Gå til innhold

code13

Medlem
  • Innholdsteller

    448
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Ålesund

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

code13's Achievements

  1. ja det var en god ide spruddel. Jeg handler ofte litt for mye snus når jeg først er i svinesund. er jo fin sted å gjemme det.
  2. roald: takker for info! Notert til neste gang jeg skal baki der. Og takk for hyggelig kommentar om senk. lamar: hehe Vedder på at at det er fler enn oss som ikke viste det! Forøvrig - gøy å mekke litt, spare penger og selvtillitten på å skru blir litt større Ellers, så har jeg ikke fått hørt noe mer på motor. skal ta bilen på en runde imorgen og sjekke litt nærmere.
  3. DIY HELG: Skiftet tennplugger - Litt tungvint å måtte ta av så mye plastikk, men ok siden jeg skulle bak dit uannsett Skifter vakumpumpa. J*vlig trangt, får såvidt hånden bak. Måtte føle meg fram til skruene, og fikk såvidt lirka inn en liten skralle. Heldig bare 3 skruer som ikke sitter så hardt. Hadde ingen slangeklemmer og butikkene var stengt, tok mazdan og kjørte til 7 bensinstasjoner - ingen hadde!Men ble ett par pølser da Byttet luftfilter. slit å sette tilbake det store luftrøret, og skur så mye for å bytte ett filter. I min gamle Vectra var bare å løfte noen klips. Når som alt var av, hvorfor ikke ta litt tid til å tørkestøv, ta midler på plastikk og slanger. Ser rent og pent ut! Bytte kjedestrammer, den nye er den øverste. slitsomt å bytte denne, det var en slange i veien, og når man skal ha den inn igjen så må man gi en ett trykk samtidig som man skrur, ikke lett når det var trangt og lite plass å jobbe med. Kupe filter skiftet Alt montert igjen og beveger meg til bakenden av bilen - for demperene skal byttes nå. Oppdaget noe nytt idag Når man løfter på bagasjegulvet kommer man til dette rommet: Der har jeg ingen reservehjul, så derfor har jeg puttet backup viskere der. Oppdaget at det var ett rom i midten. Der fant jeg nøkkel til avtagbare hengerfeste Jippi. Så nå har jeg tatt det av. Og enda en overraskelse var når jeg løftet av dette rommet igjen: Jeg hadde jo visst reservehjul allikevel! Forøvrig en drit jobb å skifte bakredempere, hele interiøet må ut og når man skal sette alt tilbake så: har man 3 skruer til overs :/ Her er DIY lenkene til de som er interessert: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/07/09/93 http://www.impee.co.uk/sparkplug_change.htm http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ir-t89903/ http://www.impee.co.uk/air_filter_change.htm http://www.youtube.com/watch?v=orqKEm7kcWQ _________________________________________________________________ Så.... har lyden blitt bedre? Nja, lyden er ikke vekk. men den har blitt mye mindre i mine ører. Den er ikke så tydelig lengre. Får sjekke igjen imorgen. Her er video av før vakumpumpe ble skiftet: og her er video av etter: Så...noen andre ideer? Noen med e46 n42 motor i ålesund som jeg kan høre på litt??
  4. ja jeg har vært gjennom biltema greiene jeg også, har gitt vekk min 2 hode maskin. Du kan bruke puter fra Clas ohlson på de 2 hode maskinen (70kr 2stk) - mye bedre puter enn de fra biltema. Du finner gode maskiner til ok penger som feks dette: http://www.scandicshine.no/index.php?ro ... uct_id=474 med en slik maskin (oscilerende/dual action) trenger man ikke å være så redd for å brenne gjennom lakk som en roterende maskin. Men det er mye å lese og lære, en god start er å lese deg opp på DCN.no
  5. Fin bil og elsker den fargen er på utkikk etter en lemans blå e91 vi og. 318d duger? skal ikke ha en racer, men butikk/bhg og 1 gang i året en langtur. Polering: 3M er jo gode produkter, du kan jo prøve Scholl sine produkter. (scandicshine.no har en del) Tror nok det er maskinen din som må oppgraderes, fordi jeg har brukt 3m på mange biler uten problemer. hva slags maskin har du?
  6. lamar: takker ganske fornøyd selv, ikke for lav og ikke mega høy som den var. eibach ja, husker aldri om det var 35/25 eller 30/25.
  7. Senking av bil: Høyde før: Når hjul og demper er av, hvorfor ikke ta litt tid til å pusse litt på plastikk, fjerne støv, sand o-l.: På igjen med støtdemper og senkefjærer: Senke fjær bak installert, venter på nye dempere skal komme: Noen bilder: Her er DIY instruksene jeg følgte: http://www.badenscarpages.ca/e46-shock- ... placement/
  8. nrjey: ok takk for svar. jeg også har like dekk/felg dimmensjoner som du. husker ikke inpress. men går sikkert fint. Da blir det senking! 3liter diesel blir nok for dyrt for meg, skal selge mx5'n og bmw'n snart - så får se hva neste bil blir - ikke sikkert det blir bmw heller. Kennet: huff... håper det ikke er noe mer enn vakumpumpa. Hørte på en 316i 04 modell igår - hørtes ganske lik ut som min med en svakere dunking. Stetoskop må anskaffes ja. jts: ok takk, tennplugger byttes nå hvert øyeblikk. ps. Hvilken tennpluggnøkkel skal jeg kjøpe? Leste 10mm ett sted, er det en unormal størrelse? hørtes litt liten ut?
  9. utrolig kjedelig med motorfeilene du fikk - hadde grini i 2 uker om dette var meg. Fin senk du har på bilen, er det noen problemer i forhold til det? Ferger, dumper og sånt?
  10. Har nå handlet kjedestrammer, vakumpumpe,nye dempere rundt+puter+tårnlagere,tennplugger+ div smått. Så nå blir det det mye "mekking". Hadde ikke tenkt til å senke bilen pga det er en familie bil, men fikk litt lyst til å hive de på nå som demperne skal byttes uannsett. Er snakk om 30/25 senk - vil jeg få problemer av/på ferger? Jeg tenker når man kjører ned i kjelleren (typen Bastø moss-horten) Noen som har erfaring?
  11. takk for innspill nrjey. huff.... trodde BMW hadde solide motorer jeg. (er vel ikke noe mindre på andre merker kanskje heller) men jeg får prøve å skifte vakumpumpe og kjedestrammer når jeg skal skifte tennplugger nå. så får vi se om lyden forsvinner. Oppdaterer videre når jeg vet mer. PS: Det virker som om du kan litt om motorer, hvilken e90/91 motor skal jeg helst gå for? skal oppgradere snart.
  12. takk for produktnr. ja kan virke litt trangt helt i bakkanten mellom motoren og veggen. http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f91 ... ndex3.html her er en som har tatt av....ser ikke sååå altfor komplisert ut. skal av med det andre også, skal skifte tennplugger også. Har du en DIY for kjedestrammer så blir jeg glad adr: steinbukk@hotmail.com eller på PM.
  13. nrjey: ja. kan fort mistolkes som diesel. Vært borti det før? Var på verksted idag, og de mente at det kunne være vakumpumpen som er slitt.
  14. Takk for mange svar alle sammen...var idag hos BMW og fikk verksmesteren til å høre på. han mente at dette ikke var ventilene pga det var ikke den slags takt på dunkingen. Mente at det kunne være vakumpumpa som var slitt - det var ikke farlig for motor, men går utover bremsene - ved at de blir harde hvis vakumpumpa ryker. a4driver: ja den videon høres ganske lik ut egentlig. prøvde å spille 2 videoer samtidig og det virket som samme lyd og takt. 6200kr skulle verkstedet ha for arbeid og deler. julians: kan godt bytte kjedestrammer også hvis det ikke er vanskelig og tar bare 10 min (1time for meg). Jeg kan ikke mekke så mye, men greier å følge en DIY. hva heter kjedestrammer å engelsk? skal bestille litt små ting fra gs/koed... heter delen bare kjedestrammer? noen som vet hvor jeg finner ny vakumpumpe på GS? igjen takk for all hjelp oppdatere videre når jeg vet mer
×
×
  • Opprett ny...