Gå til innhold

j-bravo

Medlem
  • Innholdsteller

    176
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Hamar

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

j-bravo's Achievements

  1. Stemmer, solgt til mb4ever. Motorvarmerledning og en ekstra nøkkel til låsebolt sendes pr post. Den andre nøkkelen ligger i det lille rommet til høyre i bag.rom. Moderator: tråd kan stenges/slettes!
  2. Ja. Har ikke fått tid til å bytte kassa og fikset kanalene ennå. Tenkte å ta det senere i vinter.
  3. Tar ikke innbytte. Bytter kassa selv på denne nå. Fortsatt til salgs!
  4. *SOLGT 5. JANUAR* Meget pen og påkostet samt godt vedlikeholdt E34 med den rette meget pene grå-fargen (ikke mange av disse!). Kun 3 eiere i Norge etter bruktimport i 1996: 2 personer i samme familie i Molde og nåværende eier. Km.stand 300`. El vindu foran, el luke, sentr.lås (driver h.framdør må byttes: følger med), dyr pioneer spiller. Byttet de siste 3 år: dempere fjærer m/fjærbeinslager, støvkapper osv alle stag i forstilling bremseskiver+klosser rundt om (byttet til ventilerte foran da uventilert var originalt på disse!) servoklokke dynamo m/reim strammeanordning osv glødeplugger vannpumpe termostat eksosanlegg (bakre del) hovedforinger bakstilling (kvittering på 5.000 fra bilverksted) kupevifte m/motstand ++ Sommerhjul: Rondell 8.5/10x17 med 225 og 255 Nankang (noe trappet på indre kant bakdekk) Vinterhjul: 16" med 205/60x16 Hakka (mønster for en vinter til) Defa motorvarmer med inntak til kupevifte. Starter lett og går godt! Påkostet en del i nylakkering høsten 2012: baksjermer, koffertlokk, bakfanger, nedre del dører, speilkapper. Ellers rimelig grei i lakken alderen tatt i betraktning. Det som må fikses: Aut.kassa slurer og hopper ut av gir ved stans. Dette er trolig pga konverter som er slitt og ikke klarer å holde trykket på oljen. Byttekasse i god stand følger med. Pen i lakk med endel rust på de vanlige stedene: jekkfestene/kanalene. Her kan den rette nevenyttige få seg en pen klassisk cruiser med det fine kantete karosseriet! Frist for EU: 31.03.2015 Selges: 25.000 Befinner seg på Hamar. Tlf/sms: 91 86 96 58 (Kan være litt opptatt men tar raskt kontakt igjen dersom ikke svar!) Ps: Beklager overeksponerte bilder.
  5. Sort original bil med alt utstyr unntatt skinn og klima. Km.stand 235.000. Bilstein dempere + fjærer byttet for 4 år siden. Førerdør er rusten i nedre del. Gått lite etter dette da min onkel har hatt den som nr 2 bil. Hengerfeste. Helårsdekk. Det er et merkelig problem: den kan gå som en klokke for så å bli veldig tungstartet etter en stans av motoren. Eller den starter ikke i det hele tatt. Så kan man vente 10-20-30 min og den starter og går som en klokke igjen..!?! Girer strøkent, kick-Down fungerer som den skal. Problemet MÅ være en mindre bagatell så her har den rette nevenyttige muligheten for å skaffe seg en kommende klassiker og cruisebil. Selges: 15.000 Står på Stange/Vallset sør for Hamar Tlf/sms: 91 86 96 58 (Dersom det ikke er svar tar jeg kontakt ved anledning så raskt som mulig).
  6. Ok, men sendte Mail til bmw på Hamar og de sa at det bare var 5-serie E34 som brukte den konverteren den hadde og at 3-serien sin ikke passet! Da får man høre hos GS - takk for tipset!
  7. Dette er aut.kassa til en E34 525 TDSA. Er det noen her som kan si hvilket år denne kassa er fra utfra denne type-plaketten:
  8. Mistenker gåen konverter på denne bilen så lurer på om noen har en konverter til e34'n liggende? Må være i god stand og ha lite km (Les: så lite km som mulig)!
  9. Ja, dere må bare ringe og høre. De har en god del relativt omfattende jobber inne nå bare så dere er forberedt på det. Men det er utrolig hva de får til. Siste jobben jeg fikk se der for noen uker siden var lakkering og deretter ombygging fra høyre- til venstre-styring av en Subaru stv med twin-turbo. Den blir grom!
  10. Har noe lignende vibrasjon på min. Kraftig risting på rattet ved nedbrems fra rundt 80-100. Samt at det rister konstant ved rundt 80-100 når vi kjører rett fram. Det gir seg merkbart ved sving til høyre/venstre. Har bytta skiver/klosser og de 4 stagene nede i forstillinga. Deler fra koed. Ved kjøring i "gang-hastighet" så kan jeg "små-tråkke" på bremsepedalen og da klunker det skikkelig fra høyre hjørne foran. Har også en meget løen styresnekke (har prøvd å stramme den, men det er skikkelig dø-gang) som skal byttes nå til en bedre samt alle stagene i styringen. Håper det er snekka, hjelpesnekke/foring eller stagene der som gjør dette her. Men skjønner på fler her at stagene jeg fikk fra koed også kan ryke etter såpass kort tid...
  11. Ah, okey. Prata med en i sommer som hadde gjort den jobben på en E32 en gang. Jeg kan jo sjekke litt nærmere med han. Det er jo bare hærlig å ligge på ryggen der nede ja...*not*
  12. Har fått høre at det visstnok er en smal sak å ta ut varmeapparat-registeret på E32. Nede ved pedalene på førersiden var det visstnok å ta seg forbi litt deksler osv før man får ut registeret. Det må taes ut for å fastslå hvilken type/merke det er. Har ikke kommet så langt selv ennå, men håper å få tid nærmere våren..
  13. Hmm, én ting jeg kom til å tenke på når du sier dette er noe som alltid har vært med denne bilen i de drøye 2 årene jeg har hatt den; Når bilen står i ro (uavhengig om motor er driftsvarm eller ikke) og den står i P og girvelgeren settes i D (eller R eller 4, 3 og 2 for øvrig) så kjennes det et tydelig "napp-lite dunk" (:lyd) og at motoren "tar i" med et tydelig turtallsdropp..for så å gå rett til normalt turtall, og man kan skli avgårde. Jeg vet at biler med automat går litt ned i turtall nå de settes i gir, men her er det et skikkelig "dropp"..før det går opp igjen! Det har nesten vært slik at motoren har blitt kvalt....OG, nå i de siste 2 månedene så er det nettopp det som har skjedd noen ganger...den "tar i" så hardt at motoren kveles...men bare noen ganger som sagt. Det har skjedd etter kjøring til driftsvarm og at den har stått i ro i kanskje 2 timer mens jeg er på trening. Det har også skjedd under driftsvarm tilstand ved normal kjøring-stopp-rygging (når spaken flyttes til R også D igjen). Edit: Det skjedde jo når du prøvde den også bmw520 (brukernavn) Så, hva vil dét si, at motoren (bare noen ganger) kveles når girvelgeren flyttes fra P til et gir...?
×
×
  • Opprett ny...