-
Innholdsteller
46 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om mandresen
- Bursdag 03/02/1976
Profile Information
-
Interesser:
Trondheim
mandresen's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Da er sommerferien over og BMW'en har vært på service til Ivars bil. Ingenting å utsette på de. Alle priser, info og avtale på mail og telefon fungerte bra. De har til tider mye å gjøre så må vente litt på telefon for å komme gjennom. Selve servicen ble gjennomført som avtalt og godt utført det som jeg greier å se (de monterte på nye innerskjermer i hjulbrønnene foran og motorplate i tillegg til servicen. Så anbefaler Ivars Bil ut i fra min erfaring. MVH Martin
-
Kjøpte en 2007 mod Honda CR-V når den var 1 år gammel. Den var Ditec behandlet når den var ny og fikk en rebehandling samme uka som jeg kjøpte den. Jeg må si meg fornøyd med resultatet og holdbarheten. Lakken var like fin i over ett år etterpå og lite steinsprang og lett å holde ren, så absolutt et produkt jeg kan anbefale. Men jeg valgte å ikke fortsette med ditec for jeg er over middels interessert i polering og sittet å lest på forumet til detailersclub.no til øyet har vært både sårt og vått (det er myyyye lesestoff og 15 jungler med produktanbefalninger, det er lett å bli forvirra) Jeg har plass inne å stå å polere samt vaskeplass med steamer. Hvis grunnarbeidet med å korrigere lakken blir gjort skikkelig og en får fjernet alt av swirls, hologrammer og annet rusk og møkk og følger opp med gode produkter og legger på en god wax til slutt, så kan en oppnå en helt hinnsides dybde og "wetlook" i lakken som tar deg herifra og til himmels, og får folk til å snu seg etter bilen din når du kjører. Hvis dette er nirvana for deg så er ikke Ditec noe å satse på. Å spørre om ditec behandling inne på detailersclub.no blir helt feil, de er jo på en måte konkurenter, og alle fighter jo for seg og sitt. Så kort fortalt er ditec behandling for de som ikke har plass, tid, lyst eller mulighet et fullgodt alternativ. Det blir ikke det samme gode resultatet men er "slitesterkt", det kan jeg skrive under på. MVH Martin
-
Fin bil du skal selge, gått lite og pen fargekombinasjon. Prisen ser ut til å ligge riktig i følge de andre cab'ene på finn.no (utifra motor og km) Men ville ha skrevet om de 2 første avsnittene angående service. Du skriver at servicer er fulgt frem til 75'km.(litt negativt fremlagt, folk ser den har gått mer og tenker at du har avsluttet servicer) Gjør om det og skriv at alle servicer er fulgt og at bilen har nylig fått 100'km service og er klar til sommersessongen. Hvis dekkene dine er bra så ta med det også, samt dimensjon. Bilde av vinterhjul? Skriv gjerne at bilen er eid av en entusiast og kanskje referere til bimmers også. Få med at bilen er ripefri og bulkfri, ikke kollisjonskadet. (Hvis dette stemmer da )Hvis du har polert og vasket bilen mye så gjerne få med det også. Altså ta med alt som fremmer at de som kjøper bilen ikke vil få utgifter. Lykke til med salget MVH Martin
-
Hvem trenger Grand Prix når en har en BMW å polere? Har en grundig vårpuss( ja vet det er sent, men slik er det her i kalde trøndelag der jeg skal bruke: Meguiars Quick Clay Meguiars Deep Crystal Lakkrens Meguiars Deep Crystal Polish Meguiars Deep Crystal Lakkforsegler Dodo Juice Blue Velvet Hard Wax Sonax Plastic Renovator Gel Så tenkte at lørdagen da resten av familien er klistret til Grand Prix var en ypperlig annledning
-
Synd ingen har noen erfaringer å dele om Ivars Bil i Østersund. Men nå har jeg bestilt service der om et par uker så får vi se hvordan det går og hvordan de håndterer det. Det jeg kan si så langt er at de bruker litt tid på å komme med tilbud på det en spør om, feks service pris, delepriser osv. Men det er ryddige tilbud med detaljer om timepris/bruk og delpris rabatter osv. Jeg vil poste erfaring om Ivars Bil når jeg er ferdig med servicen MVH Martin
-
Det blir ikke så mye applaus til NAF fra min side. Tegnet abonnement hos NAF på kona mi for 6 år siden da ho er avhengig av å komme på jobb til rett tid om morgenen (selvstendig næringsdrivende) og hvis biltrøbbel skulle oppstå så har vi NAF i bakhånden. Men her for en liten stund siden kom hun med fly til Værnes og da ville ikke bilen starte, jeg var bortreist selv og ho måtte hente ungen vår i barnehagen før den stengte, så ho ringte NAF, men svaret ho fikk var at de kunne komme om halvannen time, og det var ingen forståelse å få fra NAF om situasjonen med ungen vår. Endte med at jeg fikk noen folk fra jobben min til å dra å hjelpe ho og problemet var løst på under 20 min. Så nå har jeg meldt meg ut av NAF. En annen ting for at jeg melder oss ut er at vi kjører jo driftsikre biler som blir godt oppfulgt med servicer, så vi har kun hatt den ene stoppen Men jeg kan skjønne det at det kan være god hjelp når en er på ferietur i Europa MVH Martin
-
Jo, kan spare en del på å gjøre noe selv, men det blir småtteri og dra ut oljebytte, har forøvrig byttet bensinfilter, pollenfilter og luftfilter selv som skal bli trekt ut av prisen. Men jeg mener også at 5500,- er billig for dette arbeidet, men lurer fortsatt på om noen har erfaring med Ivars Bil? Skal kjøpe noen deler i tillegg, som innerskjermer og plata under motor og lister til alle dørene og da sparer jeg jo enda mer i forhold til prisene i Norge ved å dra til Ivars Bil i Østersund. MVH Martin
-
Takker for tipset, skal høre med de, viktig at jobben blir bra utført. Men ingen som vet noe om Ivars Bil i Østersund ? MVH Martin
-
Kjøp av E39 Touring- hva bør jeg se etter?
emne svarte i mandresen sin Olav_64 i Annet BMW og motorprat
Heisan og velkommen. Ser ut til du har fått med deg det meste som pleier å være feil på en E39. Luftfjæring bak koster rundt 4-6000kr å reparere (belgene som ryker) og det skjedde på min bil også (se link i signaturen min) Men veldig kjekt med luftfjæring. Ellers vil jeg ikke betegne en 528 med automat som lat, men 520 med automat derimot............ Men det er smak og behag, jeg kunne ikke tenkt meg en 5 serie uten automat. Som nevnt, se etter rust i dører, bakluke og panser. Bakrutepusser, pixelfeil i instrumentpanelet. Dette er herlige biler, men viktig at det er blitt fulgt opp MVH Martin -
Hei Skal ha service på min E39 528ia og det er inspection II, samt at jeg skal bytte olje på automatkassa og på differensialen. har hørt på pris på Strandveien Auto og fått 9300,- og så har jeg hørt med Ivars Bil i Østersund og de skal ha ca 5500,- NOK. Det er jo en god prisforskjell så det lønner seg å kjøre til Østersund. Men det jeg lurer på er om noen har erfaring med Ivars Bil? Kom gjerne med forslag hvis dere vet av andre rimelige verksteder i trøndelagsområdet. Takker for svar
-
skal bli pappa, stasjonsvogner og barneseter tips :)
emne svarte i mandresen sin mrmpower i Annet BMW og motorprat
Gratulerer alle vordende fedre, dere har en kjempefin tid å se frem til. Har selv en gutt på 20mnd, og stortrives med det. Og før jeg fortsetter, så hvorfor i all verden er dette en tulletråd! Det er BMW relaterte spørsmål som absolutt er aktuelle selv i et BMW miljø, det er faktisk en del spørmål som popper opp i hode som anngår bil når en venter små. Og så må jeg bare si det at E39 er glimrende som familiebil, den er stor, komfortabel og sikker. Har selv en 98 mod e39 som fungerer helt glimrende. Vi har Simo sin barnevogn, og den er jo av det store slaget, men den er bare til å slå sammen og sette rett inn i touringen. Og med tanke på hvor mye plass et barnesete tar i baksetet så bør en ikke ha så mye mindre bil for at den foran skal sitte nogenlunde godt. Og til alle dere som tenker å forovervende barna deres før de er 3-4 år bør virkelig se på linken under, for så å gå ut i bilen og montere bakovervent bilstol til poden. Husk at hodet til små unger er prosentvis mye større/tyngre i forhold til kroppen enn voksne, pluss at nakkemusklene ikke er like sterke. Se på hodet til ungen i videoen så skjønner dere. Lykke til med bilkjøp og baby. MVH Martin -
Heisan og velkommen til forumet. En liten advarsel først, pass deg for BMW, du blir hektet Jeg brukte rundt 6 mnd på å finne min BMW, er passe fersk selv, men har brukt dette forumet til å lese meg opp på BMW 5 serie og her er det mye god informasjon. Igjen en stor takk til alle her på forumet. Når det gjelder motorvalg, så må du ut å prøve de forskjellige motorvalgene, personlig synes jeg det er stor forskjell på de, men det kommer ann på hva en er interessert i. Automatkasse er et must på en 5 serie synes jeg, men kan bli dyrere å reparere enn manuell. Men skift olje og "flush" kassa så er ikke den noe problem. Noen ting du skal se etter ved kjøpe av 5 serie Bakrutepusser, koster fort 2000-2500kr å fikse (BMW'en i den første linken i tråden ser ut til å ha defekt bakrutepusser, men ser ut som en veldig fin BMW) ABS sensor Rust innenfor tanklokket. Dette er det mange som har, og det kan fort bli en kostbar reperasjon på en touring. Rust på bakluke. Hvis den har luftfjæring bak og belgene ikke er byttet, så kan en regne med at de ryker på en såpass gammel bil. Ca 6000 for å bytte begge bak Hjullager Pixselfeil i instrumentpanelet Dempere på bakluka/bakruta. Kjenn etter om bakluka er tung å lukke Dette var det jeg kom på i farta. det finnes mange gode 5'ere der ute, bare til å ta seg god tid og prøve en del av de som er tilsalgs for å danne deg et bilde av hvordan de er. Lykke til MVH Martin
-
Hei Det kostet meg ca 6000 kr å få byttet begge belgene hos Strandveien auto (BMW forhandler i Trondheim) Og mange BMW forhandlerene har også avtale med BMWccn der en får rabatt, så det kan være lurt å melde seg inn der (koster 450kr året og det tjener en inn) http://www.bmwccn.no/nor/kapittel2/index.htm Ellers er det lurt å bytte begge sider da den andre er like slitt og kan ryke rundt neste sving den også
-
Hvis jeg ikke tar helt feil så er det 2-delte BBS RC090 felger, og det er rimelig stiv pris på de MVH Martin