Gå til innhold

kekzneb

Medlem
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Haugesund

kekzneb's Achievements

  1. http://www.h-avis.no/nyheter/kjorte-i-stolpe-og-havnet-i-tjern-1.7550223
  2. Hei, er på leit etter en M50B20 motor til min 94 mod. e36. Bør helst være i området som står beskrevet i parantes. Motoren må være komplett, slik at det blir plug and play. Helst under 200k km, men kan gå over. PM!
  3. Hei, ønsker å kjøpe luftmassemåler til min 320i 94 mod sedan. Viss ikke, hvor er det billigst å kjøpe?
  4. Hei Var på europris å så på denne oljen : Mobil1 0W-40 "Turbo Diesel". Det jeg da lurer på er om dette kun er for turbo diesel motorer? Har tidligere kjørt på Mobil1 0W-40 "New Life" på min M50b20. Er dette samme oljen?
  5. Tingen er, at det står det samme i vognkortet også. 5900 i slagvolum
  6. Var å sjekka div på mekonomen, da så jeg noe merkelig da jeg tasta inn reg nr,et mitt; Slagvolum 5900. Stakk ut å sjekka vognkortet også, der sto det jaggu meg det samme:p Er det mulig av vegvesenet å gjøre en så stor tabbe? Jeg mener, du kan jo ikke ha feiltasta det i forhold til 1991 cc http://webkat.mekonomen.se/inetkat/default.asp?hbutik=6023-000&hsprak=N&htider=fra+22%2F6+man%2Dons+%26+fre+08%2E30+%2D+16%2E00+%B7+tor+08%2E30+%2D+18%2E00+%B7+l%F8r+10%2E00+%2D+14%2E00+stengt+fra+l%F8rd%2E+27%2F6+til+15%2F8+++&hadress=Hemmingstadvegen+15%2C+5504+Haugesund%2C+Tel%3A+5270+7300&hepost=haugesund@mekonomen.no&hregnr=rh45351
  7. Hei, har en 320i 94 mod. Problemet mitt er da at når bilen er helt kald, f.eks når den har stått over natta, så fusker den mye. Men når bilen begynner å bli varmere så går den normalt. Det som også skjer av og til , viss jeg gir gasspådrag så gir den et lite "hakk". Deretter går den normalt igjen. Kan det være tennpluggene som er modne for utskifting? Bilen har rulla 260k og forrige jeg er ikke sikker på om forrige eier skiftet dem. Han hadde bilen fra 210k til 250k km. Takk på forhånd
  8. Som sagt før i posten, så kommer det ingen hvit eller svart eksos, helt normal farge når jeg gir på. Merker heller ingen kondens.
  9. Ekspansjonstanken er helt original, ikke skiftet. Varmapparat fungerer utmerket, ikke problem med at den overoppheter seg. Har ikke tømt den for kjølevæske. Har fyllt tanken opp med kjølevæske og hadde litt gasspådrag mens vi gjorde det. Fyllte det opp såpass at det kom ut ren væske uten luft fra de 2 lufteskruene, en etter en. Skrudde deretter igjen lufteskruene, og lokket. EDIT: (Det var jeg og en kar fra verkstedet som gjorde dette.) Gjort dette 2 ganger i et forsøk på å få ut noe resterende luft som vi kanskje trodde var der. Bilen har vært varm når jeg holdt på med dette. Det minker så betraktelig at jeg må fylle mye på, går fort 1,5 liter per kjøretur på ca 30 km. Problemet startet på tirsdag denne uken.
  10. Hadde intervaller der jeg prøvde å presse systemet litt på rundt 3000 rpm, fortsatt ingen lekkasje. Viss ekspansjonstanken er som du sier, sprukket, burde ikke det bli en liten lekkasje da? Var ikke en dråpe væske å se. Men får nok sjekke ut ekspansjonstanken nærmere da vil jeg tro. Takk for svar
  11. Hmm, får ta turen innom Bavaria i morgen og teste ut nytt lokk + pakning. Viss det er det som er problemet, så må jeg le litt
  12. Har et særs merkelig problem med bilen min : E39 520i 97 mod. Det forsvinner kjølevæske så jeg må etterfylle. Problemet ble oppdaget en dag jeg skulle på jobb og hadde akkuratt parkert, da det kom opp "Check Coolant Level". Skiftet vannpumpe, termostat og termostathus i desember 08. Tok den i dag opp på bukk, deretter tok jeg av bunnpanna og lot den stå på tomgang i 1 - 1,5 time for å se om det dryppa ned på det tørre garasjegolvet. Nada niks, og nå hadde ikke kjølevæske nivået engang synket. Men en tur på 2 mil kan godt resultere i at væskenivået synker fra fullt og deretter synke med 2-3 streker på ekspansjonstanken. Dette er når bilen er varm. Termostaten holder seg helt stabil når jeg kjører. Slangene er heller ikke noe spesielt harde, som om det hadde vært luft i systemet. Har peila olja og nivået er helt eksemplarisk, ingen klumper eller hvite flekker. Åpna oljedekselet på blokka og var ingen hvite avleiringer. Svetter heller ikke noe rundt toppen. Ekosen er det ikke noe merkverdig kondens i, heller ingen merkelig eksosfarge. Så jeg er helt rådløs, viss topp pakning var gåen så burde vel iallefall noen av disse symptomene komme? Any thoughts?
  13. Disse passer rett på e39?
  14. Ønsker å kjøpe nye felger til bilen, da jeg nå har et sett 16" som trenger dekkskifte.. da tenkte jeg like greit at jeg kunne kjøpe nye felger, MED dekk. Småskader går greit ( ikke store kutt), men null kast. Kan hente i Rogaland, Hordaland( ikke lenger nord enn Bergen).
  15. Bare slenger denne inn her jeg, hva er en 325i 91 mod verd? Rulla 280 000 km og har et rusthull på den ene kanalen, EU godkjent til 2011. Bytta slitedeler for 25 000 i fjor. "damekjørt"
×
×
  • Opprett ny...