Gå til innhold

J-R

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Akershus
  • Kjøretøy
    2005 120d

J-R's Achievements

  1. Kjøper hel og pen M-sport frontfanger til E87 i farge sapphire black. Kontakt meg på PM
  2. Hvilke dimensjoner og innpress er det på disse? Hvor i landet befinner de seg?
  3. J-R

    BMW dieselmotorer

    Er det noe fordel å blende dette da? Det vil jo føre til mindre luft inn. Samme som når flapsene er stengt eller..? Det beste må vel være å tette hullene etter pinnene med feks skruer og la resten være åpent. Deretter få en map som tilpasses økt luftmengde ved lavere turtall(under 2000rpm)
  4. J-R

    BMW dieselmotorer

    Interessant! Du fjernet flapsene uten å erstatte med blindplater? Hvordan går den på lavere turtall/belastning? Går den jevnt over hele registeret?
  5. J-R

    BMW dieselmotorer

    Jeg testet dette på min 2005 120d. Startet med helt tett propp og "borret meg oppover". Fant ut at 7mm hull akkurat var nok til å hindre CEL. Kjørt med dette i 2 år nå. Den beste måten er selvfølgelig å programmere bort ehle EGR driten
  6. J-R

    BMW dieselmotorer

    Nei, men du kan sette inn en propp(restrictor) i røret rett før EGR ventilen med et 7-8mm hull. Dette slipper akkurat nok eksos gjennom til å unngå feilmelding. Jeg har samme bil som deg og har gjort dette
  7. J-R

    BMW dieselmotorer

    Ja glemte å si at dette gjaldt min bil som er en 2005 120d
  8. J-R

    BMW dieselmotorer

    Ja monteringen fungerte bra. Måtte file litt av pluggen for å få den til passe 100%. Rengjorde EGR og innsug med Mr. Muscle Oven cleaner. Har sett bilder av værre, men de var absolutt modne for rengjøring! Har kjørt ca 15000km siden. Fungerer bra, men har ikke åpnet opp for å se hvor mye gørr som slipper inn gjennom EGR systemet nå. Står endel om EGR på babybmw.net forumet. Her er en post jeg la inn der etter å kjørt litt logging på EGR funksjonaliteten med Bavarian Technic Software: "Did some testing today. I have the Bavarian Technic software and with this you can monitor realtime values from your engine on a laptop connected to the OBD2 port. One of the values to monitor is the EGR operation. The value is displayed as % so I guess it is how much open the EGR valve is. My goal was to find out under which conditions the valve is open to let the exhaust gas in. Connected the laptop, started the software, chose the EGR option under the engine menu and went for a ride. This is my observations: When engine is cold the valve is closed. When reaching operating temperature the valve opens when the engine load is light(accelerator pedal lightly used). Typical highway cruising means valve is fully open. As soon as the accelerator is pushed(engine load increase) the valve closes(gradually). The valve is closed at RPMs above 2000 The valve is fully open at idle. When idling for more than about 15 minutes it closes. The valve operation is not on/off, it gradually opens and closes. So to conclude from my observations it seems that careful(economic..) driving and a lot of idling is what will gunk your EGR and intake.. My conclusion is that it will be smart to drive your car hard at regular intervals to clean it out Then I decided to blank out the exhaust side of the EGR with a 22mm brass tube plug. After a few minutes drive the CEL came on and the error code said the EGR system was faulty. I ended up drilling a 8mm hole in the plug. This seems to be enough to keep the CEL from lighting. The inner diameter of the piping is about 24mm so I hope the decrease in exhaust gas should be significant. I will have a look int the EGR valve after a while to see if it still gunks up. Anyway now that I know under what conditions the valve is open I can avoid driving like that for long periods"
  9. J-R

    BMW dieselmotorer

    Jeg kjøpte en messingplugg på Clas Ohlson(til plugging av rør) og borret et 7mm hull i den. Denne pluggen passer akkurat i EGR systemet og et 7mm hull er akkurat nok til å hindre CEL i dashbordet. Selv om det fremdeles slipper inn noe eksos i innsuget er det vesentlig mindre enn originalt. http://www.tuning-diesels.com/BMW/EGR%20restrictor.pdf
  10. Ingen som trenger rimelige sommerdekk? Lagt til bedre bilder
  11. Har 4 stk sommerdekk som har stått på en 3-serie. Ca 5-6mm mønster. Prisantydning: 1000,- Befinner seg i Oslo-området. Sender ikke, men kan evt. leveres i området etter avtale Lagt til nye bilder
  12. Sendt deg PM
  13. Har ikke peiling Aldri brukt de selv.. Stod på en delebil jeg hadde en gang. Er det noe skader på de som tilsier at det er kast i de da?
  14. Er de uten kast?
  15. Takk for tips. Viste seg at den boksen som fordeler lufta fra kompressoren var defekt. Lånte den fra passasjersiden.
×
×
  • Opprett ny...