Gå til innhold

Knekten

Medlem
  • Innholdsteller

    83
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

1 følger

Profile Information

  • Bosted:
    Halden
  • Kjøretøy
    U11E, E82

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Knekten's Achievements

En enkel statusoppdatering

Se alle statusoppdateringer av Knekten

  1. Heisann,

    Ser av en tidligere tråd at du har fikset et tilsvarende problem som jeg sliter med.....

    -Startsperre og rattlås aktivert på E60/61, etter bytte av batteri. Har forsøkt å koble bort IBS, uten at det gjorde noen forskjell.

    Har både INPA og ISTA+ tilgjengelig og installert på laptop, -men har aldri brukt det.

    Ble brukt med remote tilkobling via LAN-kabel og Twitter på en tidligere BMW for å tilpasse en brukt CCC- enhet til min bil.

    Hadde like før dette problemer med en ABS-sensor, -som etterhvert genererte en "skog" av K-bus relaterte feil. Kom ikke så langt at jeg fikk fiksa dette, før batteriet takka for seg.

    Hadde vært supert om du kunne gitt meg noen tips slik at jeg fikk liv i bilen igjen. Nå er den ikke engang flyttbar.....

    Mvh.

    Arnstein Hammerseth 

    tlf. 953 08 448 

     

    1. Knekten

      Knekten

      Heisann!

      Dersom det er en EWS synk som må til, så skal det være lagret en EWS-relatert feilkode.

      Her er en video som forklarer dette i detalj med INPA:

       

      Håper det hjelper!

       

      Mvh
      Morten

    2. Hammerz

      Hammerz

      Takker og bukker! Da er dette problemet løst, -og bilen starter og går, men jeg har også et annet som jeg sliter med å rydde opp i.

      Det begynte med alarm på manglende registrering fra ABS-sensor V.F. 

      Kort tid etter trigget dette en mengde alarmer på diverse styreenheter, -relatert til K-bus. 

      Bytta sensoren med en som jeg hadde liggende og som skal virke, -etter å ha riktig motstand. Men fortsatt ingen registreing av omdreininger og umulig å fjerne feilkodene som ligger lagret. 

      Bruker en Foxwell NT520 Pro, med BMW-programvare, som har vært til god nytte på flere biler tidligere.

      Finnes det noen som kan bidra til å løse dette problemet også?

      Har jobbet et helt yrkesliv som skipselektriker, så feilsøking har vært en naturlig del av jobben, men "moderne" biler med sine forskjellige kompakte og avanserte styringer, må jeg innrømme at jeg tidvis sliter med.

      Har dårlig erfaring med merkeverksteder, -der det ikke handler om garantisaker. -Ikke mye tips og råd å få der........

×
×
  • Opprett ny...