Gå til innhold

knutj

Medlem
  • Innholdsteller

    23
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Molde

knutj's Achievements

  1. Da jeg hadde et stort bilstereoprosjekt i min E39 fikk jeg spesialtilpasset en subkasse med 2x12 Ground Zero. Kassen er kun prøvespilt, og fungerte svært godt. Rett etter at jeg fikk subkassen kom en tulling og ville kjøpe bilen, men han var ikke villig til å betale for suben så da lufter jeg den for salg. Subenes navn og spesifikasjoner legges ut senere i dag, sammen med bilder. Vet at jeg betalte 3500 for elementene. Kunne tenkt meg 2200 for kassen inkludert elementene. Holder til i Molde.
  2. Når jeg drar ut kontakten på veivsensoren på min e39 så starter den fremdeles, er vel hvis kamgiveren er gåen at bilen ikke starter? sikker på at du har dratt ut riktig? er 2 kontakter rett ved siden av hverandre, men så lenge veivakselsensor er defekt vil ikke bilen starte, men om en kam sensor er defekt så vil bilen gå, men ikke normalt Nå vet ikke jeg hvordan det er med andre biler enn e39, men på min 523i e39 er det iallefall sånn at uten veivgiver går bilen dårlig, uten kamgiver går den ikke i det hele tatt. Vet at jeg har dratt ut rett kontakt, da jeg har byttet begge. Kontakten til veivgiveren er den som ligger lengst i fra når du står foran bilen.
  3. Hei! Når jeg setter på varmeapparatet mitt får jeg varme kun på ene siden, på andre siden er lufta kald. Noen som har peiling på hva dette kan være? Luft i systemet eller noe? Det er forresten på passasjersiden kald-lufta kommer, og siden dama er over gjennomsnittlig følsom for kulde må jeg vel få det fiksa
  4. Har identisk problem med min e39. Vær så snill å send meg en pm hvis du finner ut hva feilen er
  5. Når jeg drar ut kontakten på veivsensoren på min e39 så starter den fremdeles, er vel hvis kamgiveren er gåen at bilen ikke starter?
  6. Hei! Da jeg startet bien i morres oppdaget jeg at speedometer, turteller, temperatur, klokke, drivstoffmåler, forbruksmåler osv. ikke virket. Lysene som indikerer langys og blinklys virker heller ikke. Noen som har peiling på hva dette kan være? Min første tanke var sikring, men ble ikke noe klokere. Håper på svar!
  7. Fin DIY! En ting jeg lurer på ettersom noen vraket speilet mitt i dag er hvordan det er medledninger osv inni der? Fikk brudd på flere ledninger da bilen traff meg nemlig. Følger det med nye ledninger til speilene du kjøpte? Og eventuelt hvor er dine kjøpt? Pris?
  8. Ble i dag påkjørt og mitt venstre speil gikk til dundas. Er det noen som har et sånt til salgs? 97 Modell, helst svart. Eventuelt noen som vet hvor det er billigst å kjøpe nytt?
  9. Skal til å bytte kamgiver på min 523i E39 1997, for å nå tak i skruen som kamgiveren er festet med, må jeg av med en rund grå sak med kontakt i. Noen som skjønner hva jeg mener? Og eventuelt vet hva dette er? Sånn at jeg ikke skrur den av også spretter det fjærer og kulelagre i alle retninger. På forhånd takk!
  10. Ja, jeg hadde også god tro på at det var veivgiveren, men etter ta jeg byttet denne er jeg usikker. Kan selvølgelig være tilfelle at den giveren jeg satte på fra en krasjet bil også er gåen, men hva er sjansen for det egentlig? Forresten, feilkoder må vel ikke slettes for at problemet skal løses vel?
  11. Vet forskjellen på dem ja. Har byttet veivgiveren, men før jeg byttet den dro jeg ut kontakten av den og startet bilen. Da var bilen helt lik som før jeg dro ut kontakten, bilen ble altså ikke påvirket av at kontakten på vevgiveren var ute. Jeg mener å tro at dette er et sterkt signal på at denne er gåen, uten at jeg vet hvordan bilen skal oppføre seg uten veivgiver. Kan vel selvfølgelig være kamgiveren, men da skjønner jeg ikke hvorfor bilen ikke vil starte når jeg drar ut kontakten. Da kan den i tilfelle ikke være helt gåen.
  12. Skjønner ikke helt at det kan være kamgiveren, for så vidt jeg vet skal ikke bilen starte hvis denne er gåen? Og når jeg dro ut kontakten av kamgiveren startet ikke bilen, ergo kan det vel ikke være denne?
  13. Prøvde i dag og bytte veivgiveren i dag, men tok giver fra en annen bil som var krasjet. Bilen var akkurat lik etter at jeg byttet den, men det er selvfølgelig en sjanse for at giveren på den andre bilen også var defekt. Før jeg byttet giver forsøkte jeg å ta ut kontakten på veivgiveren og startet bilen, da var bilen helt lik. Gikk like dårlig. Dette tyder vel på at det må være veivgiveren eller? Prøvde også å dra ut ledningen på kamgiveren og da ville ikke bilen starte.
  14. Hørte av andre også at dette måtte være veivsensoren. Prøvde i dag og bytte denne, men tok giver fra en annen bil som var krasjet. Bilen var akkurat lik etter at jeg byttet, men det er selvfølgelig en sjanse for at giveren på den andre bilen også var defekt. Før jeg byttet giver forsøkte jeg å ta ut kontakten på veivgiveren og startet bilen, da var bilen helt lik. Gikk like dårlig. Dette tyder vel på at det må være veivgiveren eller? Prøvde også å dra ut ledningen på kamgiveren og da ville ikke bilen starte.
  15. Hei! Noen som har erfaring med å bytte veivakselpossisjonsgiver på e39? I tilfelle er det noen som vil forklare meg hvordan de gjorde det, hva de måtte skru løs osv? Har sett på giveren og det er temmelig trangt både rundt selve giveren og ved kontakten. Håper på svar:)
×
×
  • Opprett ny...