Vrir på tenningsnøkkelen. I posisjon 1 vises antall km og sikkerhetsselevarsellampen på. På andre hakk skjer ikke annet enn at det som lyste på hakk 1 dimmes ned slik at det nesten slokner. Vrir til startposisjon, intet annet skjer. Monterer voltmeter på batteriet, det viser 12,6V hele tiden.
Måler på baksiden av tenningslåsen der strømmen kommer inn, så er det i posisjon 0 og 1 samme spenning som på batteriet. Vrir så til "tennings-hakket" (2) og batterispenningen detter til ca 1,96 volt på baksiden av tenningslåsen, men fortsatt 12,6V på batteriet. Likedan i posisjon for start (3). Tar nøkkelen tilbake til 0 eller 1, og etter noen sekunder er det 12,6 volt inn på tenningslåsen. Står den i posisjon 1, så vises antall km og sikkerhetsselevarsellampen med normal styrke etter noen sekunder. Idet at spenningen blir normal, så høres et klikk bak hanskerommet.
Kobler til et hjelpestartbatteri med startkabler, så starter den med en gang. Den starter på neste forsøk uten ekstra startbatteri, men på 3 forsøk er den "død" igjen!
Finnes det noen med erfaring om dette?