jeg var ikke der for å bytte glødeplugger, jeg var der for å finne ut hva som gjør at bilen oppfører seg som den gjør... Bilverksteder begynner å bli ganske frustrerende for min del. Av de siste 10 gangene jeg har hatt biler på verksted har jeg kanskje 2-3 positive opplevelser med det. Er det virkelig like rævva rundt om?
×
×
  • Opprett ny...