Gå til innhold

karsten

Medlem
  • Innholdsteller

    332
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om karsten

  • Bursdag 09/09/1973

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Interesser:
    nordre frogn
  • Kjøretøy
    E39 530dat M-tec

karsten's Achievements

  1. sjekk pumpa skikelig. er noen små "tenner" på den pumpa i tanken. hvis de mangle er det dårlig levering. bror hadde samme problemet med sin.
  2. syntes GSbildeler er helt ute på bærtur med prisene sine jeg. Trodde liksom det skulle være "litt" billigere på deler en å kjøpe det på bmw forhandler, men de har til og med lagt på litt på enkelte deler. eller som jeg har sett på enkelte ting, de kjører US $ priser X 10.
  3. Range rover kjørte med M51 i den som het 2.5 DSE. kom vel i 2002-03 med m57 motor. men da var jo nesten restan av bilen og lik X5 i understaell og meste parten av elektronik. BMW kvittet seg mer Rover tidlig 03. beholdt litt på 4wd avdelingen men blei fort solgt til ford den også. MIni beholdt de selv. Rover freelander kom med BMW diesel (M47)sånn helt på slutten. Nok om det forferdelig kapittel i BMW historie... Har ett Sjeldent og forhåpentlig lite problem på min 2001 530dat. Det hender sjelden gang at når jeg starter opp om morgenen at den "går" på 5cylindre. går å "homper" noe fryktelig. stopper jeg den og starter er det borte. finner ikke noe feil med Launch tester, men stoler ikke på disse. den har gått 311 000km. har fjernet swirvlflaps for lenge sden. skiftet glødeplugger for ett år siden. skifter olje og filter hver 10-12000km. er det noen som kan ha noen ide om dette?
  4. Hei vet du om den lille diesel pumpa til webasto virker? og hvor mye for den? send gjerne svar på 92855212
  5. Hei er det noen her som har en så liten "kneppe" pumpe til webasto (diesel) som sitter under bilen? webasto gjør ett tappert forsøk på å starte men får nok ikke noe drivstoff. Ta helst kontakt på 92855212. sms også.
  6. Dette var jo planke kjøring. var litt forskjel på "boksen" viftemotoren sitter i, enklere verson. Bortsett fra at jeg fikk motor til en annen bil. Brukte vel ikke mange timene. selv om jeg tok ut hanskerom og litt ekstar deksler. var litt ugrei den klipset til wire i fra de midterste ventilene. Litt kronglete den servomotoren som styrer de spjeldene også, men kan jo ha litt med størelsen på "pølse"fingrene som skulle ta den ut også.
  7. Tusen takk, Sorry for store bokstaver i topic. gammel vane..
  8. Hei Er det noen som har en DIY link/tråd på hvordan man bytter kupevifta i en e39 . lager masse rare lyder og virker når den selv har lyst.. lite slag i siden og den går..
  9. Ja, er jo litt kjipt hvis det har skjedd. Betalt en drøss med peng for noe som ikke virker..
  10. Hei Fikk en tlf fra en venn i går, han har en e46 330d med automatgear. Kassa har vært på overhaling pga den hadde streiket, han har fått igjen kassa, satt den i bilen, montert alt sammen, prøvekjørt og fått en kraftig vibrasjon når slipper gassen. Han hadde undersøkt litt etterpå og ser at det er spenn på 1-2cm i "hardy plata". må liksom bruke krefter får å få satt opp midtlagringen.. er det noen som kan ha noen tips?? Jeg skal ut å se på den etterpå i dag.
  11. noen timer, bare pass på at de ikke knekker. hender de sitter noe inne granskogen. så det kan fort bli trøbblete.
  12. Hei Hvor mye diesel skal det komme ut av retur stussne på dysene på en 97 mod e39 525tds M51?
  13. Hei Jeg har en e39 530dat i fra 2001 gått 303000km.(knapt innkjørt) Har i den senere tid opplevd litt rare ting. begynte med at det ble en veldig rar lyd i turbo, fant ut etterhvert at det var slått ett lite skall av eksosvifta. regnet med at det ikke var noe å bry seg om. har kjørt lenge med dette nå. fant ut at jeg skal bytte turbo, den nye turoen virket ikke idet heletatt pga noe som hang inne i turbo.. satt tilbake den gamle turbo. alt ok. fikk ny turbo, det samme med den, flyttet over noen av delene fra den gamle turbo til den nye så det ikke hang innvendig. trøbel etter dette, er at det kommer blå røyk, fra eksos, ingen effekt. sjekket slanger og beveglighet i control arm til disse små dingsene inne i turbo. koblet på en meko tester og fikk kode 1e30, sjekket opp denne på google. slettet feil å får den ikke opp igjen. Motor starter å går super fint, ingen lyder. kan kjøre motor fint opp til 2500 da er det akuratt som om det skjer noe rart, høres ut som den må jobbe volsomt, og plutselig begynner motor å jager/reguler men det skjer ikke noe med "wastgaten". sjekket med verdier på meko tek motor går påp tomgang ligger trukket på 1002mbar og når gasser på å legger den på 2500 er trykket på 1350/1450mbar, når den begunner å "jage" varierer den mellom 1540 og 1350mbar. Jeg tengte kanskje det var tett veivhusventilasjon også pga når slipper gasse høres det ut som det er montert på den største dump ventilen som finnes. puster voldsomt. løsnet påfylling lokket men hjalp ikke noe. sikkert masse jeg har glemt her, men er ganske sliten av problem ting. så hvis det er noen spørsmål, kom med dem. det som er gjort senere tid er byttet vannpumpe, begger termostater, olje å filter. rail trykket lå på 435bar på tomgang og gikk opp til 640+ ved øking av turtall. mate trykk sto på 4.1 bar.
  14. Hei Er det noen her som vet om hvor en eventuelt kan få tak i sånt? teker da bare på den delen som cat sitter i.
×
×
  • Opprett ny...