Gå til innhold

heatstroke

Medlem
  • Innholdsteller

    78
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Intetkjønn
  • Bosted:
    Oslo
  • Kjøretøy
    2004 530iA

heatstroke's Achievements

  1. Takk for svar! Ja, jeg har tatt diagnose noen ganger uten å få noe feilkoder på motor eller gir. Har ikke merket noe til at bremser eventuelt skulle henge på da jeg har trillet i N.
  2. Hei. Jeg har siden juni kjørt en 04 530iA. En ting jeg lurer litt på er om forbruket muligens er noe høyt. Jeg forventet selvsagt ikke super drivstofføkonomi med en 3l bensinmotor i tung bil med automat, men 1,5 til 2l på mila virker noe drøyt til tross for at jeg har under 1 mil til jobb og det er bykjøring hele veien. Selv har jeg tenkt på at det kan være defekte o-ringer i vanos enhet, noe som også kan forklare at den virker litt sluggish og veik på lav rpm (fullstendig klar over at dette ikke er en dieselmotor, men sånn jeg opplever det var min gamle m20b25 langt kvikkere og ikke mye svakere på lavt turtall). Noen som har tanker rundt dette? Setter pris på svar. Mvh, Per
  3. Seter foran, hvis du er villig til å selge kun forseter?
  4. Hei. Har nå søkt en del rundt på forumet, funnet en del informasjon rundt temaet men opplever at jeg ikke har funnet det jeg leter etter. Det jeg opplever er at bilen tilsynelatende kutter strøm og/eller bensintilførsel i korte napp ved lavt til moderat gasspådrag, ved full gass går den som den skal. Ved jevnt pådrag kutter den ofte! Om noen har tanker om hva som kan være synderen her tar jeg imot tips med takk, vil til helgen gjøre et forsøk på å kjøre bilen hjem for å begynne feilsøking, da jeg ikke har noe sted å feilsøke her jeg er nå. Mvh Per
  5. Ja, det har nok vært varmt der den lille stunden det fikk herje. Brannvesenet var veldig raskt på plass. Nicket er tilfeldig. Skal ikke skryte på meg at jeg husker helt hvor jeg tok det fra, men antakeligvis var det en slags form for "sutring" over utetemperaturen da jeg opprettet profilen. Registrert: 02. Dec 2009
  6. Akkurat i dette tilfellet heller jeg mot elektrisk feil.
  7. Dette bildet fikk jeg av personen som oppdaget brannen, jeg var inne på noe badeland. Skjedde etter jeg hadde parkert den, så jeg vet ikke helt. Spennende å se hva de sier.
  8. I dag tok min mors 2002 320d fyr kort tid etter parkering. Brannen startet i motorrom, vet ikke nøyaktig hva som tok fyr. Hørt noe snakk om at dette ikke er "uvanlig", men jeg kan ikke huske å ha lest noe om det tidligere. Noen som har meninger eller kunnskap rundt dette?
  9. Hei. Jeg er på utkikk etter karoserideler til min gletcherblau metallic e34 sedan, send pm hvis du sitter på noe av dette. Mvh PHS
  10. i farta kommer jeg på sjekk om radiator har seget i bunn. hvis du har bil med vannkjølt EGR ventil er det vistnok vanlig at det forekommer lekkasje der. som nevnt over, sjekk om det er missfarging under oljepåfyllingslokk. på min mors 02 320d klare en av hurtigklemmene å gnage seg gjennom slangen som går fra radiator til vannpumpe med resultat at kjølevæske forsvant saaakte. det skal forresten anvendes rød kjølevæske på den lykke til
  11. Du glemmer at det du deler der er en personlig mening, ikke ett faktum.
  12. Dette forumet har en søkefunksjon som fungerer veldig bra! Du hadde nok funnet ut det du trenger der, men jeg kan skrive det jeg kommer på. Det meste selvopplevd etter at jeg overtalte mamma til å handle 02 320d touring. Jeg er ingen mekaniker, jeg har ikke stor kunnskap om fagbegreper eller lignende, men jeg gjør så godt jeg kan for å bli forstått. først og kanskje mest avgjørende du bør finne ut er om den har "subframe disaster", dette betyr at bakstillingens innfestning til chassis (tror jeg det er?) løsner (mest vanlig på modeller produsert FØR 2000/2001). Symptomer kommer i form av KRAFTIG dunk ved giring eller når du slipper gassen for så å gi på igjen med en gang, også mener jeg å ha lest at bilen kan oppleves som vinglete. Dette kan du finne mer om ved å søke på "e46 subframe disaster" på youtube. visstnok krevende å fikse. resten av det jeg kommer på er stort sett småting. rust i falser, se under kanten på panseret, dørene og baggasjelokket (rundt glasset på luka hvis touring) kranglete sentrallås på spesielt varme/kalde dager, symptom her var at bilen låste fint med ett klikk på nøkkelen, men noen ganger måtte man trykke langt og lenge før den låste opp igjen. Dette kom av ett gåent relè på grunnmodulen. denne delen koster egentlig 4,5k + programering, men hvis man kjenner noen som er dreven på fin lodding kan man kjøpe dette releet for ca 200kr inkl frakt fra usa. vibrasjoner i rattet ved bremsing, dette kom av gåene/slitne bakre foringer på bærebro foran. grei jobb. hvis det er touring du skal ha, så kan du oppleve at glasset på bakluka låser seg opp av "egen vilje" til stadighet. dette kan såvidt jeg har forstått forårsakes av enten gåen microbryter på glasset, eller ledningsbrudd i luka. gåen viftemotstand, symptomer på dette er ujevn gange på varmeapparatet og det kan være at bilen er tom for strøm da den har stått over natten, bytte av viftemotstand er en grei jobb og motstanden koster rundt 1000kr hvis jeg husker rett. du sier at du skal ha diesel, på disse er det veldig viktig å bytte veivhusventilasjonsfilter og olje+filter jevnlig. Hvis motoren har gått over 200t km med dårlig vedlikehold kan det forekomme at turbo tar kvelden. såvidt jeg har forstått er ikke det der veldig uvanlig. tung bil, kjenn så godt du kan etter tegn på dårlige foringer, bremser eller støtdempere/fjærer. autopower.se har forresten noe de kaller "begagnatguide" som betyr "bruktguide", der finner du mye bra informasjon om ting å se etter på brukt bmw. Det var det jeg kom på. Hvis dette så avskrekkende ut kan jeg legge til at bilen er fantastisk komfortabel! Vanvittig god å kjøre, føles veldig kompakt og velbygd. Jeg synes støynivået er veldig bra! Lykke til
  13. Henger meg på den posten der, da jeg har eksakt samme problem på min e34. Blåser kaldt på høyre side til jeg tar en tur i retning turtallsperre, da er det akkurat som noe "løsner", så blåser det varmt på begge sider.
  14. Ville ikke hatt noe problem med å bruke biltema olje for å flushe. Spesifikasjonene på den er jo laaaangt og vel innenfor kravene til din motor. Smart å skylle ut litt dritt.
  15. Kluss med grunnmodul, det er ett par releer på grunnmodulen som er kjent for å gi opp etterhvert, dette viser seg i form av sentrallås som krangler enten ved kaldt eller varmt vær. På mammas 2002 e46 320d touring fikk vi fint låst bilen på ett klikk, men å låse opp krevde gjerne en del klikk / kombinasjoner av klikk på nøkkelen.. Finnes billig fix fra en amerikaner. Istedefor å bestille ny grunnmodul a 4k(?) + koding bestiller du bare nevnte releer, hvis du er dreven(!!!) på lodding eller kjenner noen som er det, så havner det på rundt 250kr inkl frakt fra USA. Er visst også en microbryter (såvidt jeg har forstått) på bakruta som kan begynne å krangle, da vil glasset på bakluka begynne å poppe opp av seg selv (da kan du høre låsen klikke i ett sett). Nå er jeg ikke sikker på om det er en gjenganger, men den lokale bmw-mannen her var rask med svar da jeg nevnte for han at mammas 320d gikk batteritom over natta. Det var viftemotstanden, symptomer der kan være f.eks. at du hører kupevifta gå ujevnt. Rusten som BMW 2002 Fredrik snakker om er også noe og se etter, se også på samme falser under panser, og rust rundt vinduet i bakluka. Edit: Fantastisk bil å kjøre! Veldig ålreit på forbruk! Veldig fornøyd med bilen, selv om vi har fått pusle litt med den.
×
×
  • Opprett ny...