Gå til innhold

Random Hero

Medlem
  • Innholdsteller

    702
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Random Hero

  • Bursdag 06/01/1990

Profile Information

  • Interesser:
    Stavanger

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Random Hero's Achievements

  1. Hei. Har du hydraulisk demper til bagasjeromsluken til E61? Venstre siden
  2. Har samme problem. Prøvde du å bore et hull å sette en bolt i, eller kjøpte du ny?
  3. Jeg hadde en E91 for noen år siden, på den knakk fjæra slik at det var vanskelig å rygge inn i innkjørselen igjen etter bare noen meter. Men på denne E61'en ser det faktiskt ut som om den har knekt nederst delen på begge fjærene faktisk. Den var merkbart mye lavere på den venstre siden i går og etter testkjøring på danske landeveier ser det ut som om den har fått nivået sitt tilbake, virker jo ikke helt logisk synes jeg. Her i Danmark er det ingen som har deler på lager og jeg reiser hjem i morgen, Etter test tur som jeg synes gikk fint, fjærene står fremdeles i posisjon opp i skålen, så får jeg ta det rolig på vei tilbake til gamlelandet. Bytter både dempere og fjærer på begge sider når jeg kommer hjem. Ser det er veldig dyrt for orginale m-sport deler. Kan noen anbefale alternative deler eller senkesett? Jeg har E61 med nivåregulering bak om det har betydning for valg av senkesett.
  4. Hvor langt er det mulig å kjøre med knekt fjær mon tro? Ser ut som den enda står i riktig stilling.
  5. Men høyde forskjellen er ca 15mm fra orginal til m-sport?
  6. Hei. Jeg er på ferie i Danmark og har knekt en fjær fremme på min E61 LCI 2008 525d og må få bilen på verksted i morgen så fort som mulig (fredag) jeg reiser også hjem på lørdag. Bilen min har m-styling, noe som jeg mener er originalt. Er det forskjell på dele nr på orginal demper og fjærer, og biler med m-tech? Hva skal jeg si til verkstedet når jeg kommer igjennom?
  7. Bump. Siste sjangs, synd å kaste
  8. Hvis noen i Stavanger området trenger noe av dette kan de hente det gratis ellers går det i søppla
  9. Feil fikset. Hjul lageret fra Mkonomen var tydeligvis søppel. Alt fungerte utmerket etter å ha byttet til orginalt BMW hjullager
  10. I mitt tilfelle så blir det nok bare en liten tuning, da femmeren skal være en driftsikker familiebil. Jeg begynner ikke å skru på den, da får jeg kona på nakken. 197hk flytter på seg det,og kan jeg hente litt til så er det bra nok for mitt bruk. Trekker en del henger, blant annet hestehenger med 2 hester. Veier litt og kjekt med sterk motor i det tilfellet.
  11. Veldig fornøyd med bilen min, iallefall på tanke på at det var en god oppgradering fra 320D E91, men jeg visste ikke om begrensingene til automat kassen, trodde 525 og 530 var identiske med 3 literen. Hadde nok da valgt 530 istedenfor, hadde jeg visst det.
  12. Søkte på google tidligere i dag om 525D tuning. Kom da innpå siden OBD Perfomance, noen som har erfaringer med dem? Sendte en forespørsel og han kom med 2 muligheter ca 240hk og 480nm eller 280hk og 580nm. Han mente det var uproblematisk å tune til 280hk grunnet bilen var helt lik 530D, drivlinje og alt. Men med en rask reserch finner jeg jo ut at blant annet girkassen er anderledes. Jeg tviler da litt på kompetansen når de påstår ting som ikke viser seg å være sanne.
  13. Ingen som trenger?
  14. Jeg har en 525D LCI og vurderer å tune, men forstår jeg deg rett TRF-Racing så fraråder du det så lenge jeg har orginal automat? Jeg har lyst å få samme effekt som 530D. Trekker også henger innimellom. Har det noe å si?
×
×
  • Opprett ny...