Gå til innhold

kelvin

Medlem
  • Innholdsteller

    72
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kelvin's Achievements

  1. Takk for bildet og gode råd. Da har jeg lokalisert luftmassemåleren. Men klarte ikke å ta den ut, da den var litt skjult. Har også lokalisert pluggen til denne. Men har ikke tatt den ut ennå. Bilen reagerer normalt når den er kald. Derimot så reagerer den litt merkelig når den er varm OG når den står stille. Da går turtall ned til ca 500 fra ca 750. Og jeg kjenner da at bilen rister. Kjenner ellers ikke noe spesielt mens jeg kjører bilen. Motorlampen lyser som sagt sporadisk. Og dette har skjedd siden November 2014. Det kan ta flere KM før den forsvinner/kommer tilbake. Følgende har jeg notert: @75551km : motorlampen går vekk. @75825km : motorlampen lyser. @75889km : motorlampen går vekk igjen. Jeg skal prøve å koble ut MAF senere. Og motorlampen blinker når jeg kjører nedover en bakke med 5. gir i ca 40-45km/h med ca 1100 turtall uten å gasse på. Dette skjer ganske ofte.
  2. Hei, Har i det siste fått følgende feil: 29CC misfire several cylinders. 29CD misfire cylinder 1. 29CF misfire cylinder 3. 2D32 Intake manifold, pressure sensor, plausibility. Gul motorlampe lyser sporadisk. Ikke så ofte. Det kan for eksempel gå over 100 KM før den lyser igjen. Regner med at det er mest sannsynlig pga coils eller/og tennplugger ut ifra de feilkodene. Specs av bilen: 318i e90 2005 N46B20 129 HK ca 76 000 KM. Spørsmål: 1) Hvor ligger MAF sensor? Har prøvd å google. Men finner ikke bilde som beskriver min model. Har lyst å prøve å rengjøre den litt før jeg gjør noe med coils/tennpluggene. 2) Hvor lenge kan jeg kjøre med disse feilkodene? Er det farlig å kjøre med dette? 1 år? 2 år? Tenkte å ta en langkjøring (ca 500km) neste måned. Antar at man bare mister litt hestekrefter og bruker vel mer bensin pga misfire? Det kan vel ikke skade motoren eller andre komponenter? Takk på forhånd.
  3. Jeg brukte Battery Monitor fra biltema: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Batterimonitor-1224-V-43332/ Slo på tenningen med nærlys på, før jeg leste av hvilespenningen. Under 12v.
  4. Da har jeg prøvd med "Ctek Zafir 45 batterilader". Etter 2 timer, så jeg at laderen/indikatoren lyste grønn (full) og oransje (ikke full) fram og tilbake med 40 sekunders mellomrom. Jeg lot den sto over natten. "Ladet" i over 11 timer. Ikke sikker på om den virkelig gjorde det, i og med at indikatoren hoppet fram og tilbake. Lyste mest grønn når jeg sist sjekket. Men lyste også oransje etter 30 sekunder eller noe. Men kom raskt til grønn igjen etter 3 sekunder. Sånn gikk den fram og tilbake helt til jeg koblet den fra. Jeg sjekket så hvilespenningen på batteriet rett etter 5-10 minutters kjøretur. Den var på 11.7. Ganske skuffet. . Tok jo 11 timer! Nå må det nesten være dårlig batteriet som er årsaken?
  5. Hehehe. Veddemål og sånt ja. . Det er denne jeg har: http://www.clasohlson.com/no/Cotech-batterilader/36-4818 Det er en der som skriver (anmeldelse) om at den "ikke gidder å lade". Kanskje det er laderen da, siden jeg har prøvd på 2 forskjellige batteri. Tenkte å gå til Clas Ohlson og spør om å få bytte min med "Ctek Zafir 45 batterilader": Denne er litt dyrere og har kuldemodus ser jeg. "Kuldemodus for lading under kalde vinterforhold." Vet ikke helt om det har noe å si. Men min har ikke det. Kanskje det som gjør at den er så dårlig? Det er jo vinter nå.
  6. Hei, Prøvde å lade batteriet på min BMW E90 318i 2006 modell. Etter 1-2 timer (eller før det, da jeg ikke sjekket tidligere) ble den "full" i følge indikatoren på laderen. Var veldig skeptisk til det, da den hadde hvilespenning på 11.4 før jeg ladet. Prøvde å plugge ut og inn av strømmen av laderen for å dobbelsjekke. Den var "full" igjen etter 1 minutt. Ladet batteriet mens den var i bilen (i garasjen). Terminalene fra bilen var koblet fra. Ute temperaturen var ca på 0c eller 1c. Brukte laderen "cotech 12v high performance automobile charger". Målte batteri-spenningen tidligere i dag. Hvile-spenningen var under 12v. Er batteriet dødt? Antar det er fra slutten av år 2005. Det samme skjedde med en annen bil (Opel 2010 modell). Takk på forhånd.
  7. Ja. Må nok lade det. Jeg har lader ja. Batteriet er nok fra slutten av 2005. Takk for hjelpen alle sammen!
  8. Takk for tips! Syns bare det er lettere å måle via sigaretttenneruttak. Tusen takk for det. Det visste jeg ikke. Har aldri prøvd det. Var veldig kjekt å vite det. Sjekket både rett før og noen timer etter kjøring. Var ikke noe forskjell som jeg kunne se. Med tenningen på / motoren av : 11.5v - 11.8v. Med motoren på / under kjøring : 14.7v. Ute temperator : mellom -2 og 0 celsius. Antar at jeg har et flatt batteri?
  9. Da har jeg kjøpt Battery Monitor hos Biltema. Jeg målte rett før kjøreturen.
  10. Takk for svar. Antar at en volt meter på kobles til selve batteriet. Går det ann å bruke noe som plugges i sigarettenneruttaket, for eks denne? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Batterimonitor-1224-V-43332/ Har ikke særlig lyst å ta av lokket på bagaserommet for å finne batteriet og muligens skru av metal-ramme som står i veien. Finns det en lettere måte?
  11. Hei, Vet noen hvordan man enkelt sjekker batterinivå på BMW 318 E90? Kjøpte denne batteritester på Biltema: For å sjekke nivået, slår man på nærlysene uten å starte motoren. Problemet er at jeg vet ikke hvordan man slår på nærlysene uten å trykke på "start" knappen (som starter motoren). Jeg har prøvd å vri lysbryteren. Takk på forhånd!
  12. hei alle sammen. det fungerte med å stille på temperaturen. dere hadde nok rett. tusen takk for svar og god forklaring! mvh k
  13. ok. men det kommer kaldt luft. skjer dette selvom de har satt seg fast?
  14. hei, ja har 2 soners klima. du mener at et speil har låst seg?
  15. Hei alle sammen. Har en BMW E90 2006 318i. Varm luft kommer bare fra førersiden. Fra passasjersiden kommer det bare kaldt luft. Har ikke hatt tid til å lese manualen. Dette kan vel ikke være normalt? Det går vel ikke ann å stille på det vel? Takk på forhånd. mvh K.
×
×
  • Opprett ny...