Gå til innhold

Eskildd

Medlem
  • Innholdsteller

    111
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Eskildd's Achievements

  1. Har du mere informasjon om kassen, automat/mauell, modell, hva står på merkeskilte på siden av kassen
  2. Har du noe mere informasjon om hva kasse det er (manuell automat), mod, hva som står på skiltet på siden? triptronic
  3. Tlf nr: 95197443
  4. Hvor holder du til? Og har du et tlf nummer jeg kan nå deg på ?
  5. solgt? Om ikke, har du et tlf nummer jeg kan nå deg på?
  6. Har en 530d 1999 som har en slitt girkasse, har funnet en delebil som er samme årsmodell, men er en touring. Vil jeg kunne finne alle delene jeg trenger fra den, da touringen er komplett, eller må noe skaffes ? hva må gjøres med elektronikken med tanke på at min bil er orginalt en automat, hva må jeg gjøre for at den skal fungere med manuell?
  7. Okei, men er det mulig å bytte gm med en zf kasse da?
  8. Har en 530d 1999 mod med sliten girkasse, så lurer på om noen har peiling på om det går å bytte ut gm kassen som står i min nå med facelift zf kasse, eventuelt hvor mye som må gjøres om det går? Takk på forhånd
  9. Hei. Bilen er en E39 530d 99 mod tysk import. Lurer på om noen vet hva en pumpelyd fra hjulbuen kan være for noe? Er webasto på bilen men den funker ikke, den starter ikke når den stilles inn for å starte i alle fall. Men hvordan kan det ha seg at det kommer en pumpende lyd derifra når den ikke er "aktiv", vet det er en vannpumpe der som skal sirkulerer vann for oppvarming ilag med webastoen på et vis. Men skjønner ikke hva som plutselig kan føre til at det skal komme en pumpelyd derifra sånn uten videre? Noen forslag?
  10. haha, glemte helt å skrive det i farten. e39 530d 1999
  11. Utrolig mye flott info på denne tråden!! lærte mye ved å lese igjennom..! men jeg sliter med noe annet som jeg ikke har funnet noe løsning på enda, når bilen er kald og har stått over natten for eksempel og det er kaldt ute dvs. 2- eller mere, så sliter bilen med å komme igang etter den settes i drive. det må så masse rpm til for at det skal bli bevegelse i bilen, etter noen meter så "løser" det seg og bilen drar bedre og trenger ikke så mye rpm, ikke like bra som ved varm bil men MYE bedre en ved oppstart, både forover og reverse,. Er tysk imp, å er nylig skiftet olje og filter i girkassen, tømte kassen flere ganger ved oljeskiftet.skiftet gammel- fylte ny-kjørte-tømte-fylte-kjørte-etterfylte. Hadde samme problem før oljeskift. Men ved oppstart å bilen får stå og gå 10-20 min er den fin, ikke noe problem. Det jeg lurer på da er om det kan ha noe med mappingen å gjøre siden det er en import? ved kald vær. Skal være chipet til 220 hk, kan det ha gjort noe med map i forhold til girkassen, for med normal driftdtemp. drar jo bilen som fy. Noe variert drag noen ganger ved normal drift temp har jeg også reagert på også, noen ganger drar den bra, andre ganger som fy? Kanskje litt rotete skrevet, men det er sånn problemene mine er.
  12. Var under å sjekket sånn snarest etter vakukslangen, men så den ikke ved første øyekast, så kan ikke si noe sikkert om det er den eller om den er der. Har vell også den beryktede gm kassen. Hadde samme problemet idag tidlig, hadde vært kaldt i natt,så det var frost på frontruten. Var lite "skyv" i bilen, men etter 20-30 meter virket den helt fint igjen. Girer helt fint, drar godt, og slurer ikke. Rart... Får vell prøve å bytte olje å filter å se hvordan det går, viss ikke må jeg på girkasse jakt Viss ikke det er noen andre råd noen har å komme med da?
  13. Har du fløytene/hornene? Pris? pm
  14. Har du fløytene/hornene? pris? pm
×
×
  • Opprett ny...