Gå til innhold

frengen

Medlem
  • Innholdsteller

    135
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Trondheim

frengen's Achievements

  1. I dag tok jeg av begge sensorene som står på DPF-filteret på min E61 525 LCI Jeg har fjernet partikkelfilteret, og skulle sette de tilbake i et erstatningsrør. Problemet er at den ene sensoren gikk sund, og jeg har ikke peiling på hvilken det er, da det står to stk sammen på røret, hvor den ene tilkobles en svart stick, mens den andre går i et hvitt stick. Følerene ser identiske ut, men har forskjellig delenummer. Noen guru som vet hviken sensor som går i det hvite stikket?? Se på oversikten i linken. Håper inderlig noen kan hjelpe meg, da ingen har dette på lager, og det er kjedlig å kjøpe begge bare for å teste. Ser ut til å være likt på mange bmw- modeller. http://gsbildeler.no/nettbutikk/varer/Delekatalog_18/18_0787
  2. Har en 2008 modell 525D som nå har rullet fantastiske 153000km.. I det siste har den plutselig begynt å miste kraft, helt plutselig...Merker det veldig godt i høye gir.. Hvis jeg ligger i 80km/t og bilen girer fra 4. til 5/6. gir forsvinner av og til kraften helt...akkurat som om jeg slipper gassen. Jeg må da gi mer gass for å opprettholde hastigheten...(turtallet dropper) Hva kan dette være? Mistenker lekkasje på innsug/eksosmanifoil...Mener selv det er noe høyere plystring enn for 1,5 år siden, da jeg kjøpte den... Bilen er chippet til 270hk og 600nm. Den har fabrikkny converter og girkasse...
  3. Du må også ha ny bunnpanne på automaten, da filteret sitter fast i bunnpanne og ikke kan skiftes separat. Jeg har 525 LCI. Har nå rullet 149000. Den ble ikke flushet før problemene oppstod. Da var det hvertfall for sent. Kommer til å flushe om nye 100k om jeg fremdeles har bilen.
  4. Da har jeg fått tilbake bilen min fra Strandveien i Trondheim. Tok 4 uker fra diagnose...og 3 uker fra bilen ble satt der, til jeg fikk den ferdig tilbake!!....Tull med takstering, levering av ny kasse og sykmeldinger på verksted... Regningen kom seg på 64000kr for ny automatkasse og converter fra tyskland...Ellers kan jeg si at de også fikset rusten på bakluka på en bra måte! Byttet bakluke til helt ny..hadde bare noen bobler i lakken under gummilista til bakruta. (E61)
  5. Knallgod bil! Ingen problem med turbo på denne som jeg har forstått.. min 2008 525d har snart gått 150000km og har ikke hatt noe feil før nå. Heldigvis var det bare automatkassen som røyk, og ikke noe dyrt..
  6. Kan nevne at min bmw 2008 525d e61 begynte å tulle...turtallet gikk opp og ned ved gjevnt gasspådrag..konverteren var altså slitt...etter hvert begynte girkassa å tulle ved giring fra 4-5 gir og 5-6. gir. Av og til gikk den i nødmodus, og mistet omtrent all drivkraft....leverte bilen inn til strandveien auto sist uke...girkasse er skjært kalte de det....reperasjoner for 74000kr...tilbud! Første gang automatkassen gikk i nødmodus, dro jeg rett til bmw verksted, og fikk flushet automatkassen...ingen forskjell...kanskje litt mykere giring, men samme problem...
  7. Hei! Selger et helt nytt og ubrukt LED angel eyes sett. Jeg kjøpte dem fra england for min 5 serie, men for 3 serie. Selger dem derfor her, da dette er enklere og billigere enn å sende til UK. Send melding/ ring meg på 45135015 eller send PM Info: - 2 Super Bright LED Bulbs for All Four Rings - Complete Kit To Headlights - 2 Factory Adapters - 100% Compatible With BMW On-Board Computer - No Error Message, No Computer Reprogramming - Direct Fit, OEM Replacement, Easy Installation - No Cutting Wire, No Modification Needed - Rated operational voltage: DC 8V—30V -Depth from the holder: 8mm - Fitment diameter around 43mm - 10W Power output - IV Generation ( no computer error message )
  8. Takk for det!
  9. Har akkurat oppgradert min Subaru Legacy 93mod til BMW E61 525d 08 mod. Bilen er i skrivende stund på vei fra Tyskland...og jeg sitter dermed våken og leser om bil og utstyr:P Kom innom ESS tuning sine sider, og ser de selger chip . 600nm+ og 285hk(Stage 2)..Syns dette hørtes drøyt bra ut? Er dette reelt? Og vil det være holdbart? Det er samme motor som i 530d, men usikker på om turbo, innsug osv er det samme? Noen som har erfaringer/meninger om dette programmet? Takk:)
  10. http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=28259056
  11. jepps! da må jeg nok chippe..rart ingen andre i såfall har hatt problemet før meg...
  12. Lambdasonde er ikke fjærnet nei. Tennplugger skal skjekkes;)
  13. sant så sant! det jeg holder på med her nå hehe! så bare kom med innspill
  14. Haren bmw e39 med m52b8. Har satt på racingcat, etter at min originale ble ødlagt. Deretter gikk racing-catt'n sund...byttet den...og nå har enda en gått sund..Svensen eksos vil ikke gi en tredje på garanti, da de mener dette skyldes feil blandingsforhold i motor. cat'en blir for varm, og innmaten løsner. Har som sagt byttet innsug på motor, og lurer derfor på om dette kan være årsaken. Kjører originale dyser. kan det være at motoren får for lite bensin?? med andre ord...bør jeg chippe bilen?
×
×
  • Opprett ny...